Bydgoszcz
1C
93% wilgotność
Wiatr: 2km/h SE
H 1 • L 1
2C
Pon
0C
Wt
1C
Sr
5C
Czw
1C
Pt
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaREGIONInwestycjeBudowa drogi ekspresowej S5 pod Bydgoszczą. W piątek otwarto dwa wiadukty. „Pomogą w ruchu lokalnym”
22.10.2021 | 14:20

Budowa drogi ekspresowej S5 pod Bydgoszczą. W piątek otwarto dwa wiadukty. „Pomogą w ruchu lokalnym”

Na zdjęciu: W ciągu kilku tygodni kierowcy mają mieć możliwość poruszania się dwiema jezdniami piątego odcinka drogi ekspresowej S5 w regionie - od węzła Bydgoszcz Błonie do węzła Szubin Północ.

Fot. GDDKiA

W piątek, 22 października otwarto dwa wiadukty na znajdującym się w budowie odcinku drogi ekspresowej S5 pomiędzy węzłami Bydgoszcz Błonie a Szubin Północ. Kiedy dokładnie pojedziemy obiema jezdniami tego fragmentu trasy – nadal nie wiadomo.

Drogowcy udostępnili dla ruchu wiadukty znajdujące się w Zamościu (połączenie ulicy Łąkowej z Ptasią) oraz Szkocji (łączy ulice: Wspólną oraz 700-lecia). Jak tłumaczy w rozmowie z nami Julian Drob, rzecznik bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, ma to pomóc w rozprowadzaniu ruchu lokalnego na terenie miejscowości sąsiadujących z drogą S5. „Kierowców poruszających się w rozpatrywanych obszarach prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności oraz dostosowanie się do obowiązującej organizacji ruchu” – czytamy w komunikacie na stronie kontraktu.

To kolejna zmiana, która zaszła na tym niespełna 10-kilometrowym odcinku w ostatnim czasie. Przypomnijmy, że od ubiegłego piątku kierowcy za węzłem Bydgoszcz Błonie są kierowani lewą jezdnią (docelowo – w kierunku Bydgoszczy), którą docierają do tymczasowego ronda w Kruszynie Krajeńskim. W tym miejscu wracają na obecną drogę krajową nr 5. Zmiana to ma umożliwić wykonawcy – konsorcjum Mirbudu i Kobylarni – wykonanie robót remontowych na prawej jezdni, a także prac przy pobliskiej drodze dojazdowej. W tym miejscu obowiązuje zakaz wyprzedzania oraz ograniczenie prędkości.

W dalszym ciągu nie znamy dokładnego terminu przeniesienia ruchu na obie nowe jezdnie drogi S5. Według komunikatu GDDKiA ma to nastąpić w ciągu „kilku najbliższych tygodni”. – Droga posiada parametry przejezdności, ale nadal toczą się prace przy montażu barier czy ekranów akustycznych. Tych akurat na tym odcinku jest wyjątkowo dużo. Dlatego też zapadła decyzja o utrzymaniu bieżącej organizacji ruchu z wykorzystaniem drogi krajowej nr 5 – podkreśla Drob.

Odcinek Bydgoszcz Błonie – Szubin Północ jest jednym z trzech (obok dwóch odcinków położonych na północ od Bydgoszczy), które stanowią schedę po Impresie Pizzarotti. Wartość umowy to blisko 360 milionów złotych. Według oficjalnych danych zakończenie kontraktu powinno nastąpić przed końcem roku. Faktycznie dokończenie prac może nastąpić jeszcze w 2022 roku.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
11 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Piotr
Piotr
1 miesiąc temu

Co wy za głupoty piszecie. Jechałem przed chwilą i są znaki „ zakaz wjazdu” oprócz pracowników budowy. Widzę, że ten Pan z GDDKiA to jakiś pionek, bo wciąż przekazuje nieprawdziwe informacje.

Piotr
Piotr
1 miesiąc temu

A co do wstawiania barier czy ekranów akustycznych, czwarty tydzień nikt ich nie rusza …. prawie gotowy odcinek stoi i nic na nim nie robią…

Ela
Ela
1 miesiąc temu

Ja dzisiaj jechałam już nowym wiaduktem o 15 na Szkocji

Tomasz
Tomasz
1 miesiąc temu

Ja dzisiaj wracałem do domu w Szkocji, to jechałem tak jak to było ostatnio przecinając nową drogę i później pomiędzy ekranami. Znaki, które jeszcze rano były i pachołki poznikały. Skąd niby ludzie mają wiedzieć jak jechać, skoro nie jest to poprawnie oznaczone. W ogóle dojazd do Bydgoszczy odkąd przenieśli ruch na kawałek nowej drogi przed Białymi Błotami to jakaś porażka. Przez ostatnie dni, żeby dojechać np. na Nowy rynek to potrzeba prawie godzinę. Ludzie zobaczyli nagle tymczasowe rondo, pachołki rozdzielające i jadą jak jakieś łajzy, gdzie jest ograniczenie do 60 km/h to asy kierownicy mkną całe 40km/h hamując cały ruch… Czytaj więcej »

Marek
Marek
1 miesiąc temu

Po obejmie po Pisie i zakonczy dziwlo pi euro

Aleksandra
Aleksandra
1 miesiąc temu

Dojazd do domu w Zamościu to porażka. Bez tego ronda było o niebo lepiej! 15-20 minut jedzie się z Zamościa do Kruszyna w godzinach porannych. Wcześniej zajmowało to 3 minuty. Lepiej jak tej S5 w ogóle nie było. Masakra! Niech ten koszmar się w końcu skończy! Brak podania konkretnego terminu realizacji inwestycji- pozostawiam bez komentarza..

Tomasz
Tomasz
1 miesiąc temu

Dzisiaj jechałem tym nowym wiaduktem w Szkocji w kierunku na Bydgoszcz. Gratulacje dla projektantów i dla tych co to zatwierdzili. Zjeżdżając zatrzymujesz się na stopie, żeby móc wjechać na DK nr 5, zarówno z lewej od strony Rynarzewa, jak i z prawej od strony Szubina są zakręty, dodatkowo jeszcze zakręt od Szubina jest pod sporą górkę. Sam zjazd z wiaduktu jest centralnie na górce. Widoczność jest bardzo ograniczona, żeby bezpiecznie włączyć się do ruchu. Są ograniczenia do 40km/h, ale wiadomo jak to jest z ich przestrzeganiem. Powinni zaprosić tych pseudo projektantów, zeby sami przetestowali ten wyjazd i puknęli się w… Czytaj więcej »

Last edited 1 miesiąc temu by Tomasz
Orest
Orest
1 miesiąc temu

Nocna jazda na trasie Nowe Marzy-Bydgoszcz to dopiero wyzwanie. Myślę, że S5 na tym odcinku to taniec we mgle i jeszcze przez co najmniej 5 lat tak będzie.

Mateusz
1 miesiąc temu

Jak wy ludzie marudzicie!!! Dogodzic Polakowi, Pani od „lepiej, zeby tej s5 nie bylo” medal z ziemniaka za klasycznego polaczka.

Kris
Kris
29 dni temu

Faktycznie wyjazd z wiaduktu w Szkocji to jakieś nieporozumienie, tak samo jak szerokość jezdni na wiadukcie. Mijając się dzisiaj swoja osobówką z ciężarówką na wiadukcie, kierowca ciężarówki musiał się dosłownie zatrzymać bo jest taka wąsko. Za to chodniki po obydwu stronach i część oddzielająca jezdnię od chodników, nie dość że jest barierka to jeszcze chyba z metr urwali na kamyczki, a sam chodnik to chyba ze czterech mogłoby iść obok siebie.

Leo
Leo
26 dni temu

Dwa wiadukty są bardzo blisko siebie, ten w Rynarzewie i w Szkocji. Wydawałoby się, że powinny być identyczne, jednak tak nie jest, jakby całkiem kto inny projektował jeden i drugi. Ten w Rynarzewie posiada po jednej stronie wydzielone miejsce dla pieszych, przez co analogicznie jezdnia dla aut jest szersza, za to ten w Szkocji po obydwu stronach posiada wydzielone miejsca dla pieszych. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego gdyby nie to, że ta szerokość chodników jest identyczna jak szerokość pasa na jezdni dla aut, a może i nawet troszkę większa, na pewno ponad 3,5m od barierki do krawężnika na jezdni.… Czytaj więcej »

Powiązane treści