Bydgoszcz
10C
Mgła
100% wilgotność
Wiatr: 1km/h E
H 12 • L 8
16C
Wt
12C
Sr
14C
Czw
14C
Pt
14C
Sob
Relacja na żywo z dróg w Bydgoszczy i regionie w naszej nowej usłudze TRAFFIC. Kliknij, aby zobaczyć więcej.
Metropolia BydgoskaAKTUALNOŚCIBudowa drogi ekspresowej S5 przydała się strażakom
Strażacy ćwiczą na S5
31.01.2018 | 15:50

Budowa drogi ekspresowej S5 przydała się strażakom

Na zdjęciu: Strażacy w działaniu.

Fot. GDDKiA

Okazuje się, że na budowie drogi ekspresowej S5 mogą także skorzystać… strażacy! Budynki przeznaczone do rozbiórki, to wspaniały poligon do ćwiczeń m.in. poszukiwania ludzi przysypanych gruzami.

Kujawsko-pomorscy strażacy byli bardzo zadowoleni z możliwości doskonalenia umiejętności w warunkach zbliżonych do rzeczywistych, a takie właśnie stwarzały budynki, które zostały wywłaszczone z uwagi na budowę drogi ekspresowej S5.

W domach przeznaczonych do rozbiórki, w miejscowościach Wiąg i Zbrachlin, strażacy doskonalili techniki poszukiwania ludzi przysypanych gruzami oraz zabezpieczali konstrukcję budynku przy pomocy podpór i stempli. Dodatkowo mieli oni możliwość przećwiczyć zabezpieczanie budynku z zewnątrz. Można też było wzniecić kontrolowany pożar i sprawdzić kierunek oraz siłę rozprzestrzeniania się ognia, monitorować miejsca gromadzenia się niebezpiecznych gazów i dymu oraz szybkość rozkładu materiałów pod wpływem wysokich temperatur.

Działania strażaków w żaden sposób nie wpłynęły na zakłócenie prac. Obecnie w województwie kujawsko-pomorskim trwa budowa całego ciągu drogi ekspresowej S5. Jest ona podzielona na siedem odcinków. Są to fragmenty: Nowe Marzy – Dworzysko (23,31 km, wykonawca: Impresa Pizzarotti, wartość: 400,952 mln zł), Dworzysko – Aleksandrowo (22,36 km, wykonawca: Impresa Pizzarotti, wartość: 438,44 mln zł), Białe Błota – Szubin (9,73 km, wykonawca: Impresa Pizzarotti, wartość: 278,110 mln zł), Aleksandrowo –Tryszczyn (14,70 km, wykonawca: konsorcjum Intercor i Trakcja PRKiI, wartość: 369 mln zł), Tryszczyn – Białe Błota (13,47 km, wykonawca: konsorcjum Polaqua i Dragados, wartość: 328,476 mln zł), Szubin – Jaroszewo (19,30 km, wykonawca: konsorcjum Trakcja PRKiI i Intercor, wartość: 351,971 mln zł) oraz Jaroszewo – granica województwa (25,10 km, wykonawca: konsorcjum Kobylarnia i Mirbud, wartość: 421,818 mln zł). Wszystkie części mają być gotowe w 2019 roku, a łączna długość trasy to 127,970 km.


Powiązane treści