Bydgoszcz
3C
Niebo głównie zachmurzone
86% wilgotność
Wiatr: 7km/h W
H 3 • L 3
3C
Pon
-1C
Wt
0C
Sr
5C
Czw
10C
Pt
Kolizja samochodu osobowego z tramwajem linii nr 4 na Szpitalnej. Ruch w kierunku pętli Glinki wstrzymany.
Metropolia BydgoskaBydgoszczBiznesDwa lata Metropolii: najpierw misja, potem biznes
Redakcja Metropolii Bydgoskiej
20.10.2017 | 09:34

Dwa lata Metropolii: najpierw misja, potem biznes

Na zdjęciu: Redakcja Metropolii Bydgoskiej to obecnie blisko 20 osób

Fot. Whiteberry

Łączenie biznesu z pasją, przekonaniami i własnymi emocjami to zadanie niezwykle trudne. Podjęliśmy je jednak w połowie października 2015 roku. Naszym celem było nie tylko stworzenie prężnie działającej firmy, która na stałe wpisze się w rynek bydgoskich mediów. Chcieliśmy przede wszystkim przybliżyć mieszkańcom proces tworzenia metropolii, a także samemu wpływać na jej ostateczny kształt.

Warto pamiętać, że wspomnianą metropolitalność tworzą nie tylko wielkie – na stałe zmieniające krajobraz miejski – inwestycje realizowane przez samorząd i prywatnych inwestorów. Metropolitalność to przede wszystkim mentalność mieszkańców. Ich poczucie tożsamości z miejscem, w którym żyją. To także duma z sukcesów sportowców, artystów, naukowców czy przedsiębiorców. I to właśnie w tym miejscu widzieliśmy miejsce dla siebie:  opisywanie, recenzowanie i promowanie osób i firm, których działania realnie wpływają na tworzenie Metropolii Bydgoskiej.

Ostatnie dwa lata uświadczyły nas w przekonaniu, że realizowanie pewnego rodzaju misyjności w mediach komercyjnych jest możliwe. Codzienne życie miasta ukazywane w kontekście tworzenia się metropolii zainteresowało wielu mieszkańców naszego regionu – obecnie nasz portal czyta ponad 350 tysięcy osób w każdym miesiącu, a profil na Facebooku obserwuje kolejnych 50 tysięcy bydgoszczan! Zaufaniem obdarzyli nas nie tylko czytelnicy, lecz również lokalni przedsiębiorcy. To dzięki nim odnieśliśmy sukces komercyjny, który pozwolił nam wesprzeć finansowo m.in. koszykarki Artego.

Metropolia Bydgoska.pl to jednak przede wszystkim teksty przygotowywane przez nasz zespół redakcyjny pod przewodnictwem redaktora naczelnego – Eryka Dominiczaka, które wygenerowały 9 milionów odsłon. Kilkuosobowy początkowo zespół liczy dziś blisko 20 osób! Wśród nich znalazł się Marcin Kowalski – laureat, a także najczęściej nominowany dziennikarz w historii prestiżowego konkursu Grand Press. To właśnie powiększona redakcja ma pomóc nam w realizacji kolejnych celów: przede wszystkim polegających na umocnieniu naszej pozycji w regionie: Nakle, Inowrocławiu, Solcu Kujawskim czy Koronowie. Prawdziwa metropolia to bowiem nie tylko Bydgoszcz, lecz również okalające ją miasta i gminy.

Powiązane treści