Bydgoszcz
23C
Słonecznie
38% wilgotność
Wiatr: 6km/h W
H 23 • L 23
19C
Pt
17C
Sob
18C
Nd
22C
Pon
17C
Wt
Dziś ukazało się najnowsze, czerwcowe wydanie papierowe METROPOLIABYDGOSKA.PL. Zapraszamy do lektury!
Metropolia BydgoskaBydgoszczInwestycjeZa sześć lat mamy pojechać S10. Pierwsza umowa podpisana
s10_umowa_stes_poledniok_jagodzinski
28.11.2016 | 12:32

Za sześć lat mamy pojechać S10. Pierwsza umowa podpisana

Na zdjęciu: Przedstawiciele GDDKiA podpisali w poniedziałek umowę z wykonawcą dokumentacji dla drogi S10 - spółką Mosty Katowice.

Fot. Eryk Dominiczak

Jesienią 2022 roku ma zostać oddana do użytku droga ekspresowa S10 na odcinku między Bydgoszczą a Toruniem – wynika z harmonogramu zaprezentowanego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. W poniedziałkowe przedpołudnie dyrektor jej bydgoskiego oddziału Mirosław Jagodziński oraz wiceprezes firmy Mosty Katowice podpisali wartą niemal pięć milionów złotych umowę na wykonanie dokumentacji dla tej trasy.

CZYTAJ TAKŻE: Prezydent Bruski pod lupą radnych Prawa i Sprawiedliwości. „Jego plany mogą zablokować miasto”

W ramach przygotowania do inwestycji katowicka firma ma przygotować nie tylko Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe, ale również zabezpieczyć dokumentację na potrzeby decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji (wniosek ma zostać złożony jesienią przyszłego roku) oraz dokonać analiz geologicznych i hydrologicznych. – Dla nas to pierwsze zadanie wykonywane w województwie kujawsko-pomorskim, ale pracowaliśmy już w regionach ościennych, przygotowując między innymi odcinek A1 od Strykowa do granic województw łódzkiego oraz kujawsko-pomorskiego czy trasę S6 w Pomorskiem. Swoje doświadczenie będziemy chcieli wykorzystać przy drodze S10 – zapowiedział wiceprezes spółki Czesław Połedniok. Koniec prac śląskiego wykonawcy zaplanowano na kwiecień 2018 roku.

Harmonogram dalszych działań jest napięty – już miesiąc później gotowa ma być ostateczna wersja programu funkcjonalno-użytkowego, a w czerwcu 2018 roku planowane jest ogłoszenie przetargu mającego wyłonić wykonawcę około 50-kilometrowej trasy. – Umowy z wykonawcami chcemy podpisać latem 2019 roku, a projekt budowlany posiadać wiosną 2020 roku – wylicza dyrektor Jagodziński. Jesienią 2020 roku, tuż po uzyskaniu zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, mają rozpocząć się prace, które potrwają dwa lata. – Droga S10 będzie posiadała dwa pasy ruchu w każdą stronę z możliwością rozbudowy – dodaje Jagodziński. Prędkość dopuszczalna – podobnie jak na wszystkich „ekspresówkach” – ma wynosić 120 kilometrów na godzinę.

Równolegle mają toczyć się prace przy innych odcinkach S10, która ma być kluczową trasą w osi wschód – zachód od Szczecina do Płońska (przez Piłę, Bydgoszcz, Toruń) i dalej do Warszawy. Koordynacją działań przy ponad 400-kilometrowej drodze zajmuje się właśnie bydgoski oddział GDDKiA. – W przygotowaniu są programy inwestycyjne dla wszystkich odcinków, ale dopóki nie ma ich ostatecznego kształtu, nie chcę deklarować terminów – przestrzega Mirosław Jagodziński.

Program inwestycyjny dla S10 powstał jako pierwszy. Podpisał go w czerwcu br. w Bydgoszczy – w towarzystwie wojewody Mikołaja Bogdanowicza oraz posłów Prawa i Sprawiedliwości Piotra Króla oraz Jana Krzysztofa Ardanowskiego – wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.

Według wstępnego harmonogramu, cała droga S10 miałaby być gotowa w drugiej połowie przyszłej dekady.

Powiązane treści