Bydgoszcz
16C
Niebo częściowo zachmurzone
93% wilgotność
Wiatr: 4km/h NNE
H 16 • L 16
22C
Nd
19C
Pon
20C
Wt
20C
Sr
22C
Czw
FORDON: Awaria tramwaju linii nr 7 na ulicy Akademickiej na wysokości ul. Romanowskiej (kierunek Łoskoń). Wstrzymano ruch tramwajowy w obu kierunkach.
Metropolia BydgoskaBydgoszczKomunikacjaNowa odsłona systemu A+T. Radni wprowadzili kluczową zmianę [SONDA]
Linia nr 3 Bydgoszcz
10.12.2015 | 10:36

Nowa odsłona systemu A+T. Radni wprowadzili kluczową zmianę [SONDA]

Na zdjęciu: Dzięki rozszerzeniu systemu A+T mieszkańcy Fordonu dotrą do dworca głównego na jednym bilecie.

Fot. Eryk Dominiczak

Podczas środowej sesji radni przegłosowali uchwałę zakładającą zmiany w systemie A+T umożliwiającym podróż na jednym bilecie dwoma środkami komunikacji. W stosunku do pierwotnego projektu wprowadzili istotną zmianę – mieszkańcy Fordonu będą mogli w ten sposób dotrzeć nie tylko do węzła Garbary, ale aż do dworca kolejowego Bydgoszcz Główna.

Jak już informowaliśmy, w związku z licznymi zmianami w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej, Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej dopasować nowy układ systemu A+T do zmodyfikowanej siatki połączeń. Najwięcej zmian zaszło, co zrozumiałe, w połączeniach obejmujących Fordon. Od 2 stycznia mieszkańcy tej dzielnicy będą mogli skorzystać z aż ośmiu linii autobusowych i dwóch tramwajowych według reguł A+T [ZOBACZ WIĘCEJ NA TEN TEMAT].

Tyle że do gotowego już projektu radni zaproponowali jedną zmianę. Mieszkańcy Fordonu od nowego roku będą mieli możliwość skorzystania z bezpośredniego połączenia tramwajowego z dworcem głównym i pętlą przy ulicy Rycerskiej. Jednak, gdyby chcieli w celu dotarcia tam skorzystać również z jakiejkolwiek linii dowozowej na terenie swojej dzielnicy, musieliby de facto skasować dwa bilety. Opozycja chciała, aby taką opcję wyeliminować. I większością głosów (12 „za”, 10 „przeciw”) tę poprawkę przegłosowała. Przy głosowaniu całości projektu już zdecydowana (ponad 20) większość radnych opowiedziała się za zmianami.

Czy system A+T jest przejrzysty i czytelny dla pasażerów?

Zobacz rezultat

Rafał Grzegorzewski, zastępca dyrektora ZDMiKP ds. transportu, który prezentował podczas sesji projekt uchwały zmieniającej układ taryfowy komunikacji publicznej w mieście, zadeklarował podczas dyskusji, że po pierwszym kwartale 2016 roku drogowcy przeanalizują funkcjonowanie systemu A+T w nowej wersji. – Oczywiście, czekamy na sygnały od mieszkańców dotyczące korekt, które w przypadku rewolucji czekającej nas od stycznia są raczej nieuniknione – podkreślał. Wcześniej wyrażał wątpliwości, czy rozszerzenie sieci A+T o kolejne przystanki nie spowoduje skutków finansowych dla miasta, które powinny znaleźć się w projekcie uchwały. – Damy radę – uspokajał go radny Prawa i Sprawiedliwości Marek Gralik.

Powiązane treści