Bydgoszcz
17C
Niebo częściowo zachmurzone
63% wilgotność
Wiatr: 4km/h W
H 17 • L 17
20C
Pt
21C
Sob
24C
Nd
25C
Pon
24C
Wt
PILNE: Utrudnienia w ruchu przy CH Rondo. W związku z pracami drogowymi wyłączony jest jeden pas ruchu
Metropolia BydgoskaBydgoszczKomunikacjaNowy układ sieci A+T w Bydgoszczy. Wiemy, jak będzie wyglądał
Linia 71 Bydgoszcz
04.12.2015 | 15:21

Nowy układ sieci A+T w Bydgoszczy. Wiemy, jak będzie wyglądał

W związku z uruchomieniem trasy tramwajowej do Fordonu od stycznia zajdą również zmiany w funkcjonowaniu systemu A+T na terenie miasta.

Na zdjęciu: Jedną z linii funkcjonujących w ramach systemu A+T jest i nadal będzie linia autobusowa nr 71.

Fot. Eryk Dominiczak / archiwum

Od początku stycznia, w związku z uruchomieniem linii tramwajowych do Fordonu, schemat połączeń komunikacji miejskiej w Bydgoszczy przejdzie niemałą rewolucję. Także w obszarze systemu umożliwiającego podróż na jednym bilecie autobusami i tramwajami.

Zmiany w układzie linii komunikacyjnych wymuszają również korekty w systemie A+Twyjaśnia Rafał Grzegorzewski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej odpowiedzialny za transport. Obecnie, jeszcze do końca roku, w jego ramach funkcjonuje osiem linii autobusowych oraz dwie tramwajowe. Od nowego roku system zostanie rozbudowany – obejmie łącznie aż dwanaście linii autobusowych oraz trzy tramwajowe.

Jak będzie wyglądał system A+T od 2 stycznia, gdy zacznie obowiązywać nowa siatka połączeń? Jedna jego część pozostanie bez zmian – mieszkańcy Łęgnowa nadal będą mogli korzystać z autobusów linii nr 73 (na odcinku od pętli Stomil do pętli Łęgnowo) oraz nr 76 (od pętli Łęgnowo do ronda Toruńskiego) i tramwaju linii nr 6 (w pierwszym przypadku przesiadka będzie możliwa na całej trasie „szóstki”, w drugim – na odcinku od wspomnianego ronda Toruńskiego do pętli na Bielawach). Rozszerzoną ofertę A+T mają otrzymać mieszkańcy Osowej Góry.Autobusami będą mogli oni dojechać do jednego z dwóch głównych punktów przesiadkowych – węzła Garbary – wyjaśnia w rozmowie z nami Anna Koźlińska, naczelnik Wydziału Taryf i Płatnego Parkowania w ZDMiKP. Z pętli przy ulicy Rekinowej dotrą oni tam liniami nr 61 i 71, z ul. Niklowej – autobusami nr 77. Na Garbarach będą mogli przesiąść się na tramwaj nr 3 lub 5 i dotrzeć do Dworca (Bydgoszcz) Wschód. – Wydłużyliśmy trasę o jeden przystanek z uwagi na możliwość swobodniejszego kontynuowania podróży, na przykład autobusem linii nr 83 (tyle że już na osobnym bilecie – przyp. red.)dodaje Koźlińska.

Najbardziej zróżnicowaną ofertę w ramach systemu A+T otrzymają mieszkańcy Fordonu. Po ich dzielnicy będzie kursowało aż osiem linii wpiętych do układu. W przypadku trzech linii – wewnątrzfordońskich nr 81 i 82 bilet A+T będzie obowiązywał na całej trasie przejazdu, podobnie jak na linii nr 74 kursującej do pętli przy ul. Wyścigowej. Osoby podróżujące z osiedla Eskulapa będą mogły autobusem nr 73 dotrzeć do pętli Przylesie. Dalej, bo do Dworca Wschód, dojadą osoby podróżujące autobusem nr 83. Do węzła przy moście Kazimierza Wielkiego (jego nazwa ma zostać ujednolicona) dotrzeć będą mogli pasażerowie linii nr 69 i 89, a najpóźniej – bo dopiero na rondzie Fordońskim – mogą przesiąść się na tramwaj osoby jadące autobusem linii nr 65. We wszystkich przypadkach przesiadki możliwe będą jedynie na tramwaje linii nr 3 i 5. – Chcemy w ten sposób uniknąć nieporozumień w przypadku kontroli. Założeniem systemu jest możliwość dojazdu z osiedli oddalonych do centrum do Śródmieścia i z powrotem – tłumaczy nam Anna Koźlińska. Oznacza to, że nawet na pokrywających się odcinkach tras nie będzie możliwe korzystanie z tramwajów linii nr 7 czy 10, które także będą kursowały do Fordonu.

Nowy układ sieci A+T muszą jeszcze zaakceptować bydgoscy radni. – Wchodzimy bowiem w strefę taryfową, a to pozostaje w kompetencji rady miasta – zaznacza naczelnik Koźlińska. Uchwała zostanie poddana pod głosowanie w najbliższą środę, 9 grudnia.

SCHEMAT SIECI A+T OD STYCZNIA 2016 ROKU

  • Fordon – centrum (i z powrotem)
    – 81 + 3/5 – linia autobusowa nr 81 na całej długości trasy i linia tramwajowa nr 3 lub 5 na odcinku od pętli Łoskoń do przystanku Garbary;
    – 82 + 3/5 – linia autobusowa nr 82 na całej długości trasy i linia tramwajowa nr 3 lub 5 na odcinku od pętli Łoskoń do przystanku Garbary;
    – 73 + 3/5 – linia autobusowa nr 73 od pętli na os. Eskulapa do przystanku Przylesie i linia tramwajowa nr 3 lub 5 od pętli Łoskoń do przystanku Garbary;
    – 74 + 3/5 – linia autobusowa nr 74 na całej długości trasy i linia tramwajowa nr 3 lub 5 od pętli Łoskoń do przystanku Garbary;
    – 69/89 + 3/5 – linia autobusowa nr 69 lub 89 od pętli na os. Tatrzańskim do przystanku Most Kazimierza Wielkiego oraz linia tramwajowa nr 3 lub 5 od pętli Łoskoń do przystanku Garbary;
    – 65 + 3/5 – linia autobusowa nr 65 na odcinku od pętli Nad Wisłą do ronda Fordońskiego oraz linia tramwajowa nr 3 lub 5 od pętli Łoskoń do przystanku Garbary;
    – 83 + 3/5 – linia autobusowa nr 83 od pętli na os. Tatrzańskim do Dworca Wschód oraz linia tramwajowa nr 3 lub 5 od pętli Łoskoń do przystanku Garbary;
  • Łęgnowo – centrum (i z powrotem)
    – 73 + 6 – linia autobusowa nr 73 na odcinku od pętli Stomil do pętli Łęgnowo i tramwaj nr 6 na całej długości trasy;
    – 76 + 6 – linia autobusowa nr 76 od pętli Łęgnowo do ronda Toruńskiego i linia tramwajowa nr 6 od ronda Toruńskiego do pętli Bielawy;
  • Osowa Góra – centrum (i z powrotem)
    – 61/71 + 3/5 – linia autobusowa nr 61 lub 71 na odcinku od pętli przy ul. Rekinowej do przystanku Garbary i linia nr 3 lub 5 od przystanku Garbary do Dworca Wschód;- 77 + 3/5 – linia autobusowa nr 77 od pętli przy ul. Niklowej do przystanku Garbary i linia nr 3 lub 5 od przystanku Garbary do Dworca Wschód.

Powiązane treści