Bydgoszcz
10C
Niebo częściowo zachmurzone
81% wilgotność
Wiatr: 3km/h SW
H 10 • L 10
14C
Sr
9C
Czw
12C
Pt
16C
Sob
18C
Nd
Metropolia BydgoskaBydgoszczBiznesCzy Toruń mógłby promować się kosztem Bydgoszczy? Przedstawiamy zasady projektu „Invest in BiT City2”
PKP Bydgoszcz Główna
27.03.2018 | 10:33

Czy Toruń mógłby promować się kosztem Bydgoszczy? Przedstawiamy zasady projektu „Invest in BiT City2”

Wracamy do tematu, który poruszyły osoby interesujące się rozwojem miasta.

Na zdjęciu: Czy promocja jednego ośrodka z pieniędzy drugiego jest możliwa?

Fot. archiwum

Wracamy do tematu poruszonego przy okazji tekstu na temat nieobecności Bydgoszczy na międzynarodowych targach nieruchomości MIPIM. Czy projekt „Invest in BiT CITY2”, mający promować miasta prezydenckie regionu, będzie promował Toruń kosztem Bydgoszczy?

Przypomnijmy: Użytkownicy bydgoskich wątków forum Skyscrapercity.com zwrócili uwagę na brak stoiska miasta na corocznym wydarzeniu, na którym swoje atuty reklamowali przedstawiciele największych polskich ośrodków, między innymi Łodzi czy Poznania. W odpowiedzi na nasze zapytanie, dlaczego Bydgoszcz nie zaprezentowała swojej oferty na targach w Cannes, Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego przedstawiła listę innych imprez branżowych, na których będzie promować się Bydgoszcz.


CZYTAJ WIĘCEJ: Dlaczego Bydgoszcz nie uczestniczyła w międzynarodowych targach dla inwestorów?


W odpowiedzi BARR wątpliwość wzbudził jednak projekt „Invest in BiT CITY2”, w ramach którego Bydgoszcz ma być reprezentowana na kolejnych edycjach targów MIPIM. Projekt ma promować potencjał gospodarczy oraz atrakcyjność inwestycyjną miast prezydenckich województwa kujawsko – pomorskiego. Pojawiły się głosy, że dzięki temu projektowi inne miasta regionu – na przykład Toruń – będą promować się na koszt Bydgoszczy.

Czy takie opinie są uzasadnione? Zapytaliśmy BARR o szczegóły finansowania projektu.

– Informujemy, że projekt „Invest in BiT CITY2…” jest w 85% dofinansowany z funduszy europejskich w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego naszego województwa. Każdy z beneficjentów projektu, a więc zarówno Województwo Kujawsko-Pomorskie, jak i miasta prezydenckie (Bydgoszcz, Toruń, Włocławek, Grudziądz i Inowrocław), wnosi do budżetu projektu wkład własny, w wysokości 15% kosztów działań, jakie będzie w tym projekcie realizował. Zarówno przepisy polskiego prawa, jak i przepisy regulujące realizację projektów unijnych, wykluczają możliwość finansowania działań jednej gminy z budżetu innej. Dlatego nie występuje ryzyko, że jakiekolwiek miasto mogłoby w swoich działaniach promocyjnych korzystać ze środków finansowych Bydgoszczy – przekazuje Agencja.

Powiązane treści