Bydgoszcz
15C
Słonecznie
72% wilgotność
Wiatr: 4km/h WNW
H 15 • L 15
21C
Sob
24C
Nd
23C
Pon
19C
Wt
15C
Sr
PILNE: Utrudnienia w ruchu przy CH Rondo. W związku z pracami drogowymi wyłączony jest jeden pas ruchu
Metropolia BydgoskaBydgoszczInwestycjeTrasa Uniwersytecka: Wojewoda wydał zgodę na jej rozbudowę
trasa uniwersytecka pit1233
16.09.2016 | 11:49

Trasa Uniwersytecka: Wojewoda wydał zgodę na jej rozbudowę

Decyzja otwiera drogę do rozpisania przetargu na przedłużenie trasy do skrzyżowania z aleją Jana Pawła II oraz ulicą Glinki. W tym wypadku - teoretycznie...

Na zdjęciu: Widok na trasę Uniwersytecką w kierunku północnym.

Fot. Pit1233 / Wikipedia

Wojewoda kujawsko-pomorski Mikołaj Bogdanowicz wydał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla rozbudowy trasy Uniwersyteckiej. Ale to nie musi oznaczać, że rychło czeka nas jej budowa.

CZYTAJ TAKŻE: Trasa Uniwersytecka zmienił swój status. Drogi w mieście przebiegają inaczej

Obwieszczenie urzędu wojewódzkiego z 12 września powoduje, że z punktu widzenia drogowców zakończył się etap formalności prawnych potrzebnych do rozpoczęcia prac budowlanych. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej planował bowiem, że roboty drogowe rozpoczną się już w listopadzie, a zakończą – w 2018 roku. A po decyzji wojewody mógłby rozpisać przetarg na wyłonienie wykonawcy zadania.

Tyle że – według naszych informacji – nierozstrzygnięty pozostaje spór, który z miastem toczy właściciel spółki Tartak Bydgoszcz, przez której teren ma przebiegać przedłużenie TU. Mimo że specustawa, na podstawie której wydawany jest ZRID, umożliwia wywłaszczenie nieruchomości stojących w kolizji do publicznych inwestycji, to w tym wypadku Krzysztof Pietrzak podważa inne zapisy prawne. Chodzi o decyzję prezydenta Bydgoszczy Rafała Bruskiego z lutego ubiegłego roku w sprawie ustalenia środowiskowych uwarunkowań dla inwestycji. Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze i ma zostać zakończone do piątku, 16 września.

Przedłużenie trasy Uniwersyteckiej wraz z przebudową węzła przy alei Jana Pawła II oraz modernizacją ulicy Glinki w kierunku zbiegu z ul. Magnuszewską ma kosztować około 50 milionów złotych. Dzięki zmianie statusu drogi na wojewódzką miasto może ubiegać się o wsparcie unijne. Liczy na połowę prognozowanych kosztów realizacji inwestycji.

Do tematu wrócimy w przyszłym tygodniu.

Powiązane treści