Bydgoszcz
5C
Słonecznie
65% wilgotność
Wiatr: 2km/h SSE
H 5 • L 5
6C
Czw
7C
Pt
5C
Sob
9C
Nd
11C
Pon
PILNE: Źle zaparkowany pojazd na ul. Chodkiewicza. Tramwaje linii nr 4 i 6 skierowane zostały na Las Gdański.
Metropolia BydgoskaBydgoszczBiznesJakość obsługi: Bydgoszcz w czołówce rankingu
jAKOŚĆ OBSŁUGI żRÓDŁO pOLSKI PROGRAM JAKOŚCI OBSŁUGI_1200x800
17.03.2016 | 10:34

Jakość obsługi: Bydgoszcz w czołówce rankingu

Jakość obsługi w Bydgoszczy oceniona została wysoko. Za to w całym województwie kujawsko-pomorskim jej poziom jest jednym z najniższych w kraju.

Na zdjęciu: Polski Program Jakości Obsługi, dane na podstawie 139 069 głosów polskich konsumentów zebranych w ciągu 2015r. Najgorzej w centralnej Polsce, najlepiej na wschodzie

Fot. Polski Program Jakości Obsługi

Z najświeższego raportu firmy analitycznej Polski Program Jakości Obsługi, badającej od 9 lat poziom tzw. ogólnopolskiego wskaźnika jakości obsługi (PCSI, czyli Polish Customer Satisfaction Index) wynika, że już nie tylko cena, ale przede wszystkim jakość usługi sprawia, że decydujemy się na wybór konkretnej restauracji, hotelu, salonu fryzjerskiego czy sklepu. Na wysoką jakość obsługi można liczyć m.in. w Bydgoszczy!

Choć jakość obsługi w Polsce poprawia się, to co czwarty klient jest nieusatysfakcjonowany z zakupów. Wciąż jeszcze niełatwo jest firmom handlowym i usługowym zbliżyć się do najwyższego, wynoszącego 100 proc. satysfakcji wskaźnika jakości obsługi.

Słabiej niż rok temu klienci ocenili jakość obsługi w dużych miastach. Niemal wszystkie aglomeracje odnotowały obniżenie wskaźnika. Na takim samym poziomie jak w poprzednim roku pozostała tylko Warszawa. Na najwyższą jakość obsługi możemy natomiast liczyć w Szczecinie (78 proc.), Krakowie (77 proc.) oraz w Bydgoszczy (75 proc.). Najgorzej jest w Łodzi i Lublinie (ok. 70 proc.).

W 2015 roku wskaźnik dla całego kraju wyniósł 76 proc, czyli mniej więcej tyle, co w 2014 roku. Najlepiej obsługę ocenili mieszkańcy województw na wschodniej ścianie, czyli podlaskiego, lubelskiego, podkarpackiego. We wszystkich tych rejonach PCSI osiągnął ponad 75 proc. Równie wysoko oceniona została jakość obsługi w województwach zachodniopomorskim i warmińsko-mazurskim. Najgorszą natomiast notę otrzymało województwo kujawsko-pomorskim (72,2 proc.), Mazowsze (73,4 proc.) oraz w województwo łódzkie (73,5 proc.).

– Obniżenie się wskaźnika, a nawet brak jego poprawy, to dla właścicieli i menadżerów firm sygnał, że trzeba bardziej wsłuchać się w głos konsumentów i pracować nad jakością obsługi – wyjaśnia Mirosław Bartoń, Prezes Grupy VSC, w skład której wchodzi Polski Program Jakości Obsługi. – Warto to robić, bo zadowolenie klienta i jego dobra opinia realnie przełoży się na wzrost liczby osób zainteresowanych zakupami, a tym samym na wyniki przedsiębiorstw.

Podobne wpisy

Powiązane treści