Bydgoszcz
3C
Opady
94% wilgotność
Wiatr: 5km/h SW
H 3 • L 3
-0C
Sob
-2C
Nd
-6C
Pon
-4C
Wt
-4C
Sr
PILNE: Tramwaje ponownie nie kursują ulicą Chodkiewicza. Linie nr 4 i 6 skierowane są do pętli Las Gdański, możliwe są także opóźnienia kursów - podało ZDMiKP.
Metropolia BydgoskaBydgoszczInwestycjeWażne skrzyżowanie czekają zmiany. I to jeszcze w tym roku
osielsko_DK5_skrzyzowanie_ED
13.01.2017 | 17:21

Ważne skrzyżowanie czekają zmiany. I to jeszcze w tym roku

Drogowcy wracają do pomysłu sprzed kilku lat - chcą poprawić bezpieczeństwo na wylocie z Bydgoszczy w kierunku Osielska.

Na zdjęciu: Na skrzyżowaniu ulic: Armii Krajowej, Gdańskiej i Jeździeckiej wielokrotnie dochodziło do wypadków i kolizji. Wkrótce ma to się zmienić.

Fot. archiwum

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej planuje zmiany na skrzyżowaniu w ciągu drogi krajowej nr 5 na granicy Bydgoszczy i Osielska. W najbliższych miesiącach u zbiegu ulic: Armii Krajowej, Gdańskiej i Jeździeckiej ma zostać zainstalowana sygnalizacja świetlna.

CZYTAJ TAKŻE: Unijne finansowanie przyznane. Ponad 100 milionów złotych dotacji na rozbudowę ulicy Grunwaldzkiej

Pomysł drogowców nie jest nowy – planowali oni podobne działania już trzy lata temu. Wówczas jednak do realizacji nie doszło. Tym razem ma być inaczej. Zwłaszcza że w tym miejscu rokrocznie dochodzi do dwucyfrowej liczby kolizji i wypadków.

Nasze plany są konsekwencją rozwiązań już funkcjonujących, a przede wszystkim sprawdzających się na opisywanej trasie – mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy ZDMiKP.  Potwierdzają to przedstawiciele regionalnego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, którzy administrują DK nr 5 poza granicami Bydgoszczy. – Warto zauważyć, że na omawianym ciągu drogi występują już skrzyżowania wyposażone w sygnalizacje świetlne – na przykład Gdańska – Zamczysko na terenie miasta czy Szosa Gdańska – Centralna w Osielsku na odcinku w zarządzie GDDKiA. Po wybudowaniu sygnalizacji na omawianym odcinku zachowana zostałaby więc pewna jednorodność zastosowanych rozwiązań – przekonuje rzecznik Tomasz Okoński.

Czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby wybudowanie w tej lokalizacji ronda turbinowego? – pytamy drogowców. – Nasza propozycja jest naturalną konsekwencją uporządkowania istniejącego ruchu – twierdzi jednak Kosiedowski. I dodaje, że rondo „spełnia zakładaną funkcję w przypadku równomiernego rozłożenia natężeń ruchu na wszystkich wlotach albo przy bardzo małym natężeniu na wlotach bocznych. – W przypadku Armii Krajowej zarejestrowaliśmy bardzo duże natężenia w relacji z ulicą Gdańską, nieproporcjonalne do pozostałych wlotów. Jest to ewidentny sygnał, że sugerowane rozwiązanie typu rondo nie spełniłoby swojej funkcji – twierdzi rzecznik ZDMiKP. Z kolei Okoński zaznacza, że po oddaniu do użytku drogi S5, będącej również północno-zachodnią obwodnicą Bydgoszczy, rozkład ruchu na omawianym odcinku ulegnie zmianie.

Koszt realizacji inwestycji ma wynieść 200 tysięcy złotych. Obniżka w stosunku do pierwotnego kosztorysu ma wynikać z faktu wykorzystania starych sygnalizacji świetlnych zdemontowanych podczas instalacji systemu ITS w Bydgoszczy.

Powiązane treści