Bydgoszcz
-4C
Słonecznie
100% wilgotność
Wiatr: 2km/h W
H -4 • L -4
8C
Pon
10C
Wt
14C
Sr
14C
Czw
17C
Pt
PILNE: Źle zaparkowany pojazd na ul. Chodkiewicza. Tramwaje linii nr 4 i 6 skierowane zostały na Las Gdański.
Metropolia BydgoskaBydgoszczKomunikacjaRowery miejskie dla dzieci. Czy bydgoszczanie też będą mogli korzystać z takich urządzeń?
roweeerki
04.08.2016 | 14:56

Rowery miejskie dla dzieci. Czy bydgoszczanie też będą mogli korzystać z takich urządzeń?

Sprawdziliśmy, czy mali mieszkańcy naszego miasta będą mogli korzystać ze specjalnych rowerów miejskich.

Na zdjęciu: Tak wyglądają rowery miejskie dla dzieci w Poznaniu.

Fot. Metropolia Bydgoska.PL

Poznań, Lublin i Warszawa – w tych trzech polskich miastach działają rowery miejskie dla dzieci. Czy jest szansa na to, że bydgoszczanie również będą mogli korzystać z takich urządzeń?

Rowerki dziecięce to atrakcyjne rozwiązanie dla rodzin. Z takiej formy rekreacji skorzystać mogą pociechy już od czwartego roku życia. Rowery miejskie dla dzieci występują w dwóch wersjach: dla dzieci od 4 lat oraz dla dzieci powyżej 6 lat. Jeszcze młodsze osoby mogą podróżować w specjalnych fotelikach doczepianych do niektórych rowerów miejskich dla dorosłych.

Sposób wypożyczenia i zwrotu rowerków dziecięcych jest taki sam, jak w przypadku sprzętu przeznaczonego dla nieco starszych osób. Cennik również jest identyczny. Najważniejsza różnica polega na tym, że rowery dla dzieci mogą być wypożyczane i oddawane tylko w specjalnie przygotowanych do tego stacjach. Korzystanie z rowerów miejskich dla dzieci jest możliwe jedynie pod nadzorem opiekuna.

Możliwość korzystania z rowerów miejskich dla dzieci oferuje firma Nextbike. To ona obsługuje systemy rowerów miejskich w miastach podanych na samym początku artykułu. W Bydgoszczy funkcję te pełni firma Bike U, która nie posiada w swojej ofercie rowerków dziecięcych. Dlaczego? – Nie proponujemy rozwiązań, które się nie sprawdzają – mówi Diana Borowiecka z firmy Bike U. – Aby był sens wprowadzenia rowerów dla dzieci wszystkie stacje muszą obsługiwać takie rowery, co wiąże się z dodatkowymi kosztami dla zamawiającego. Dotychczasowe rozwiązania z innych miast pokazują jedynie pojedyncze stacje, z których można wypożyczyć rower, ale aby go zwrócić trzeba wrócić na tę samą stację, stąd ich znikoma popularność – wyjaśnia Borowiecka.

Na przykładzie Lubelskiego Roweru Miejskiego można uznać, że rowerki dziecięce nie są zbędne. Użytkownicy w Lublinie mają do dyspozycji dwie specjalne stacje wyposażone w 20 rowerów miejskich dla dzieci. Codziennie wypożyczanych jest średnio 11 rowerków. – Na przestrzeni ostatnich 134 dni rowerki wypożyczano ponad 1500 razy – mówi Marek Fall, menadżer ds. marketingu firmy Nextbike.

Czy jest szansa na to, że w Bydgoszczy pojawią się rowery miejskie dla dzieci? Tak, lecz na pewno nie nastąpi to wcześniej niż w 2017 roku. Do tego czasu obowiązuje umowa podpisana z firmą Bike U, a współpraca przebiega prawidłowo. Zerwanie umowy wiązałoby się z kosztami nie tylko ekonomicznymi, ale również społecznymi objawiającymi się rozczarowaniem bydgoszczan, którzy nagle stracą możliwość korzystania z rowerów miejskich. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, zaangażowany w funkcjonowanie rowerów miejskich w Bydgoszczy, na pewno nie doprowadzi do takiej sytuacji. Jednak nie wyklucza on tego, że w przyszłości mali mieszkańcy naszego miasta będą mogli korzystać ze specjalnie przygotowanych dla nich rowerków. – Gdy skończy się umowa to będziemy myśleli o tym, co można zmienić i ulepszyć – mówi rzecznik prasowy ZDMiKP w Bydgoszczy, Krzysztof Kosiedowski. – Przygotujemy kolejne zamówienie, a przy wyborze wykonawcy elementami kluczowymi będzie nie tylko cena, ale również to, co będzie oferowane. Wiele może zmienić się do tego czasu, mogą być wprowadzone nowe technologie – dodaje Kosiedowski.

Projekt wprowadzenia rowerów miejskich w Bydgoszczy okazał się bardzo dobrym pomysłem. Na ulicach naszego miasta zauważyć można coraz więcej rowerzystów. Z Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego (BRA) korzystają przede wszystkim mieszkańcy. Wciąż przybywa osób wypożyczających rowery, jak i przybywa stacji, na których znajdują się pojazdy. Do tej pory w Bydgoszczy utworzono 37 stacji i niewykluczone, że wkrótce pojawią się kolejne oraz te specjalnie przygotowane dla najmłodszych mieszkańców naszego miasta.

Powiązane treści