Bydgoszcz
21C
Słonecznie
52% wilgotność
Wiatr: 4km/h SSW
H 21 • L 21
25C
Wt
19C
Sr
17C
Czw
17C
Pt
14C
Sob
PILNE: Utrudnienia w ruchu przy CH Rondo. W związku z pracami drogowymi wyłączony jest jeden pas ruchu
Metropolia BydgoskaBydgoszczEdukacjaRuszy II edycja studiów podyplomowych „Marketing internetowy i e-biznes” na UKW
biblioteka
11.04.2016 | 12:13

Ruszy II edycja studiów podyplomowych „Marketing internetowy i e-biznes” na UKW

Studia te stawiają przede wszystkim na praktyczną wiedzę.

Na zdjęciu: Bibiloteka Główna UKW, w której odbywają się zajęcia.

Fot. Pit1233/ wikipedia (wolna licencja)

Od roku akademickiego 2016/17 rusza II edycja studiów podyplomowych „Marketing internetowy i e-biznes” na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego. Studia te stawiają przede wszystkim na praktyczną wiedzę.

„Marketing internetowy i e-biznes” doczekał się już II edycji. Organizatorem kierunku jest Wydział Administracji i Nauk Społecznych, zaś kierownikiem dr Piotr Siuda — adiunkt w Katedrze Socjologii UKW. Oprócz wykładowców akademickich zajęcia prowadzą praktycy — specjaliści od e-marketingu i badań rynkowych. Wśród nich między innymi Dominik Kaznowski (Człowiek Roku Polskiego Internetu 2008), Jan Zając odpowiedzialny za dziedzinę mediów społecznościowych czy też Monika Mazur odpowiedzialna za współpracę w ramach programów partnerskich marek Douglas czy Swarovski.

Z kadry wykładowców bardzo zadowolony jest dr Siuda, który stwierdził: „nie są to przypadkowe osoby. Praktycznie każdy wykładowca ma doświadczenie w branży e-marketingu. Mamy osoby, które zakładały portal Nasza klasa czy pracowały w Wirtualnej Polsce, ale też takie, których e-biznesy są dopiero na fali wznoszącej”.

Doktor Siuda dodaje, że skład kadry sprawdził się i przełożył na sukces I edycji, o czym świadczą opinie Słuchaczy zawarte w ankietach ewaluacyjnych. Kierownik przywołuje na przykład takie: „Zajęcia miały zdecydowanie praktyczny charakter”; „Zajęcia są rewelacyjne, bardzo wciągające, marzenie”; „Świetnie prowadzone zajęcia. Dużo ćwiczeń praktycznych, dzięki którym można było w bardzo przystępny sposób utrwalić wcześniej przekazaną wiedzę teoretyczną”.

Celem studiów jest kształcenie w dziedzinie technik marketingu wykorzystywanych w Internecie, zapoznanie się z prowadzeniem e-biznesu, a także zdobywanie wiedzy, m.in. o promowaniu sprzedaży na portalach społecznościowych. Wiele miejsca poświęca się pozycjonowaniu stron internetowych, wszelkim narzędziom Google czy analityce sieciowej. Projekt kierunku stawia na praktykę — studenci przez dwa semestry odbędą 120 godzin ćwiczeń i laboratoriów oraz 72 godziny wykładowe, pomocne przy tworzeniu projektów marketingowych. Wśród przedmiotów są m.in.: marketing w social media, psychologia sprzedaży w Internecie, prawne uwarunkowania marketingu w Internecie czy też Facebook  — kampanie reklamowe.

Studia polecane są osobom chcącym pracować w przedsiębiorstwach internetowych, dziale marketingu dowolnej firmy, firmach z branży e-commerce, agencjach reklamowych, interaktywnych, PR oraz w domach mediowych, portalach internetowych, firmach z branży telekomunikacyjnej. Piotr Siuda dodaje, że „powszechność internetu oraz jego rosnące znaczenie powodują, że wiedza, umiejętności oraz kompetencje zdobyte na studiach można wykorzystywać także w innego rodzaju firmach oraz pracując na różnorodnych stanowiskach”.

Rekrutacja trwa do końca września 2016 roku, chociaż liczba miejsc jest ograniczona. Koszt studiów to 2490 zł na semestr.

Więcej szczegółów można znaleźć na stronie www.iukw.pl .

Powiązane treści