Bydgoszcz
18C
Słonecznie
45% wilgotność
Wiatr: 3km/h NW
H 18 • L 18
13C
Sr
14C
Czw
20C
Pt
23C
Sob
26C
Nd
PILNE: Utrudnienia w ruchu przy CH Rondo. W związku z pracami drogowymi wyłączony jest jeden pas ruchu
Metropolia BydgoskaBydgoszczKomunikacjaBydgoszczanin odchodzi z zarządu PKP. Razem z prezesem
Piotr Ciżkowicz
01.12.2015 | 23:49

Bydgoszczanin odchodzi z zarządu PKP. Razem z prezesem

Piotr Ciżkowicz wspólnie z Jakubem Karnowskim złożyli rezygnacje z piastowanych stanowisk w poniedziałek, 30 listopada.

Na zdjęciu: Piotr Ciżkowicz przyjeżdżał w ostatnich miesiącach do Bydgoszczy kilkakrotnie, wizytując plac budowy nowego dworca głównego.

Fot. Eryk Dominiczak

Pochodzący z Bydgoszczy członek zarządu Grupy PKP Piotr Ciżkowicz oraz jego zwierzchnik – prezes Jakub Karnowski nie są już członkami władz spółki – poinformowało PKP w oficjalnym komunikacie prasowym. Dokładnych powodów rezygnacji nie podano, ale obaj ustępujący włodarze grupy zapewniają, że zostawiają firmę w dobrej kondycji.

Informacja podsumowująca pracę Ciżkowicza i Karnowskiego – którzy w zarządzie PKP zasiadali solidarnie od 2012 roku – to niemal w całości lista dokonań, dzięki którym państwowa kolej miała w ciągu ostatnich kilku lat wykonać znaczący krok naprzód. PKP wskazuje w niej, że dzięki inwestycjom w infrastrukturę, także dworcową (m.in. nowy budynek Bydgoszczy Głównej), oraz nowoczesny tabor (pendolino, nowe wagony czy elektryczne zespoły trakcyjne) stało się realną konkurencją dla innych środków transportu.

Wyrazem tego mają być liczby – w okresie od stycznia do października bieżącego roku z usług PKP Intercity skorzystało niemal 26 milionów pasażerów, a więc – jak informuje spółka – o cztery miliony więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku. Stopień zadowolenia klientów z usług krajowego przewoźnika to według badań samego PKP 64 procent.

Nie bez znaczenia dla tych wskaźników pozostają wykonane już i planowane inwestycje. PKP chwali się, że w latach 2012-2015 zrealizowało inwestycje za łączną sumę 30 miliardów złotych, czyli więcej niż we wcześniejszych… jedenastu latach. Stopień wykorzystania funduszy unijnych na ten moment sięgnął 99 procent. Z drugiej strony, jak głosi komunikat, udało się zredukować dług spółki – z 4 miliardów złotych netto do 0,5 mld zł. „Przekształcenie PKP w nowocześnie działające przedsiębiorstwo było możliwe między innymi dzięki racjonalizacji zatrudnienia, wielomilionowym oszczędnościom oraz wprowadzeniu profesjonalnego audytu, który pozwolił na wykrycie i eliminowanie nieprawidłowości, które występowały wcześniej w spółkach” – zapewniają ustępujący członkowie zarządu.

Jak zapewniają zgodnie Ciżkowicz i Karnowski, kibicują nowym władzom grupy i deklarują pełne wsparcie w dalszych działaniach. Już za niespełna dwa tygodnie istotne z punktu widzenia kolejarzy wydarzenie – wejście w życie nowych rozkładów jazdy.

Powiązane treści