Bydgoszcz
20C
Niebo częściowo zachmurzone
77% wilgotność
Wiatr: 2km/h N
H 20 • L 20
22C
Nd
19C
Pon
20C
Wt
20C
Sr
22C
Czw
FORDON: Awaria tramwaju linii nr 7 na ulicy Akademickiej na wysokości ul. Romanowskiej (kierunek Łoskoń). Wstrzymano ruch tramwajowy w obu kierunkach.
Metropolia BydgoskaAKTUALNOŚCIŠkoda Fabia R5 wygląda tak… [ZDJĘCIA, WIDEO]
Nowa skoda oponeo motorsport
10.11.2016 | 23:37

Škoda Fabia R5 wygląda tak… [ZDJĘCIA, WIDEO]

Na zdjęciu: Skoda Fabia R5 w pełnej krasie.

Fot. Stanisław Gazda

Doświadczony duet Marcin Gagacki i Marcin Bilski planują podbój Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2017.  Do dyspozycji mieć będą  zakupioną przez Zespół Oponeo Motorsport Skodę Fabię R5. Przez nieco ponad rok obecności odniosła wiele sukcesów w najbardziej prestiżowych rajdach nie tylko w Europie, ale i na całym świecie. Dzisiaj (10 listopada) w Salonie ŠKODA Bieranowski w Bydgoszczy miała miejsce oficjalna prezentacja rajdowego auta oraz jego załogi.

Nowa Skoda Fabia R5 Oponeo Motosport (kliknij i zobacz wideo)

W uroczystości wzięli udział przedstawiciele Škody, ogólnopolskich mediów, lokalnych władz, goście honorowi oraz współpracownicy i sympatycy  zespołu Oponeo Motorsport. Na początku prezentacji został pokazany film dokumentujący samochody, jakimi startował oraz dokonania Marcina Gagackiego od 1998 roku. Goście mogli zobaczyć początki kariery  zawodnika i przypomnieć sobie jego największe sukcesy.

Po odsłonięciu Fabii oklejonej w nowe barwy przyszedł czas na nagrodzenie zwycięskiego projektu. Jego autor Michał Podsiadły otrzymał nagrodę w wysokości 3000 zł. Po zakończeniu części oficjalnej goście spotkali się z zawodnikami. Rozmawiano m.in. o planach na przyszłość czy pierwszych wrażeniach z użytkowania nowego samochodu.

Specyfikacja rajdowej Škody Fabii R5 robi wrażenie: długość: 3994 mm; max. szerokość: 1820 mm; min. dopuszczalna waga: 1230 kg; nadwozie: zmodyfikowane do napędu 4×4, zamontowana klatka bezpieczeństwa; silnik: benzynowy turbodoładowany 4-cylindrowy o pojemności 1 620 cm3, wtrysk bezpośredni, zapłon iskrowy, moc maksymalna 205 kW (ok. 280 KM), maksymalny moment obrotowy 420 Nm; układ napędowy: skrzynia biegów 5-cio biegowa sekwencyjna (manualnie sterowana), napęd 4×4, dyferencjały mechaniczne (przód/tył); zawieszenie: kolumny McPhersona (przód/tył), tarcze hamulcowe – asfalt Ø 355 mm / szer. 32 mm, szuter Ø 300 mm / szer. 32 mm; system paliwa: specjalny bezpieczny zbiornik o pojemności 82,5 l, zużycie 60 l/100 km oesowych (0,6 l /km); felgi: asfalt – 8‘x18‘, szuter – 7‘x15‘; opony rajdowe Michelin.

Auto jeszcze przez kilka dni będzie dostępne w salonie Skoda Bieranowski, który zaprasza do siebie wszystkich miłośników marki ŠKODA, fanów zespołu Oponeo Motorsport i nie tylko.

Udało nam się przeprowadzić krótką rozmowę z Marcinem Gagackim:

Miał pan okazję przetestować to cacko?

-Tak, miałem okazję. Szczerze? Do tej pory myślałem, że jeździłem autami rajdowymi – bardzo się myliłem. To auto jest zupełnie inne: prawdziwa bestia, prawdziwa maszyna rajdowa i takiej nam przez lata brakowało. Myślimy, że z tym, co mamy w tej chwili, a więc mocnego sponsora, potężny samochód i zapewnienie, że będziemy mieli szansę testowania przed każdym rajdem – to jest dobra składowa, żeby stawać na najwyższych stopniach podium.

Ale kluczem do sukcesu jest stworzenie przez kierowcę i samochód monolitu. Jesteście już kompatybilni?

Podczas jazdy ja przetwarzam informacje, które otrzymuję od pilota. Gdy trzeba, zjeżdżamy do serwisu, gdzie chłopaki starają się błyskawicznie naprawić, to co myśmy napsuli. Tak więc ja bym jeszcze do kompletu dołożył pilota, mechaników i całe mnóstwo innych osób, które pracują nad tym, żeby w tej machinie wszystko zagrało. Tylko wspólna praca daje efekty.

-Jak się  jeździ Skodą Fabią R5.? Łatwo się prowadzi?

-Trudno. I to jest właśnie to! Do tego auta trzeba się bardzo mocno przystosować. Na przykład hamulce. Są mega duże i mega skuteczne. To auto zahamowane po rozpędzeniu się do 195 km/h po prostu staje w miejscu! Tego jeżdżąc wcześniej innymi samochodami nigdy nie doświadczyliśmy. Auto przyspiesza niesamowicie szybko, sprawnie, na zakrętach się nie przechyla. Rewelacja!

Powiązane treści