Bydgoszcz
2C
Słonecznie
80% wilgotność
Wiatr: 5km/h W
H 2 • L 2
-0C
Nd
1C
Pon
1C
Wt
2C
Sr
2C
Czw
PILNE: Wstrzymano ruch tramwajów na Wilczak. Linie nr 1 i 3 zostały skierowane na Rycerską.
Metropolia BydgoskaPowiat BydgoskiInwestycjeLinia kolejowa pod Bydgoszczą będzie zmodernizowana. Koszt – 100 milionów złotych
Maksymilianowo PKP
27.10.2016 | 12:03

Linia kolejowa pod Bydgoszczą będzie zmodernizowana. Koszt – 100 milionów złotych

Prace rozpoczęły się kilka tygodni temu. Potrwają do 2019 roku.

Na zdjęciu: Przez stację kolejową w Maksymilianowie przebiegają linie kolejowe nr 131 oraz 201.

Fot. Ciacho5 / Wikipedia

Ma być szybciej i bezpieczniej – takie są założenia remontu, który PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzi od kilku tygodni na linii kolejowej nr 201 pomiędzy Nową Wsią Wielką a Maksymilianowem. Po zakończeniu prac pociągi będą mogły poruszać się tam z prędkością nawet 100 kilometrów na godzinę.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Kolejowe inwestycje w regionie kujawsko-pomorskim. Co z linią 356 do Szubina i Kcyni?

Z punktu widzenia dopuszczalnej prędkości modernizacja będzie swoistą rewolucją – obecnie bowiem składy mogą poruszać się na wspomnianym odcinku z prędkością zaledwie od 20 do 50 km/h. Doprowadzi to do wzrostu przepustowości i pozwoli na pokonywanie trasy przez większą liczbę pociągów. Jak przekonuje PKP PLK, remont usprawni transport towarów w kierunku portu w Gdynia (linia 201 dociera do niej bezpośrednio, omijając centrum Gdańska).

Prace na linii 201 będą toczyły się w dwóch etapach. Związane jest to z zachowaniem ciągłości wykorzystywania linii. Kilka tygodni temu zarządca kolejowej infrastruktury rozpoczął roboty na torze wiodącym na Śląsk. Łącznie ułożonych zostanie 28 kilometrów nowego toru na betonowych podkładach. Do września 2017 roku zmodernizowanych ma zostać dziewięć przejazdów kolejowych oraz dwa przejścia. – Podwyższy to poziom bezpieczeństwa zarówno ruchu kolejowego, jak i drogowego – wskazuje Ewa Symonowicz-Ginter z biura prasowego PKP PLK. Prace obejmą również cztery wiadukty na trasie oraz most nad Brdą. Koszt wykonania działań związanych z pierwszym etapem remontu to 54 mln zł.

Niemal drugie tyle obejmie etap drugi, który rozpocznie się w drugiej połowie przyszłego roku, a zakończy – w roku 2019. Obejmie on przebudowę nawierzchni i sieci trakcyjnej na drugim torze, wymienionych zostanie ponadto 60 rozjazdów na stacjach: Nowa Wieś Wielka, Bydgoszcz Emilianowo, Bydgoszcz Wschód oraz Maksymilianowo.

Powiązane treści