Bydgoszcz
9C
Słonecznie
59% wilgotność
Wiatr: 4km/h S
H 9 • L 9
11C
Wt
6C
Sr
8C
Czw
10C
Pt
11C
Sob
W środę, 12 kwietnia ukaże się kwietniowy numer MetropoliaBydgoska.PL w druku. Wersję PDF udostępnimy około godziny 20:00. Zapraszamy!
Metropolia BydgoskaBydgoszczTurystykaWypromować Bydgoszcz. Ale jak?
Bydgoszcz widoczki2_SG_małe (21)
06.02.2017 | 11:32

Wypromować Bydgoszcz. Ale jak?

Toruniowi pod względem ilości turystów z pewnością nie dorównamy, ale część z nich możnaby sąsiadowi podebrać!

Na zdjęciu: Ci, którzy nie byli w Bydgoszczy kilkanaście lat, są pełni autentycznego zachwytu nad naszym miastem.

Fot. Stanisław Gazda

Co zrobić, żeby Bydgoszcz stała się atrakcyjnym miejscem dla turystów? Jak przyciągnąć turystów do naszego miasta? Czy Bydgoszcz może mieć swoją markę?

Bydgoszcz z każdym rokiem staje  się miejscem  coraz bardziej atrakcyjnym dla turystów. To nie ulega najmniejszej wątpliwości. Potwierdzeniem takiego stanu rzeczy mogą być przede wszystkim pozytywne opinie gości, którzy chętnie rekomendują Bydgoszcz swoim znajomym. Jednak widoku autokarów z turystami i grup turystycznych oprowadzanych przez przewodników po mieście, raczej trudno się u nas spodziewać. Są tacy, którzy widzą dobre strony takiej właśnie sytuacji.  Dzięki temu, że nasze miasto nie należy jeszcze do najliczniej odwiedzanych w Polsce, panuje tu swobodna atmosfera. Nie jest nadmiernie zatłoczonym w sezonie turystycznym, jednocześnie oferuje swoim gościom szereg różnorodnych i unikatowych atrakcji.

Z pewnością będzie można zrobić dużo więcej. Niedawno zakończyło się zbieranie ofert od  organizatorów imprez turystycznych i krajoznawczych. W otwartym konkursie mogły wziąć udział organizacje pozarządowe oraz inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego. Można było „powalczyć” o otrzymanie dofinansowania na organizację imprez turystycznych i krajoznawczych, spływów, rajdów, rejsów czy wycieczek oraz gier miejskich na terenie Bydgoszczy. O wsparcie starać się mogli także ci, którzy mieli inne pomysły na kształtowanie przestrzeni turystycznej miasta, na przykład poprzez nowe produkty turystyczne, szlaki czy organizację sesji naukowych i konkursów w zakresie turystyki. Do podziału było 81,750 tys. zł. Na efekty musimy jeszcze trochę poczekać.

Póki co okolice Brdy, to z pewnością wizytówka turystyczna Bydgoszczy. Wyspa Młyńska z oddziałami Muzeum Okręgowego, rejs tramwajem wodnym przez śluzy na rzece, zabytkowe (Katedra Bydgoska, Poczta Polska) oraz nowoczesne (tzw. Szklane Spichrza, Przystań Bydgoszcz, Opera Nova) budynki nad Brdą, liczne wydarzenia sportowe (Triathlon Bydgoszcz, Woda Bydgoska, Wielka Wioślarska) czy kulturalne (Rzeka Muzyki, Ster na Bydgoszcz i wiele innych), czy po prostu możliwość wypożyczania kajaka lub roweru wodnego i poznania centrum Bydgoszczy z poziomu rzeki – to niewątpliwie atuty naszego miasta. Do tego Barka Lemara i wystawy w pobliskich Spichrzach opowiadają historię rozwoju Bydgoszczy dzięki Brdzie i transportowi rzecznemu. Stale rozwijana jest oferta Myślęcinka, Exploseum, a takie atrakcje jak Muzeum Mydła i Historii Brudu, Muzeum Wodociągów, czy odnowione Muzeum Wojsk Lądowych cieszą się niesłabnącą popularnością. Doskonałe uzupełnienie licznych atrakcji stanowią rewaloryzowane parki i odnawiane kamienice w centrum miasta.

W 2017 roku do Bydgoszczy przyciągały będą turystów duże międzynarodowe wydarzenia, w tym: UEFA Under 21 Championship, Mistrzostwa Europy do lat 23 w Lekkiej Atletyce, czy tradycyjnie już Festiwal Camerimage, a także wiele innych cyklicznych wydarzeń organizowanych w Bydgoszczy: – kulturalnych: Festiwal Muzyczny, Festiwal Operowy, Festiwal Prapremier, Rzeka Muzyki; – sportowych: Bydgoszcz Triathlon, Woda Bydgoska, Wielka Wioślarska; – innych, jak np. 10 edycja Steru na Bydgoszcz

Działania związane z promocją turystyczną Bydgoszczy realizowana przez Bydgoskie Centrum Informacji w 2017 roku to przede wszystkim:

– promocja bydgoskiej oferty turystycznej w ramach targów turystycznych w Poznaniu, Gdańsku, Warszawie i Łodzi

– organizacja wizyt studyjnych dla dziennikarzy i blogerów

– organizacja spacerów z przewodnikiem, akcji Podbij Bydgoszcz 2017 i innych działań promocyjnych, które obecnie są w trakcie opracowywania

– promocja turystyczna Bydgoszczy w Internecie

– wydawanie i dystrybucja materiałów informacyjnych w różnych językach.

– doskonałą promocję turystyczną daje Bydgoszczy wyróżnienie przyznane przez WTTC w konkursie Tourism for Tomorrow, dzięki któremu potencjalni turyści dowiedzą się, że warto odwiedzić Bydgoszcz.

Co do marki miasta – trwają obecnie prace nad opisaniem marki Bydgoszczy. Działania te prowadzone są wspólnie z firmą Synergia. Na obecnym etapie trudno jeszcze wyrokować, jakie będą efekty tych prac i jaką rolę odegra w nich turystyczna strona Bydgoszczy. Z pewnością konsekwencją opracowanej strategii promocji marki miasta będzie reorganizacja systemu zarządzania turystyką w Bydgoszczy.

Podobne wpisy

Powiązane treści