Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Nowa kładka połączy Jachcice i Czyżkówko. Będzie unikalna w skali kraju

Dodano: 10.10.2018 | 21:55

Na zdjęciu: Nowa kładka połączy Jachcice i Czyżkówko.

Fot. mat. prasowe KPEC

Spółka KPEC realizuje przyłączenie Osowej Góry do sieci ciepłowniczej miasta. Dziś podpisano kontrakt na budowę estakady, która przy okazji będzie też kładką dla pieszych i rowerzystów.

To ostatni odcinek, który brakował nam do spięcia całego systemu i stworzenia możliwości budowy ciepłociągu łączącego Osową Górę z resztą miasta – mówił podczas środowej konferencji prasowej prezes KPEC-u Andrzej Baranowski. Estakadę, za ponad 5,5 mln zł netto, wybuduje Zakład Robót Mostowych Kormost, który na uroczystości podpisania umowy reprezentował Marek Gotowski.

Obiekt będzie miał 67 metrów długości i 8 metrów szerokości. Nawierzchnie chodników zaprojektowano z żywic syntetycznych, odpornych na ścieranie i stanowiących jednocześnie izolację górnych powierzchni betonu pomostu oraz konstrukcji stalowej chodników pod ciepłociąg. Komory ciepłownicze zostaną umieszczone w przyczółkach, dzięki czemu – jak tłumaczyli przedstawiciele KPEC – będzie to wyjątkowy w skali kraju, a może nawet Europy, przykład wykorzystania infrastruktury ciepłowniczej jako kładki pieszo-rowerowej.

W tym roku zostanie zakończony projekt budowlany, a koniec prac budowlanych zaplanowano na przełom 2019 i 2020 roku. Na razie pokazano wizualizację. – To koncepcja  inwestora.  Postaramy się zachować projekt, wykonując inwestycję. Cieszymy się, że jako firmy lokalne włączamy się w budowę kolejnej przeprawy – mówił Gotowski.

Obecnie pomiędzy mostem na trasie W-Z a kładką na Opławcu nie istnieje żadna przeprawa, po której mogliby poruszać się piesi i rowerzyści. Kładka umożliwi połączenie Czyżkówka i Jachcic na wysokości ul.  Jednostonnej. Jej powstanie było konsultowane z Bydgoską Masą Krytyczną, która doradziła w kwestii przygotowania przeprawy pod kątem potrzeb rowerzystów. – Cieszymy się, że inwestycja była z nami omawiana. Nie mieliśmy dużo uwag, poruszyliśmy głównie kosmetyczne kwestie dotyczące dojazdów do przeprawy – stwierdził Wojciech Bulanda z BMK. Jak dodał, kładka ma pozytywnie wpłynąć na ruch  rowerowy w okolicy.

Sebastian Torzewski