Bydgoszcz
15C
Słonecznie
87% wilgotność
Wiatr: 1km/h NW
H 15 • L 15
26C
Wt
27C
Sr
30C
Czw
29C
Pt
25C
Sob
Metropolia BydgoskaBydgoszczInwestycjeRadni poznali koncepcję przebudowy Nakielskiej. „Nie chcemy wyrywać tej ulicy z Miedzynia”
Nakielska
21.06.2018 | 20:54

Radni poznali koncepcję przebudowy Nakielskiej. „Nie chcemy wyrywać tej ulicy z Miedzynia”

Na zdjęciu: Ulica Nakielska ma zostać przebudowana.

Fot. archiwum

Podczas środowej sesji radni wysłuchali wystąpienia obywatelskiego o przebudowie ulicy Nakielskiej, a także informacji o konsultacjach dotyczących najważniejszej drogi Miedzynia.

W trakcie konsultacji do Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej wpłynęło 500 wniosków. Przygotowaną koncepcję zaprezentował radnym projektant Włodzimierz Palicki.  Tak jak już zapowiadano wcześniej, jezdnia będzie czteropasmowa. Dwa zewnętrzne pasy będą prowadzić ruch indywidualny, zaś na wewnętrznych  znajdą się buspasy i lewoskręty. – Chodzi o to, żeby nie wyrywać ulicy z Miedzynia. Musimy pamiętać, że ta droga nie jest główną arterią, tylko ma służyć osiedlu– tłumaczył Palicki, wyjaśniając, dlaczego zdecydowano się na taki wariant.

Ulica będzie przebudowana na odcinku od Bronikowskiego do Łochowskiej. Po obu stronach znajdą się chodniki i ścieżki rowerowe. Na bezpieczeństwo pieszych mają wpłynąć azyle, a podróżującym komunikacją miejską pomogą przystanki wiedeńskie, na których jezdnia będzie wyniesiona do poziomu chodnika, zaś tuż przed przystankiem pojawi się sygnalizator świetlny skoordynowany z sygnalizatorem na najbliższym skrzyżowaniu. Możliwe, że buspas zostanie odróżniony od tradycyjnego pasa innym kolorem. Na skrzyżowaniu z Bronikowskiego, gdzie ruch jest największy, powstanie rondo, zaś w końcówce, bliżej wyjazdu z miasta, ulica przejdzie w trzy pasy. Dzięki zmianom czas podróży autobusem na  liczącym 3,5 km odcinku Lisia –  Wilczak ma zmniejszyć się z 19 minut do 10.

CZYTAJ TAKŻE: DROGA S% OPÓŹNIONA, ALE W 2019 ROKU? DYREKTOR GDDKiA USPOKAJA

W rejonie Nakielskiej pojawią się 503 stanowiska postojowe,  m.in. przy Trentowskiego, Tańskich, Pijarów i przy stadionie Gwiazdy. Jak tłumaczył Maciej Gust z ZDMiKP, usunięcie drogi dla rowerów z jednej strony nie pozwoliłoby zyskać zbyt wielu dodatkowych miejsc  parkingowych – Zawsze mamy dylemat, czy parkingi czy drogi rowerowe. My stawiamy na rozwiązania proekologiczne – tłumaczył, dodając, że koncepcję poparły Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy i Społeczny Rzecznik Pieszych.

Nakielska to typowy przykład występowania różnych interesów, w dobrym tego słowa znaczeniu. Jeśli jednak mamy zacząć w 2020 roku, to w pewnym momencie trzeba skończyć dyskusję i przejść od koncepcji do projektu – mówił  Rafał Bruski. Radny Szymon Róg (PiS) pytał za to, dlaczego raport z konsultacji znalazł się na dalszych podstronach strony internetowej ZDMiKP i nie został udostępniony w materiałach dla radnych. – Obietnice przebudowy Nakielskiej ciągną się od wielu lat – przypominał radny.

 W piątek w ramach cyklu STUDIO METROPOLIA ukaże się na naszych łamach wywiad z Dariuszem Smólem, prezesem stowarzyszenia Miedzyń i Prądy.

Powiązane treści