Bydgoszcz
-1C
Słonecznie
80% wilgotność
Wiatr: 7km/h E
H -1 • L -1
-4C
Czw
-5C
Pt
2C
Sob
3C
Nd
-2C
Pon
Metropolia BydgoskaBydgoszczKomunikacjaRanking najwolniejszych miast w Polsce. Jak wypadła Bydgoszcz?
Dworcowa Bydgoszcz
05.10.2017 | 09:53

Ranking najwolniejszych miast w Polsce. Jak wypadła Bydgoszcz?

Bydgoszcz wypadła bardzo dobrze w rankingu.

Na zdjęciu: Zbadano średnią prędkość kierowców w Bydgoszczy.

Fot. archiwum

Specjaliści systemu Yanosik przyjrzeli się średnim prędkościom osiąganym w największych miastach w Polsce. Jak na tym tle wypadła Bydgoszcz?

Analizowane były dni robocze w godz. 7-18. – Jak się okazuje, w niektórych przypadkach sytuacja na drogach była latem diametralnie inna niż w okresie wiosennym – mówiPaweł Bahyrycz z Yanosika. Najwolniejszym miastem w Polsce okazał się Wrocław ze średnią prędkością na poziomie 39 km/h. Następne były Kraków (40 km/h) oraz Gdańsk (42 km/h). Za niechlubnym podium uplasowały się Lublin, Poznań i Szczecin.

Najszybsze za to okazały się Katowice, gdzie kierowcy przemieszczali się z prędkością sięgającą 51 km/h. Druga niespodziewanie była Warszawa ze średnią na poziomie 45 km/h, a tylko trochę wolniejsi byli bydgoszczanie (nieco poniżej 45 km/h).

Dotychczas Warszawa, Łódź czy Katowice zwykle zajmowały pierwsze miejsca w rankingu najwolniejszych miast. Sezon wakacyjny znacznie przetasował całą klasyfikację. Może mieć to związek z wyjazdem mieszkańców na wakacje. Z kolei Kraków, Gdańsk czy Wrocław są w Polsce popularnymi kierunkami turystycznymi. Napływ turystów do miast mógł je znacznie spowolnić – komentuje Paweł Bahyrycz.

Specjaliści systemu Yanosik przeanalizowali także sytuację kierowców w centrach miast. W niektórych przypadkach prędkość diametralnie spadła w stosunku do pozostałego obszaru miasta. Najwolniej w centrum jeździ się w Krakowie, następnie w Poznaniu, Łodzi, Warszawie, Szczecinie i Wrocławiu. W miastach tych prędkościomierze pokazują średnią prędkość poniżej 30 km/h. Nieco szybciej jeździ się w Gdańsku i Bydgoszczy. Miastami o najszybszym centrum w sezonie letnim okazały się Katowice oraz Lublin.

Wiele miast wprowadziło strefy tempo 30 w centralnych częściach miast, by zwiększyć bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Prawdopodobnie dlatego kierowcy jeżdżą znacznie wolniej w tym obszarze miasta – komentuje Bahyrycz.

Powiązane treści