Bydgoszcz
-7C
92% wilgotność
Wiatr: 2km/h SSW
H -7 • L -7
-13C
Wt
-12C
Sr
2C
Czw
1C
Pt
1C
Sob
PILNE: Awaria tramwaju T7 na moście Pomorskim. Linie nr 4, 7 i 8 w kierunku r. Toruńskiego skierowane objazdem przez Babią Wieś.
Metropolia BydgoskaAKTUALNOŚCITravel & Taste – targi inne niż wszystkie
Travel-Taste_1200x800
27.01.2016 | 18:13

Travel & Taste – targi inne niż wszystkie

Szykująca się innowacyjna impreza targowa w Bydgoszczy zamierza stworzyć nową jakość w branży turystycznej.

Na zdjęciu: Logo Travel&Taste

Fot. Materiały organizatora

I Targi Travel&Taste, które odbędą się w Bydgoszczy 19 i 20 lutego w hali Atego-Arena, to efekt wspólnych działań Bydgoskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, Klastra Turystycznego Obszaru BIT, Wydawnictwa „WM”, Agencji Marketingowej „Green House” oraz portalu visitslovenia.pl.

Pierwsze tego typu wydarzenie w regionie jest odpowiedzią na zapotrzebowanie branży turystycznej na imprezę, która tak naprawdę będzie giełdą pomysłów i inspiracji – na weekend, na wyjazd wakacyjny, czy to podmiejski, czy też w Polskę lub zagranicę. Dlatego też I Targi Travel&Taste mają ambicje stać się profesjonalnym wydarzeniem turystycznym, podczas którego – pierwszego dnia – spotkają się przedstawiciele branży turystycznej z regionu. Dzień następny będzie ukierunkowany na mieszkańców Bydgoszczy i nie tylko.

Mają to być targi inne niż te, do jakich się przyzwyczailiśmy. Inne i innowacyjne. Będą miejscem spotkania się nauki (badań na temat turystyki) z praktyką, czyli osobami uczestniczącymi w procesie pracy nad strategią rozwoju turystyki. Bo też celem Targów jest konsolidacja branży turystycznej w województwie, powstawanie nowych konsorcjów, grup biznesowych, pomysłów i współpracy na rzecz rozwoju turystyki w naszym regionie. Targi powinny być zalążkiem unikalnej kompozycji powiązań między nimi. Na przykład z Międzyzdrojami, których włodarze pojawią się na Targach i zapraszać będą bydgoszczan do siebie na Festiwal Gwiazd, czy ze Słowenią, skąd przybędą reprezentanci kilku firm turystycznych; winnic, hoteli itp. I nie przyjadą z pustymi rękami, lecz ze swoimi narodowymi lokalnymi produktami spożywczymi.

A skoro dochodzimy do spraw związanych ze smakiem, to trzeba powiedzieć, że część Targów nazwana Taste polegała będzie na przybliżeniu regionalnej kuchni i lokalnych producentów żywności.

W Bydgoszczy pojawi się 45 bardzo zróżnicowanych wystawców, w większości z naszego regionu oraz trzech wystawców zagranicznych, a publiczność może liczyć na mnóstwo pokazów, degustacji i występów artystycznych. Travel& Taste nie będą kolidować ze sobą, albowiem dolny poziom Artego Areny służył będzie ofertom biur podróży i prezentacji atrakcji turystycznych, górna część przeznaczona zostanie na kulinarny aspekt turystyki.

Ciekawostką i nowością formuły tych targów będzie bilet wstępu kosztujący 5 zł, który w trakcie odwiedzania imprezy zamienić będzie można na kawę lub herbatę o wartości 5 zł.

Organizatorzy spodziewają się, że I Targi Travel &Taste odwiedzi około 8-9 tysięcy gości. Impreza wpisuje się w obchody 670-lecia powstania Bydgoszczy stąd też do udziału w niej zaproszeni zostali wystawcy z Brześcia Kujawskiego, gdzie Bydgoszcz otrzymała prawa miejskie.

Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna, jeden z największych wystawców Targów Travel& Taste zapowiedziała podczas dzisiejszej konferencji prasowej w restauracji „Memo”, połączonej z degustacją wspaniałych przekąsek, że w trakcie dnia branżowego, zaprezentuje wyniki badań porównywanych z badaniami przeprowadzonymi przed pięcioma laty dotyczącymi m.in. tendencji, trendów w turystyce kujawsko-pomorskiej, oceny walorów turystycznych regionu, produktów turystycznych i szans na stworzenie kujawsko-pomorskiej marki turystycznej a także budowy sektora lokalnej gospodarki pod nazwą „turystyka”.

Powiązane treści