Bydgoszcz
7C
Niebo częściowo zachmurzone
56% wilgotność
Wiatr: 8km/h WSW
H 7 • L 7
12C
Wt
7C
Sr
7C
Czw
9C
Pt
9C
Sob
W środę, 12 kwietnia ukaże się kwietniowy numer MetropoliaBydgoska.PL w druku. Wersję PDF udostępnimy około godziny 20:00. Zapraszamy!
Metropolia BydgoskaMETROPOLIABlisko pięć tysięcy zgłoszeń do Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa
Moja komenda
21.04.2017 | 10:16

Blisko pięć tysięcy zgłoszeń do Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa

Mieszkańcy Bydgoszczy i powiatu już od siedmiu miesięcy korzystają z Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa.

Na zdjęciu: Logo aplikacji "Mija Komenda".

Fot. Policja

Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa, to narzędzie, które zachęca ludzi do reagowania, zwracania uwagi na to, co dzieje się w okolicy ich miejsca zamieszkania, czy miejsca pracy. Przez ponad pół roku policjanci odnotowali blisko 4,5 tysiąca zgłoszeń.

Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa została stworzona, dla zapewnienia mieszkańcom łatwiejszego kontaktu z policją. Dzięki aplikacji można łatwo i co ważne anonimowo zgłaszać sprawy, które bezpośrednio wpływają na poczucie bezpieczeństwa.
Od 9 września 2016 roku KMZB zaczęła funkcjonować w Bydgoszczy. O tym, że narzędzie to jest wykorzystywane świadczyć może ilość zgłoszeń. Od momentu uruchomienia aplikacji, policjanci odnotowali w Bydgoszczy i powiecie 4307 tysiące zgłoszeń za pośrednictwem KMZB.

Najwięcej zgłoszeń w naszym regionie dotyczy (stan na dzień 19.04.2017): 1264 spożywania alkoholu w miejscach niedozwolonych; 1033 nieprawidłowego parkowania; 589 przekraczania dozwolonej prędkości; 196 złej organizacji ruchu drogowego; 185 używania środków odurzających; 177 niewłaściwej infrastruktury drogowej.

Obsługa mapy została zaprojektowana tak, aby bezproblemowo, wręcz intuicyjnie mógł z niej skorzystać każdy obywatel. Każde naniesione na mapę zagrożenie wywołuje odpowiednią reakcję Policji. Funkcjonariusze sprawdzają i monitorują miejsca, które zostały naniesione na Krajową Mapę Zagrożeń, ale zgłoszenie nie zastępują wezwania interwencji policji wtedy, gdy jest ona niezbędna natychmiast. W takich przypadkach należy korzystać z numerów alarmowych 112 lub 997.

Aplikacja „Moja Komenda” umożliwia wyszukanie każdego dzielnicowego w Polsce. Aby to zrobić wystarczy wpisać np. własny adres zamieszkania, a aplikacja odnajdzie funkcjonariusza, który dba o nasz rejon zamieszkania oraz pokaże, w której jednostce on pracuje. Dzielnicowych możemy wyszukać także po ich imieniu lub nazwisku. Aby połączyć się z funkcjonariuszem wystarczy jedno kliknięcie. Wyszukiwarka dzielnicowych działa w trybie offline. Użytkownik nie musi mieć dostępu do Internetu, aby odnaleźć swojego dzielnicowego.

Aplikacja „Moja komenda” zawiera także bazę teleadresową wszystkich komend i komisariatów w Polsce. Dodano do niej dodatkowe jednostki, m.in. rewiry dzielnicowych oraz posterunki. Aplikacja została wyposażona w dwa tryby wyszukiwania informacji. Po włączeniu usług lokalizacyjnych w telefonie sama odnajdzie najbliższe policyjne obiekty. Po przejściu w tryb online wystarczy jedno kliknięcie, by wskazała trasę do najbliższej komendy lub komisariatu. Równie sprawnie połączy nas z dyżurnymi policjantami z wybranej jednostki. Dodatkowo „Moja komenda” umożliwia wyszukanie po nazwie jednostki, ulicy lub kodzie pocztowym.

Można też skorzystać z uruchomionej przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji aplikacji mobilnej „Moja Komenda”, dzięki której odnajdziemy dzielnicowego, który opiekuje się naszym rejonem zamieszkania. „Moja Komenda” dostępna jest na telefony z Androidem i na iOS. Usługa jest bezpłatna.

Powiązane treści