Bydgoszcz
7C
Niebo częściowo zachmurzone
56% wilgotność
Wiatr: 8km/h WSW
H 7 • L 7
12C
Wt
7C
Sr
7C
Czw
9C
Pt
9C
Sob
W środę, 12 kwietnia ukaże się kwietniowy numer MetropoliaBydgoska.PL w druku. Wersję PDF udostępnimy około godziny 20:00. Zapraszamy!
Metropolia BydgoskaInowrocławInwestycjeOkrężną drogą do obwodnicy
obwodnica_inowroclawia_tupadly_GDDKiA
14.04.2017 | 10:20

Okrężną drogą do obwodnicy

Drogowcy złożyli do ministerstwa wniosek o dodatkowe finansowanie łącznika obwodnicy Inowrocławia. Decyzji jednak na razie nie ma.

Na zdjęciu: Prace przy pierwszym etapie obwodnicy Inowrocławia, w tym węźle Tupadły, zbliżają się do końca.

Fot. GDDKiA

W połowie roku mają zakończyć się prace nad pierwszym etapem obwodnicy Inowrocławia – chwali się Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Ale w kwestii finansowania północnego łącznika trasy powodów do optymizmu już nie ma.

CZYTAJ TAKŻE: Formalności dopełnione – pierwsze decyzje ZRID dla drogi ekspresowej S5 w regionie wydane

Dokładamy wszelkich starań, aby zdobyć brakujące środki. Wysłaliśmy już wniosek do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa. Wiemy, że sprawa jest procedowana. Dzisiaj nie jestem jednak w stanie powiedzieć, jaki finał będzie miała ta sprawa – mówi w rozmowie z nami dyrektor bydgoskiego oddziału GDDKiA Jarosław Gołębiewski.

Gołębiewski dyrektorem regionalnych drogowców został pod koniec lutego. Ale sprawa brakujących milionów złotych na odcinek drogi łączącej węzeł w Latkowie ze Sławęcinkiem ma dłuższą historię. Koperty z ofertami na jego wykonanie GDDKiA otworzyła bowiem już pod koniec zeszłego roku.

Efekt – wszystkie propozycje podmiotów zainteresowanych zamówieniem opiewały na kwoty wyższe niż planowany budżet. GDDKiA miała zapisanych na ten cel jedynie 89 milionów złotych, podczas gdy najtańsza z ofert – złożona przez konsorcjum Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Kobylarni oraz skierniewickiego Mirbudu – była o pięć milionów złotych droższa. Nie mówiąc o pozostałych kosztorysach, które zakładały realizację inwestycji za kwotę ponad 100 mln zł.

Choć przetarg nie opierał się wyłącznie na kryterium cenowym, to było wiadomo, że droga do jego rozstrzygnięcia się wydłuży. Siedem podmiotów zainteresowanych budową północnej części obwodnicy Inowrocławia zadeklarowało przy tym, że wykonają ją w ciągu 22 miesięcy od podpisania umowy, zapewniając także dziesięcioletnią gwarancję. Drogowcy zapewniali z kolei na początku roku, że „bilansują wydatki na poszczególnych pozycjach” i „analizują możliwość przesunięcia środków z innych zadań”. Z jakim na razie skutkiem – wiadomo.

Znacznie więcej pozytywów można dostrzec na placu trwającej od miesięcy budowy części wschodniej obwodnicy. Jak zadeklarowali pod koniec ubiegłego miesiąca przedstawiciele GDDKiA, stan zaawansowania robót pozwala stwierdzić, że finisz inwestycji może przypaść na połowę roku. Zakończono już działania przy obiektach inżynierskich, na ukończeniu są również prace branżowe. Nadal trwają jeszcze roboty przy instalowaniu urządzeń ochrony środowiska oraz prace drogowe.

Te ostatnie na początku kwietnia wkroczyły również do centrum Inowrocławia. W ramach inwestycji wyremontowane zostaną bowiem trzy kluczowe ulice na terenie miasta – Toruńska w ciągu drogi krajowej nr 15, Dworcowa oraz Stanisława Staszica. Łącznie modernizacja obejmie około trzech kilometrów tych tras i ma zakończyć się jeszcze przed wakacjami.

CZYTAJ WIĘCEJ O INOWROCŁAWIU W DODATKU DO PAPIEROWEGO WYDANIA METROPOLIABYDGOSKA.PL [POBIERZ]

Podobne wpisy

Powiązane treści