Bydgoszcz
11C
Słonecznie
50% wilgotność
Wiatr: 6km/h SSE
H 11 • L 11
22C
Pon
21C
Wt
19C
Sr
16C
Czw
12C
Pt
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaREGIONPorady i ciekawostkiDiadora – włoska marka podbija polski rynek
05.05.2021 | 08:00

Diadora – włoska marka podbija polski rynek

Na zdjęciu: W 2009 roku amerykański oddział tej firmy zajął trzecie miejsce w rankingu producentów butów i odzieży sportowej w USA.

Fot. mat. autora

Diadora to pochodząca z Włoch firma, produkująca odzież i buty sportowe. To, co charakteryzowało jej założyciela, Marcello Danieliego, to bezkompromisowość w kwestii jakości. Początkowo ta cecha hamowała firmę przed zawojowaniem rynku butów do wspinaczki górskiej, od których produkcji zaczynali i sprawiła, że przez kilka lat Diadora pozostawała drugoplanowym graczem w cieniu wielkich marek. Jednak ostatecznie upór i konsekwencja opłaciły się. W 2009 roku amerykański oddział tej firmy zajął trzecie miejsce w rankingu producentów butów i odzieży sportowej w USA. Obecnie marka obecna jest w ponad 60 krajach, w tym w Polsce, a buty Diadora cieszą się rosnącą popularnością na całym świecie.

Jak to się zaczęło?

Historia marki Diadora jest pod wieloma względami podobna do historii innych marek, które odniosły sukces na rynku odzieży sportowej. Jeden młody, ambitny człowiek znajduje się w odpowiednim środowisku w odpowiednim czasie i okolicznościach. A Marcello Danieli znalazł się w odpowiednim miejscu już w momencie swoich narodzin. Założyciel marki Diadora przyszedł na świat we włoskim miasteczku Caerano di San Marco, będącym jednocześnie bazą operacyjną żołnierzy walczących podczas I wojny światowej. W tamtym okresie Danieli był zbyt młody, by zaciągnąć się do wojska, jednak na tyle dorosły i sprawny w rzemiośle, by podjąć inną działalność, na długo łączącą go z włoską armią i jednocześnie będącą pierwszym krokiem w kierunku założenia Diadory – zaczyna zaopatrywać żołnierzy w buty.

Jak wielu młodych mężczyzn w tamtym okresie, tak i Danieli nie ukończył szkoły, zamiast tego podejmując pracę, aby pomóc rodzinie się utrzymać. Zaczynając produkować obuwie jeszcze nie wiedział, że jego umiejętności będą rozwijały się tak szybko. Koncentrując się na szczegółach, Danieli szybko zyskał reputację dzięki imponującemu kunsztowi. Do dziś obuwie Diadora charakteryzuje wysoka jakością wykonania i wykorzystanie najlepszych materiałów, a w historii Włoch są one symbolem narodowej dumy. Coraz bardziej popularne stają się także w naszym kraju, szczególnie w kontekście mody streetwaerowej. Pomimo rozwoju i ekspansji na rynek światowy, rodzime korzenie marki nadal są traktowane priorytetowo. Diadora pozostaje firmą rodzinną, wierną włoskim tradycjom i rzemieślniczym metodom produkcji.

Jakość ponad wszystko

Zakładając w 1948 roku firmę Diadora, Marcello Danieli rozpoczął kreowanie marki od pracy nad butami do wspinaczki górskiej i narciarstwa. Wysoka jakość wykonania i dbałość o najdrobniejsze detale mogły sprawić, że te rodzaje obuwia przyniosą Danieliemu sławę i uplasują Diadorę w czołówce najbardziej rozchwytywanych producentów. Jednak z biegiem czasu w procesie produkcji butów narciarskich standardem stało się wykorzystywanie dużych ilości taniego plastiku. Było to sprzeczne z ideą Danieliego dotyczącą przedkładania jakości nad zysk i gdy tylko plastikowe detale stały się normą, zrezygnował on z tej specjalizacji.

Wbrew początkowym obawom, odejście od produkcji na szeroką skalę butów do wspinaczki i narciarstwa nie wpłynęło negatywnie na rozwój marki. Wręcz przeciwnie. Taka decyzja otworzyła przed firmą nowe horyzonty w związku z popularyzacją uprawiania sportu we Włoszech w latach 70. Od piłki nożnej i koszykówki po tenis i bieganie – wszystko wskazywało na to, że Włochy przeżywały sportowy renesans. W konsekwencji zapotrzebowanie na obuwie przeznaczone do wyczynowego uprawiania sportu znacznie wzrosło. Dwa obszary, w których marka zaczęła zdobywać status legendy, to tenis i piłka nożna. W tenisie Diadora nawiązała współpracę sponsorską z pochodzącym ze Szwecji Björnem Borgiem, byłym liderem rankingu ATP, uważanym obecnie za jednego z najlepszych tenisistów w historii. Kolejnym wielkim nazwiskiem promującym markę był Roberto Bettega, legendarny napastnik Juventusu.

Nie tylko dla sportowców

Marka założona przez Marcello Danieliego nadal odgrywa istotną rolę na rynku producentów butów i odzieży sportowej. Jednak buty Diadora cieszą się zainteresowaniem nie tylko zawodowych sportowców. Wiele propozycji tej marki nadaje się również dla amatorów, jak i do noszenia na co dzień. Wysokiej jakości materiały, klasyczne modele i gustowne kolory sprawiają, że sneakersy Diadora mają wielu fanów wśród osób, którym zależy na wygodzie i stylowym wyglądzie każdego dnia.

Swoboda i uczucie komfortu, jakie zapewniają odpowiednio dobrane buty sportowe nie muszą być luksusem przeznaczonym tylko do uprawiania sportu. Zarówno damskie jak i męskie sneakersy marki Diadora są niezwykle dopracowane i prezentują się doskonale przy wielu okazjach, można zobaczyć je tutaj. Nie lada gratką są zwłaszcza buty męskie Diadora Heritage w stylu vintage, inspirowane legendami sportu, będącymi ambasadorami marki. Firma oferuje wiele modeli ponadczasowych butów dla mężczyzn, wśród których każdy znajdzie coś dla siebie. Niezależnie od tego, czy szukasz pary butów codziennych, czy po prostu wygodnych butów na zimę lub lato możesz być pewien, że obuwie męskie Diadora zostało wykonane z najwyższą starannością i kunsztem charakterystycznym dla tej znakomitej włoskiej marki.


Podobne wpisy

Powiązane treści