Bydgoszcz
7C
93% wilgotność
Wiatr: 1km/h N
H 7 • L 7
3C
Pt
1C
Sob
6C
Nd
5C
Pon
1C
Wt
Metropolia BydgoskaBydgoszczTurystykaTargi „Travel and Taste – Podróże, Kulinaria, Wino”: Druga edycja, większy rozmach
Konferencja ws. targĂłw Travel and Taste (2)
16.03.2017 | 15:55

Targi „Travel and Taste – Podróże, Kulinaria, Wino”: Druga edycja, większy rozmach

Poprzednia edycja zakończyła się spektakularnym sukesem.

Na zdjęciu: O tegorocznych targach mówili :Karol Słowiński,Błażej Stawiarski,Agnieszka Kowalkowska, Wiesław Karpusiewicz, Jerzy Matuszak i Wiesława Kluszczyńska-Słowińska.

Fot. Materiały prasowe.

Targi „Travel and Taste – Podróże, Kulinaria, Wino”, to międzynarodowa impreza organizowana przez Bydgoską Lokalną Organizacją Turystyczną „ByLOT” oraz Klaster Turystyczny Obszaru BIT. Tegoroczna edycja odbędzie się w dniach 7-9 kwietnia. Sukces poprzedniej edycji sprawił, że w tegoroczną mocno zaangażowało się miasto Bydgoszcz. Dzięki temu wsparciu oraz nabytym doświadczeniom w tym roku targi odbędą się z jeszcze większym rozmachem.

Pierwsza edycja targów przyciągnęła 65 wystawców i prawie 5 tys. odwiedzających. Organizatorzy liczą, że w tym roku oba te wyniki zostaną pobite.

O imprezie opowiadał Karol Słowiński: – W tym roku targi odbędą się w Hali Łuczniczka. Spodziewamy się trochę większej liczby wystawców i 7-8 tysięcy odwiedzających. Krajem partnerskim tej edycji została Ukraina. Co ważne, dzięki wsparciu Urzędu Miasta w wysokości 15 tys. złotych, wstęp będzie bezpłatny dla wszystkich odwiedzających.

Organizatorzy zapewnili atrakcje nie tylko dla dorosłych, ale także dla dzieci. AMER EVENT zapewni dmuchane zamki i zjeżdżalnie. Modra Sova zorganizuje warsztaty. Atrakcji dla dzieci będzie naprawdę dużo.

W konferencji Urząd Miasta Bydgoszczy reprezentował Błażej Stawiarski. – Jako miasto przyglądaliśmy się pierwszej edycji targów. Z jednej strony przyciągają one bardzo różnorodną ofertę do Bydgoszczy i to jest ten pierwszy atut dla miasta, ale drugi atut to możliwość zaprezentowania siebie – Bydgoszczy – ponieważ targi odwiedzają nie tylko bydgoszczanie, ale także mieszkańcy z regionu. Nasze miasto walczy, żeby nie było tylko centrum zakupowym, ale także centrum turystycznym, kulturalnym i rekreacyjnym. Liczymy na to, że poprzez uczestnictwo w targach zachęcimy mieszkańców regionu, którzy do Bydgoszczy przyjeżdżają najczęściej na zakupy, żeby po wyjściu z dużego centrum handlowego odwiedzili starówkę, Myślęcinek albo zajrzeli gdzieś jeszcze.

Ważnym partnerem targów i największym wystawcą jest Klaster Turystyczny Obszaru BIT. Organizację podczas konferencji reprezentowała Agnieszka Kowalkowska: – Chociaż mamy jako region wiele do zaoferowania, to nasza turystyka pozostawia wiele do życzenia. Dlatego tworzymy kujawsko-pomorskie konstelacje dobrych miejsc. Z jednej strony budujemy silne, autonomiczne marki, a z drugiej strony tworzymy spójną koncepcję promocji i występujemy pod wspólnym szyldem konstelacji. W tej chwili konstelacje liczą 50 członków. Wielu z nich będzie z nami podczas targów Travel and Taste. Czujemy się odpowiedzialni za rozwój gospodarki w naszych regionie, dlatego budujemy silne lobby, którego zadaniem jest pozyskiwanie środków i promocja oferty turystycznej regionu.

Według Karola Słowińskiego turystyka województwa kujawsko-pomorskiego powinna być źródłem rozwoju społeczno-gospodarczego, przyczyniać się do lepszego poziomu życia mieszkańców.

ByLOT od samego początku był w tym procesie. Ja bardzo się cieszę, że targi są szansą spotkania się wystawców, nawiązania kontaktów biznesowych. Chcemy, żeby kontakty, które zawiązują się między wystawcami utrzymywały się także po targach.

Goście targów będą mogli lepiej poznać ofertę turystyczną naszego regionu, ale nie tylko. Wystawcami będą m.in. Żywe Muzeum Piernika i Dom Legend z Torunia, miasto Żnin, ale także Browar Wielkopolski. Targi to także okazja do bliższego poznania kultury Ukrainy. Studenci WSG pochodzący z tego kraju zapewnią folklorystyczną oprawę artystyczną.

Powiązane treści