Bydgoszcz
12C
Słonecznie
32% wilgotność
Wiatr: 4km/h NNW
H 12 • L 12
5C
Sob
5C
Nd
8C
Pon
12C
Wt
9C
Sr
PILNE: Źle zaparkowany pojazd na ul. Chodkiewicza. Tramwaje linii nr 4 i 6 skierowane zostały na Las Gdański.
Metropolia BydgoskaBydgoszczKomunikacjaLodowaty tramwaj z Łoskonia. Pasażerowie skarżą się na chłód w tramwajach
Tramwaj do Fordonu - LG (8)
18.01.2017 | 16:18

Lodowaty tramwaj z Łoskonia. Pasażerowie skarżą się na chłód w tramwajach

MZK: "Systemy ogrzewania są na bieżąco monitorowane przez pracowników zajezdni w ramach tzw. obsług codziennych".

Na zdjęciu: Niektórzy z fordońskich pasażerów spędzają w tramwaju nawet około 40 minut w trakcie jednego kursu.

Fot. Leszek Grabowski / archiwum

Do naszej redakcji spływa coraz więcej skarg odnośnie sytuacji w tramwajach w czasie ujemnych temperatur powietrza. Mieszkańcy Fordonu są niezadowoleni i zaniepokojeni brakiem lub nieefektywnym ogrzewaniem w wysokopodłogowych tramwajach typu Konstal 805Na podczas porannych kursów.

CZYTAJ WIĘCEJ: Rok z tramwajem do Fordonu. Jaki był i co nas czeka w nadchodzących miesiącach?

W środku pojazdów panuje chłód, na szybach powstaje szron, a zamiast ogrzewania jest tłoczone w kierunku pasażerów zimne powietrze. Kwestia dotyczy głównie tramwajów Konstal pozostających na noc w zajezdni na Łoskoniu. Najwięcej skarg jest od pasażerów linii 3 i 5. – Chodzi o zdrowie ludzi. Jadąc pierwszymi porannymi tramwajami z Łoskonia można nabawić się przeziębienia i hemoroidów. Najgorsze są metalowo-plastikowe siedzenia. Jadąc z Łoskonia do dworca głównego przez 40 minut ryzykuje się swoim zdrowiem. Autobusem linii 84 jeździło się ciepło i komfortowo, bez porównania lepiej – czytamy w opinii pana Tadeusza, pasażera linii numer 5.

Tego typu głosów od mieszkańców Fordonu jest więcej. – Zastanawiam się, czy nie brać ze sobą koca lub poduszki, żeby móc usiąść na tych lodowatych siedzeniach. Taka sama sytuacja była zeszłej zimy, w zeszłym miesiącu podczas mroźnych dni i teraz znów to samo. Jest mróz na zewnątrz, jest mróz w pojazdach. Znowu pewnie liczą na to, że przyjdzie ocieplenie i wszyscy o sprawie zapomną, widać trzeba odezwać się do mediów, bo inaczej nikt z tym nic nie zrobi – informuje nas pani Joanna, która swoją podróż tramwajem rozpoczyna już od przystanku Łoskoń.

ZOBACZ TAKŻE: Rozkład jazdy ZDMiKP już na MetropoliaBydgoska.PL

O komentarz w sprawie opinii pasażerów poprosiliśmy spółkę MZK. Od dyrektora zarządzającego MZK Pawła Czyrnego otrzymaliśmy następującą odpowiedź, którą publikujemy w całości:

„W odpowiedzi na zapytanie Pana Redaktora dotyczące ogrzewania w tramwajach Konstal 805Na informujemy, że wydajność układów ogrzewania tych tramwajów w zakresach niskich temperatur nie jest tak wysoka jak nowoczesnych tramwajów czy autobusów. Dodatkowo ww. pojazdy charakteryzują się mniejszą szczelnością konstrukcji wagonu wynikającą m.in. z braku systemu wentylacji wymuszonej oraz słabszą izolacją cieplną ścian, co również wpływa na pogorszenie warunków podróży.

Znając powyższe uwarunkowania, podjęliśmy szereg działań mających na celu poprawę sytuacji w tym zakresie. We wszystkich wagonach zamontowane zostały przyciski do samodzielnego otwierania drzwi przez pasażerów, ograniczając wychłodzenie na przystankach do niezbędnego minimum. Corocznie przed sezonem zimowym dokonywane są kompleksowe przeglądy, konserwacje i ewentualne naprawy systemów ogrzewania tramwajów. Ponadto systemy ogrzewania są na bieżąco monitorowane przez pracowników zajezdni w ramach tzw. obsług codziennych.

W najbliższej perspektywie planowane są również dostawy osiemnastu nowoczesnych tramwajów charakteryzujących się najwyższym komfortem podróżowania, w tym również w zakresie systemów ogrzewania i wentylacji. Tramwaje te zastąpią wysłużone i znacznie mniej komfortowe Konstale 805Na.

Informujemy ponadto, że wszelkie sygnały pasażerów są na bieżąco sprawdzane, a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości systemu ogrzewania dokonywane są niezbędne naprawy. Przykładowo w dniu 10.01.2016r. motorniczy tramwaju 269-270 otrzymał ok. godz. 9:00 informację od pasażera o prawdopodobnie nieprawidłowo funkcjonującym ogrzewaniu. Wezwane w trybie pilnym pogotowie zajezdni stwierdziło awarię bezpiecznika powodującą niesprawność połowy nagrzewnic zainstalowanych w tramwaju i usunęło awarię.”

Powiązane treści