Bydgoszcz
7C
Słonecznie
52% wilgotność
Wiatr: 1km/h N
H 9 • L 6
21C
Pt
13C
Sob
13C
Nd
15C
Pon
13C
Wt
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaBydgoszczInwestycjeBudowa wiaduktu na Wojska Polskiego finiszuje. Drogowcy chwalą się nowościami
budowa wiaduktu na Wojska Polskiego Bydgoszcz
12.04.2022 | 10:37

Budowa wiaduktu na Wojska Polskiego finiszuje. Drogowcy chwalą się nowościami

Na zdjęciu: Budowa wiaduktu na Wojska Polskiego wkroczyła w decydujący etap. ZDMiKP deklaruje, że nową, północną przeprawą na granicy Wyżyn i Wzgórza Wolności pojedziemy - zgodnie z planem - jeszcze wiosną.

Fot. mat. prasowe / ZDMiKP

Nowy system dylatacji oraz nowy rodzaj nawierzchni chodnika i drogi dla rowerów – to innowacje, które w ramach budowy północnego wiaduktu na Wojska Polskiego wprowadza na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej jego wykonawca – firma Mostostal Kielce. Jak zapowiadają drogowcy, przeprawa ma być gotowa w terminie, czyli pod koniec maja.

Płyta pomostu, dylatacje oraz krawężniki, a także górna część odwodnienia obiektu – to lista zadań, które zostały już zrealizowane. Dlatego też, jak podkreśla ZDMiKP, wykonawca obiektu może przystąpić do wykonywania nawierzchni.

W pierwszej kolejności zrealizowana zostanie nawierzchnia na chodniku oraz drodze rowerowej. I tutaj, jak wynika z informacji od drogowców, wprowadzona zostanie jedna z nowości. To fibrobeton, czyli beton zawierający włókna zbrojeniowe. W tym wypadku – z tworzywa sztucznego oraz bazaltu. Ma on zapewnić większą trwałość płyty chodnika. – Jej zarysowania mają zmniejszyć się do poziomu, w którym nie zobaczymy pękania i odrywania się nawierzchni – tłumaczy Tomasz Okoński, rzecznik ZDMiKP. I dodaje, że technologia – wprowadzana we współpracy z Politechniką Białostocką – ma zmniejszyć koszty utrzymania chodników i dróg rowerowych. Podobny materiał ma zostać zastosowany zarówno na mostach Kazimierza Wielkiego, jak i zachodnim wiadukcie na al. Armii Krajowej).

Drugą nowością, która już została już zainstalowana, jest tzw. cicha dylatacja. Stalowe urządzenia produkcji niemieckiej mają kształt falisty. Dzięki temu oraz brakowi nakładek na dylatacjach (które często się obluzowują) zmniejsza się poziom hałasu podczas przejazdu samochodów. – I to o około 40 procent – wskazuje Okoński.

Aktualnie prowadzone są jeszcze prace na przyczółkach oraz przy dalszym odwodnieniu wiaduktu. Po wykonaniu nawierzchni chodnika i drogi dla rowerów, Mostostal Kielce rozpocznie układanie nawierzchni na jezdni.

Budowa wiaduktu na Wojska Polskiego – kiedy się zakończy?

Termin zakończenia prac to koniec maja. Warto przypomnieć, że w pierwotnych zamierzeniach wiadukt miał być już częściowo przejezdny pod koniec stycznia. Był to jeden z wymogów przetargowych. Na przeszkodzie w realizacji tego planu stanęła jednak – jak tłumaczyli przedstawiciele zarządu dróg – pogoda oraz niezinwentaryzowane instalacje podziemne.

Koszt inwestycji to ponad 22 miliony złotych. W styczniu obu wiaduktom na granicy Wyżyn oraz Wzgórza Wolności nadano nazwę Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Benc Benc 12
Benc Benc 12
1 miesiąc temu

oby nie było powtórki z Trasy Uniwersyteckiej , tam też się chwalono