Bydgoszcz
-6C
Lekkie opady śniegu
79% wilgotność
Wiatr: 4km/h S
H -6 • L -6
-14C
Nd
-12C
Pon
-7C
Wt
-2C
Sr
4C
Czw
PILNE: Awaria tramwaju T7 na moście Pomorskim. Linie nr 4, 7 i 8 w kierunku r. Toruńskiego skierowane objazdem przez Babią Wieś.
Metropolia BydgoskaBydgoszczKomunikacjaBędą oszczędności związane z ITS-em. Drogowcy przychylają się do wniosku miłośników komunikacji
plac Kościeleckich ITS
25.11.2015 | 15:24

Będą oszczędności związane z ITS-em. Drogowcy przychylają się do wniosku miłośników komunikacji

Wyłączymy zbędne tablice informacji pasażerskiej w określonych porach - zapowiadają drogowcy.

Na zdjęciu: W Bydgoszczy znajduje się około 150 tablic dynamicznej informacji pasażerskiej. Montowane są kolejne - na trasie tramwajowej do Fordonu.

Fot. Eryk Dominiczak

Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego przekonało Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej – drogowcy testują już możliwość wyłączania części elektronicznych tablic na przystankach, gdy są one niewykorzystywane. Niemożliwe jest ich zdaniem jednak analogiczne działanie z tablicami informującymi o miejscach w Strefie Płatnego Parkowania.

Pod koniec października miłośnicy komunikacji skierowali do ZDMiKP pismo, w którym przekonywali, że tablice z dynamiczną informacją pasażerską przez wiele godzin nie spełniają swojej funkcji, pokazując odległe czasowo kursy (np. w nocy). Podobnie jest w przypadku tablic związanych z SPP – działają one jedynie przez 51 godzin w tygodniu. Przez pozostałych 117 są de facto bezużyteczne.

Drogowcy pochylili się nad wnioskiem SnrRTP i częściowo przyznali stowarzyszeniu rację. Jak poinformował nas Paweł Górny, jeden z współautorów analizy będącej przyczyną złożenia wniosku do ZDMiKP, tablice będą okresowo wygaszane. „Aktualnie trwają już testy wyłączania tablic DIP (Dynamicznej Informacji Pasażerskiej – dod. red.) na przystankach tramwajowych w godzinach nocnych” – informuje w piśmie do stowarzyszenia Rafał Grzegorzewski, zastępca dyrektora ZDMiKP.

Zdaniem Grzegorzewskiego, niemożliwe jest jednak podobne działanie z tablicami znajdującymi się przed kluczowymi wjazdami w obręb Strefy Płatnego Parkowania. „Poza godzinami funkcjonowania SPP tablice przełączane są na tryb minimalizujący zużycie energii. Ich całkowite wyłączenie nie jest możliwe z uwagi na konieczność podtrzymywania stałej temperatury podzespołów wewnątrz tablicy” – informuje Grzegorzewski. Jak przekonują drogowcy, brak kontroli mógłby spowodować zawilgocenie mechanizmów i zwiększenie ich awaryjności.

Powiązane treści