Bydgoszcz
5C
Słonecznie
75% wilgotność
Wiatr: 4km/h SW
H 5 • L 5
8C
Czw
8C
Pt
9C
Sob
9C
Nd
8C
Pon
W środę, 12 kwietnia ukaże się kwietniowy numer MetropoliaBydgoska.PL w druku. Wersję PDF udostępnimy około godziny 20:00. Zapraszamy!
Metropolia BydgoskaBydgoszczEdukacjaReforma edukacji w Bydgoszczy. Do podjęcia uchwał pozostał tydzień, a zakończenia sporów nie widać [AKTUALIZACJA]
komisja_edukacji_JW
15.02.2017 | 18:20

Reforma edukacji w Bydgoszczy. Do podjęcia uchwał pozostał tydzień, a zakończenia sporów nie widać [AKTUALIZACJA]

Mieszkańcy Bydgoszczy nie są zgodni.

Na zdjęciu: W spotkaniach chętnie uczestniczą nauczyciele.

Fot. JW

Już 22 lutego radni Bydgoszczy muszą podjąć wspólną decyzję dotyczącą projektu nowej sieci szkół. Do tego czasu pozostał równo tydzień, a dyskusję na temat propozycji nowej sieci szkół wciąż trwają. 

Czytaj więcej o projekcie nowej sieci szkół w Bydgoszczy [KLIK]

Najwięcej emocji wywołują kwestie dotyczące przyszłości dwóch szkół: Gimnazjum nr 9 oraz Zespołu Szkół nr 35. Pierwsza z nich, według projektu przygotowanego przez urząd miasta miałaby zostać włączona do Szkoły Podstawowej nr 14. W obiekcie przy ul. Gajowej 94 swoją siedzibę miałby Zespół Szkół Handlowych. Jednak społeczność szkolna gimnazjum zabiega o to, by ich placówka została przekształcona w nową szkołę podstawową. Pomysł ten nie zyskuje poparcia części rodziców dzieci mieszkających na Bartodziejach, Bielawach oraz osiedlu Leśnym. CZYTAJ WIĘCEJ 

Spór dotyczący projektu nowej sieci szkół toczy się również w Fordonie. Część mieszkańców tej dzielnicy pragnie, aby w budynku Zespołu Szkół nr 35 powstała szkoła podstawowa. Obecnie w obiekcie przy ul. Gawędy 5 znajduje się Gimnazjum nr 3 oraz XIII Liceum Ogólnokształcące. Według propozycji ratusza, gimnazjum zostałoby przekształcone w liceum, które funkcjonowałoby w tym samym budynku. Znaczna część mieszkańców osiedla Bajka uważa, że w obiekcie ZS 35 powinna powstać szkoła podstawowa. Przed wprowadzeniem gimnazjum w tym obiekcie istniała już podstawówka. Jednak urząd miasta zaproponował, by po wygaszeniu gimnazjum, liceum przenieść do budynku przy ul. Żeglarskiej, a w budynku na Bajce utworzyć Centrum Kultury w Fordonie oraz samorządową szkołę muzyczną I stopnia funkcjonująca w godzinach popołudniowych. Ten pomysł bardzo mocno podzielił mieszkańców. CZYTAJ WIĘCEJ

Najświeższym pomysłem władz Bydgoszczy związanym ze szkołą w Fordonie jest umożliwienie mieszkańcom osiedla Bajka wyboru budynku, w którym będą uczyć się ich dzieci. Urząd miasta proponuje utworzenie w budynku przy ul. Gawędy filii Szkoły Podstawowej nr 65. We wrześniu, po zakończonym naborze, odbyłyby się spotkania, podczas których rodzice mogliby zobaczyć oba budynki i wybrać ten, w którym miałoby uczyć się ich dziecko. CZYTAJ WIĘCEJ 

Takie rozwiązanie, według urzędu miasta, pozwoliłoby sprawdzić, jakie jest rzeczywiste zainteresowanie utworzeniem nowej szkoły podstawowej w Fordonie i czy lokalne środowisko naprawdę tego potrzebuje. – Tę sieć można modyfikować. Utworzyć nową jednostkę jest łatwo, lecz wycofanie się z niej jest trudne – podkreśla wiceprezydent Bydgoszczy Iwona Waszkiewicz.

Pomysł utworzenia szkoły na Bajce popiera między innymi poseł Piotr Król – Osiedle Bajka zostało wybudowane wokół szkoły – mówi Król. – Małe szkoły umożliwiają dotarcie do każdego ucznia – dodaje radny Krystian Frelichowski.

Na dzień przed sesją rady miasta zaplanowano kolejne posiedzenie komisji edukacji, podczas którego mają zostać podjęte wstępne decyzje. – Im więcej rozmów, tym lepiej dla miasta i dla wszystkich – podsumowuje radny Stefan Pastuszewski.

AKTUALIZACJA

Członkowie komisji edukacji zdecydowali się przegłosować propozycje ratusza dotyczącą nowej sieci szkół. W głosowaniu wzięło udział dziewięcioro radnych. Pięć osób było za poparciem projektu, a cztery osoby głosowały przeciw. O jego kształcie ostatecznie zdecydują radni, podczas najbliższej sesji zaplanowanej na 22 lutego. Następnie uchwała intencyjna trafi do kuratora, który będzie musiał ją zaopiniować. Ostateczny projekt musi zostać zatwierdzony do końca marca.

Powiązane treści