Bydgoszcz
5C
Niebo częściowo zachmurzone
81% wilgotność
Wiatr: 8km/h WNW
H 6 • L 4
5C
Nd
9C
Pon
11C
Wt
10C
Sr
6C
Czw
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaBydgoszczKomunikacjaCzy będą nowe stacje Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego? „Jesteśmy na to gotowi”
31.03.2019 | 08:40

Czy będą nowe stacje Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego? „Jesteśmy na to gotowi”

Na zdjęciu: W Bydgoszczy zlokalizowane są 54 stacje wypożyczeń Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego.

Fot. Błażej Bembnista

Za nami już miesiąc nowego, piątego już sezonu funkcjonowania Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego. Pojawiają się jednak pomysły, by na jego mapie pojawiły się nowe stacje.

Przypomnijmy: obecnie, Bydgoski Rower Aglomeracyjny ma 54 stacje w różnych częściach miasta, w tym przy najważniejszych arteriach jak np. rondzie Jagiellonów, Dworcu PKS czy w Fordonie. W ubiegłym roku, jedna ze stacji powstała na parkingu przy Galerii Pomorskiej. Rower cieszy się dużym zainteresowaniem i powodzeniem u mieszkańców miasta, choć ci cały czas zwracają uwagę na problemy z wypięciem i zapięciem jednośladu do stacji.

Kilka dni temu, jeden z naszych Czytelników zasugerował, że stacja roweru mogłaby powstać w pobliżu Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego. – Park przemysłowy sam w sobie jest dobrą atrakcją dla mieszkańców miasta, jak i po prostu parkiem na spacery i przejażdżki. W nocy słabo wyglądają tam połączenia autobusów, więc jak ktoś kończy pracę w godzinach niestandardowych to jedynym wyjściem jest albo spacer na przystanki roweru, który trwa co najmniej 20-30 minut albo skorzystanie z taksówki – pisze do naszej redakcji Pan Rafał. I nie jest to głos odosobniony. – Brakuje stacji w Parku Przemysłowym, na pewno dużo osób by skorzystało! – napisała (pisownia oryginalna) w komentarzu na profilu Bydgoskiej Masy Krytycznej Pani Karolina.

Postanowiliśmy o to zapytać operatora roweru – firmę BikeU. – Przynajmniej na razie nic nam na ten temat nie wiadomo – mówi rzecznik BikeU Diana Borowiecka. O tę samą kwestię również pytamy przedstawiciela Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego. – Jako BPPT bardzo nam miło, że nasze tereny cieszą się zainteresowaniem w gronie bydgoszczan, którzy chętnie się wybierają do nas na przykład na wycieczki rowerowe. Oczywiście wspieramy ideę Bydgoskiego Rowery Aglomeracyjnego – pisze w mailu do naszej redakcji Jessica Klinger z parku przemysłowego. Przyznaje jednak, że ze względu na dużą powierzchnię parku, trudno byłoby wybrać miejsce, które byłoby odpowiednie do usytuowania stacji roweru. Ale dla miłośników jednośladów ma dobrą wiadomość. – Planujemy w niedalekiej przyszłości stworzyć własne wiaty rowerowe, które miałyby zostać postawione w kilku miejscach na terenie parku. To rozwiązanie popularne w innych europejskich miastach, z którego coraz chętniej korzystają największe firmy – przyznaje. Klinger zapewnia, że pomysł jest w trakcie doprecyzowania, niebawem powinniśmy poznać więcej szczegółów.

O kwestiach związanych z rowerem niedawno pisali również na swoim profilu na Facebooku przedstawiciele Bydgoskiej Masy Krytycznej. Pytają oni, gdzie ewentualnie mogłyby powstać nowe stacje roweru i w jakich częściach miasta brakuje jeszcze stacji. Pojawiały się sugestie, aby takowe stacje powstały m.in. na Czyżkówku. Pani Michalina zwraca w swoim komentarzu uwagę uwagę, że najbliższa stacja znajduje się w okolicy Atosa. I sugeruje: – Można pomyśleć o stacji np. na pętli 51/83 (kończą tam swój bieg autobusy kursujące na trasach – odpowiednio 51 do Czyżkówka z placu Kościeleckich i 83 z Tatrzańskiego – przyp. red.). To samo na Osowej Górze niestety – stacji brak – dodaje. Inna z propozycji, to zamontowanie takich stacji w Fordonie. Pada lokalizacja osiedla Pałcz (okolice ul. Andersa/Bora-Komorowskiego-Gieryna), przy pętli autobusowej Tatrzańskie czy na osiedlu Eskulapa.

Co na to przedstawicielka operatora roweru? –

 Jeśli pojawi się opcja postawienia kolejnej stacji, to na pewno wykonamy zadanie.

Jesteśmy na to gotowi i liczymy na takie elastyczne podejście, tym bardziej że potencjał jest – mówi Borowiecka, ale zastrzega: – Wybór lokalizacji stacji nie leży po naszej stronie i decyzyjność w tym zakresie. Przypomina, że BikeU jest jedynie dostawcą usług i odpowiada operacyjnie za obsługę.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Adas
1 rok temu

Brak w artykule informacji co na to powie miasto (jako płatnik za stacje ;])

Kasia
Kasia
1 rok temu

Miedzyń Prądy – tam rowerem się nie dojedzie. Ostatni przystanek przy Bronikowskiego.

Powiązane treści