Bydgoszcz
8C
Mżawka
93% wilgotność
Wiatr: 5km/h SSW
H 8 • L 8
4C
Czw
8C
Pt
7C
Sob
8C
Nd
6C
Pon
Kolizja samochodu osobowego z tramwajem linii nr 4 na Szpitalnej. Ruch w kierunku pętli Glinki wstrzymany.
Metropolia BydgoskaBydgoszczKomunikacjaPołączenie kolejowe Bydgoszczy z Warszawą jest wystarczające? Ministerstwo twierdzi, że tak
Flirt Bydgoszcz Główna
06.11.2017 | 05:48

Połączenie kolejowe Bydgoszczy z Warszawą jest wystarczające? Ministerstwo twierdzi, że tak

W najbliższych miesiącach standard podróży koleją z Bydgoszczy do Warszawy ma zostać utrzymany na obecnym poziomie.

Na zdjęciu: PKP IC odpowiedziało na interpelację posła Olszewskiego.

Fot. archiwum

Połączenie kolejowe między Warszawą a Bydgoszczą było w ostatnich latach rozwijane, a w następnych zostanie utrzymane na obecnym poziomie – tłumaczy PKP Intercity. Krajowy przewoźnik nie podziela więc obaw posła Pawła Olszewskiego, który kilka tygodni temu stwierdził, że dojazd do stolicy jest coraz trudniejszy.

Bydgoszcz jest na marginesie rozwiązań komunikacyjnych, które my jako Platforma stworzyliśmy– stwierdził na początku października poseł Paweł Olszewski, informując, że skierował dwie interpelacje do w Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa. Jedna z nich dotyczyła połączeń kolejowych do Warszawy. Zdaniem parlamentarzysty, czas podróży wydłużył się, a jeden z nowoczesnych Flirtów został delegowany do obsługi innej trasy.


⇒ CZYTAJ TAKŻE » Ministerstwo odpowiedziało ws. lotniska. Co z połączeniami do Warszawy?


Ministerstwo skierowało pytania posła do PKP Intercity. Przewoźnik odpowiedział, że oferta na trasie Warszawa – Bydgoszcz na przestrzeni ostatnich lat ulegała stopniowemu wzrostowi, a obecnie utrzymywana jest na stałym poziomie. – Niewielkie zmiany tej tendencji wynikają z prowadzenia modernizacji na linii nr 3 (między Warszawą a Poznaniem – dod.red.) przez zarządcę infrastruktury, czyli PKP PLK – tłumaczy podsekretarz stanu Andrzej Bittel. Prace są realizowane także na linii nr 18 na odcinku Kutno – Toruń.

Wspomniane przez wiceministra remonty i wprowadzone w związku z nimi liczne ograniczenia prędkości i odcinki jednotorowe wydłużyły czas przejazdu o około 40-60 minut. Dlatego właśnie PKP IC zdecydowało się do grudnia oddelegować jednego z czterech obsługujących połączenie Flirtów na trasę Gdynia Gł. – Bydgoszcz Gł. – Łódź Fabryczna – Bydgoszcz Gł. – Gdynia Gł. Olszewski spytał jeszcze o średnie obłożenie poszczególnych połączeń na trasie Bydgoszcz – Warszawa z ostatnich sześciu miesięcy, ale przewoźnik nie chciał przedstawić danych, tłumacząc się tajemnicą przedsiębiorstwa.

W nowych rozkładach jazdy, nad którymi prace jeszcze trwają, liczba bezpośrednich połączeń między Bydgoszczą a Warszawą ma pozostać na zbliżonym do obecnego poziomie. – W wyniku przeprowadzonych analiz oraz biorąc pod uwagę ograniczenia wynikające z prac modernizacyjnych, zarówno Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa oraz spółka PKP IC uznają ofertę przewozową na ww. trasie za racjonalną i wystarczającą – podsumował Bittel.

Nowe rozkłady jazdy wejdą w życie 10 grudnia. Przypomnijmy, że na etapie ich tworzenia przewoźnik początkowo zdecydował się na zmianę dotyczącą Solca Kujawskiego. Planowano zmniejszyć liczbę połączeń do Warszawy w standardzie TLK, które zatrzymywałyby się w podbydgoskiej miejscowości oraz całkowicie pozbawić jej dostępu do nowoczesnych Flirtów. Miała to być próba zaoszczędzenia kilku minut straconych na wspomnianych już remontach. Ostatecznie jednak po m.in. interwencji posła Piotra Króla (PiS) PKP IC wycofało się z propozycji.

Powiązane treści