Bydgoszcz
20C
Niebo częściowo zachmurzone
77% wilgotność
Wiatr: 2km/h N
H 20 • L 20
22C
Nd
19C
Pon
20C
Wt
20C
Sr
22C
Czw
FORDON: Awaria tramwaju linii nr 7 na ulicy Akademickiej na wysokości ul. Romanowskiej (kierunek Łoskoń). Wstrzymano ruch tramwajowy w obu kierunkach.
Metropolia BydgoskaBydgoszczInwestycjeKto rozbuduje ulicę Grunwaldzką? Drogowcy poznali oferty potencjalnych wykonawców
grunwaldzka_filtrowa_skrzyzowanie_SG
18.05.2017 | 01:31

Kto rozbuduje ulicę Grunwaldzką? Drogowcy poznali oferty potencjalnych wykonawców

Na zdjęciu: Ulica Grunwaldzka na całej swojej długości będzie dwupasmowa. Modernizacja czeka też jej skrzyżowania, na przykład z ulicą Filtrową.

Fot. Stanisław Gazda

We wtorkowe popołudnie w siedzibie ZDMiKP otwarto koperty z ofertami siedmiu firm i konsorcjów zaproszonych przez drogowców do składania propozycji w ograniczonym przetargu na rozbudowę ulicy Grunwaldzkiej. Pobieżna analiza wskazuje, że najbliżej uzyskania kontraktu jest firma Budimex.

CZYTAJ TAKŻE: Pat w sprawie ulicy Kolbego. Czy Osowa Góra coś wskóra?

Pobieżna, bo – jak zapowiadają reprezentanci zarządu dróg – po zapoznaniu się z ofertami muszą je wnikliwie przeanalizować pod względem merytorycznym. Wszystko po to, aby wskazać ewentualne uchybienia bądź podstawy do wykluczenia z postępowania. – Prace potrwają kilka tygodni. Same kosztorysy ofertowe zawierają ponad tysiąc pozycji. Do tego należy dodać ich opisy – wylicza Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP. I dodaje, że drogowcy będą sprawdzali również oferty pod kątem potencjalnie rażąco niskiej ceny, a także – czy dokumenty sygnowane były przez uprawnione osoby. Do tego dochodzi czas na ewentualne wyjaśnienia zainteresowanych podmiotów.

A te walczyły między sobą wyłącznie ceną, która stanowi najważniejsze kryterium przetargowe – od niej zależy aż 80 procent końcowej ceny. Najtańsza okazała się oferta wspomnianego Budimexu, który za całokształt prac oczekuje 75 836 942 złote. Kwotę poniżej 80 mln zł zaproponowały jeszcze – konsorcjum z PORR Polska Infrastructere SA jako liderem oraz również konsorcjum z Trakcją PRKiI SA na czele (oba z przedziału 77-78 mln zł). Najdroższy okazał się z kolei Strabag, który zażądał ponad 90 mln zł (lista wszystkich ofert poniżej).

Ceny zaproponowane przez oferentów w postępowaniu na rozbudowę ul. Grunwaldzkiej
1. Konsorcjum PORR Polska Infrastructure SA – lider – 77 354 738 zł
2. Konsorcjum Eurovia Polska – lider – 81 755 874 zł
3. Polaqua Sp. z o.o. – 85 581 524 zł
4. Konsorcjum Trakcja PRKiI SA – lider – 77 827 974 zł
5. Budimex SA – 75 836 942 zł
6. Skanska SA – 82 828 282 zł
7. Strabag Sp. z o.o. – 90 861 980 zł

Poza kryterium cenowym zainteresowane firmy musiały określić czas wykonania inwestycji (w dwóch odsłonach – same roboty budowlane oraz całe zamówienie, łącznie z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie). I tutaj wszyscy potencjalni kontrahenci miasta byli jednomyślni – zadeklarowali wykonanie prac w 23 miesiące, doliczając solidarnie po dwa miesiące na odbiory techniczne. Wszystkie podmioty zaoferowały ponadto ośmioletnią gwarancję.

Szacunkowa wartość inwestycji – jednej z największych w nadchodzących latach w Bydgoszczy – wynosiła ponad 150 mln zł. Oficjalny budżet zadania podany we wtorek przez ZDMiKP wyniósł jednak 116,5 mln zł. Przypomnijmy, że w lutym prezydent Rafał Bruski podpisał z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę na dofinansowanie rozbudowy Grunwaldzkiej wraz z przyległościami na kwotę 113 mln zł.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Umowa podpisana – miliony na rozbudowę ulicy Grunwaldzkiej trafią do Bydgoszczy

Projekt modernizacji jednej z kluczowych arterii w mieście zakłada przekształcenie ul. Grunwaldzkiej w drogę dwupasmową na całej długości od granic miasta do węzła zachodniego. Dodatkowo, na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Skośną oraz Flisacką w kierunku centrum miasta powstanie dodatkowo buspas poprawiający dostępność komunikacji miejskiej dla mieszkańców Osowej Góry. Przebudowanych zostanie kilkanaście skrzyżowań, a ulice przylegające do Grunwaldzkiej mają zyskać między innymi nowe chodniki i drogi dla rowerów. Zbudowany zostanie również most nad strugą Flis, a na odcinku „leśnym” inwestycji zostanie skonstruowany system kanalizacji deszczowej.

Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej wojewoda Mikołaj Bogdanowicz wydał w pierwszej połowie października ubiegłego roku. Zostały od niej złożone jednak odwołania. Mimo to, drogowcy oceniają, że wszystkie prace uda się zakończyć w drugiej połowie 2019 roku.

Powiązane treści