Bydgoszcz
4C
Niebo częściowo zachmurzone
93% wilgotność
Wiatr: 2km/h SE
H 4 • L 4
10C
Nd
8C
Pon
9C
Wt
12C
Sr
11C
Czw
Metropolia BydgoskaBydgoszczPolitykaCzas Bydgoszczy przedstawia pomysły na tańszą wodę i usługi. „Spółki miejskie muszą przestać się reklamować”
sypniewski bydgoszcz
08.10.2018 | 12:50

Czas Bydgoszczy przedstawia pomysły na tańszą wodę i usługi. „Spółki miejskie muszą przestać się reklamować”

Na zdjęciu: Poniedziałkowa konferencja Czasu Bydgoszczy odbyła się przy siedzibie Miejskich Wodociągów i Kanalizacji.

Fot. BB

Marcin Sypniewski sprzeciwia się reklamowaniu się spółek miejskich, a także sponsorowaniu przez nie różnych wydarzeń. Jego zdaniem jest to przejaw niegospodarności, który wpływa na podwyżkę cen wody czy ciepła. Innym postulatem polityka jest całkowita likwidacja papierowej dokumentacji w wydziałach urzędu miasta i jednostkach organizacyjnych.

Kandydat Czasu Bydgoszczy na prezydenta w swoim wystąpieniu podkreślił, że spółki komunalne nie powinny być nastawione na zysk, a na wysoką jakość usług i niskie koszty dla mieszkańców. Sypniewski deklaruje, że w wypadku objęciu urzędu spółki miejskie (na przykład Miejskie Wodociągi i Kanalizacja) zaprzestaną sponsorowania imprez i reklamy w mediach.

Część z tych spółek to monopoliści. Po co wodociągi mają się reklamować? Przecież nikt nie wybierze innego dostawcy wody czy odbiorcy ścieków. Te wydatki są zbędne i powodują podwyżki cen dla mieszkańców Bydgoszczy – argumentował swój postulat.


CZYTAJ WIĘCEJ: Czas Bydgoszczy chce miasta wygrywającego [RELACJA Z KONWENCJI WYBORCZEJ]


Kandydat na prezydenta sprzeciwia się też zarządzaniu przez MWiK Muzeum Wodociągów i Wieży Ciśnień. – Myślę, że jest to zbędne. Nie mieści się to w podstawowej działalności spółki. Nie widzę powodów, dlaczego miałoby to pozostawać w jej strukturach – powiedział. Zdaniem lidera Czasu Bydgoszczy muzeum powinno być osobną jednostką miejską.

Innym pomysłem Sypniewskiego jest likwidacja papierowej dokumentacji w wydziałach i jednostkach organizacyjnych urzędu miasta. Ma to pozwolić na usprawnienie komunikacji pomiędzy urzędnikami i zaoszczędzenie pieniędzy. – Wszystko będzie odbywało się elektronicznie, podobnie rozliczenia i korespondencja między spółkami komunalnymi i grupowymi odbiorcami – spółdzielniami, wspólnotami, ADM. Mamy XXI wiek i nie może być takich sytuacji jak w Bydgoskim Biurze Finansów Oświaty, gdzie są zwożone papierowe dokumenty z poszczególnych szkół – powiedział kandydat Czasu Bydgoszczy.

Sypniewski chce też wprowadzić taryfy dla grupowych odbiorców mediów (przede wszystkim wody i ciepła). Obecna sytuacja, w której spółdzielnie mieszkaniowe czy Administracja Domów Miejskich płacą za usługi „z góry” powoduje, że wynik finansowy MWiK jest bardzo dobry – w przeciwieństwie do ADM, która musi ściągać opłaty od swoich lokatorów, co jest często dość trudne. Podczas poniedziałkowej konferencji przypomniał też o swojej deklaracji dotyczącej jawności konkursów na stanowiska kierownicze w urzędzie miasta i publikowania rejestru umów spółek komunalnych. Moim priorytetem jest to, żeby usługi i media były w Bydgoszczy jak najtańsze, żeby bydgoszczanie płacili jak najmniej – stwierdził Sypniewski.

Kolejna konferencja Czasu Bydgoszczy (najprawdopodobniej poświęcona Fordonowi) odbędzie się w środę.

Powiązane treści