Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Dirt park w Bydgoszczy. Ogłoszono przetarg na projekt i budowę

Dodano: 28.12.2023 | 12:00

Na zdjęciu: Miłośnicy ekstremalnej jazdy na rowerze będą mieli w Bydgoszczy nowe miejsce do realizowania swojej pasji.

Fot. Dirt Park Bydgoszcz

Po długim oczekiwaniu ogłoszony został przetarg na zaprojektowanie i wykonanie toru rowerowego DIRT-PARK. Obiekt ma powstać w rejonie ulic Zygmunta Augusta i Unii Lubelskiej w Bydgoszczy.

Pierwotnie w ramach zadania planowano powstanie trzech linii – jednej dla początkujących, jednej dla średniozaawansowanych oraz linii PRO dla zaawansowanych z minimum trzema przeszkodami i wybiciami o konstrukcji stalowej o wysokości wybicia 2,1-2,3 m.

Projekt został wybrany w budżecie obywatelskim w ramach głosowania w 2021 roku. Następnie napotkał jednak problemy. Najpierw zmianie uległo pierwotnie planowano miejsce. Na Wzgórzu Wolności, gdzie inwestycja była zgłoszona, nie było terenu spełniającego wymogi. Jak tłumaczą autorzy projektu, z udziałem ówczesnego wiceprezydenta Michała Sztybla udało się wypracować kompromis i za zgodą Rady Osiedla Wzgórze Wolności przenieść środki na osiedle Bocianowo-Środmieście-Stare Miasto

– Teren leżący nieopodal dworca kolejowego oprócz doskonałej komunikacji zapewni też wystarczająca ilość miejsca na budowę trzech linii – zapewniają wnioskodawcy.

Koszty do aktualizacji

W międzyczasie znacznie wzrosły jednak koszty robót. W związku z tym realizacja parku zostanie prawdopodobnie podzielona na etapy i na razie może zostać wybudowana jedna linia. Dwie pozostałe stoją pod znakiem zapytania.

– Być może zwrócimy się do lokalnych firm, światowych marek związanych z tą dyscypliną czy też do zwykłych obywateli (crowdfunding) o dofinansowanie projektu, tak aby mógł on powstać w całości – mówią pomysłodawcy.

Jest przetarg

W czwartek, 28 grudnia ogłoszony został wyczekiwany przetarg. Opublikowane zamówienie obejmuje zaprojektowanie profesjonalnego obiektu do rowerowej jazdy grawitacyjnej obejmującego trzy tory o różnym stopniu trudności wraz z elementami małej architektury oraz wykonanie robót budowlanych dotyczących budowy toru dla zaawansowanych użytkowników.

Co istotne, zamawiający przewiduje jednak możliwość skorzystania z opcji dotyczących wykonania także tych robót, które z uwagi na wspomniany  na wzrost kosztów na razie zostały przewidziane tylko do projektu. Mowa o dostawie i montażu małej architektury oraz budowie torów dla początkujących i średniozaawansowanych.

Okres realizacji zamówienia określono na 6 miesięcy od daty zawarcia umowy, jednak jeśli zakres prac ulegnie rozszerzeniu to czas zostanie wydłużony. O wyborze najkorzystniejszej oferty zadecydują cena (60%) oraz okres odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady (40%). Oferty można składać do 11 stycznia.

0 0 votes
Article Rating
Sebastian Torzewski
Subscribe
Powiadom o
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Krzysztof
Krzysztof
3 miesięcy temu

Przypominam, że taki tor istniał w Myślęncinku , ba nawet odbywały się tam zawody, a został zaorany, choć pozostałości np.: po big mexikanie jeszcze widać. Teraz, kto wie, jak wygląda górka w Myślu, a przy Unii, łapie się za głowę. Do tego im większa góra, tym lepiej, dlatego ten sport ma potencjał, ale w rejonach górskich. Bielsko-Biała, Góra Żar, itp.:. A czy Bydgoszcz leży w rejonach górskich? Nie! Tym bardziej malutki zjazd przy Unii. A może zimą zróbmy stok narciarski? Zresztą taki tor to wymyślanie koła od nowa, ten, kto zna temat, wie, gdzie w BDG istnieją tory „samoróbki”. Nie… Czytaj więcej »

DirtPArk Bydgoszcz
3 miesięcy temu

@Krzysztof – prosze sie zapoznac z wygladem torow do jazdy typu dirt. To o czym Pan pisze, to byl tor do 4-cross, troche inny charakter kolarstwa grawitacyjnego. Przy ul. Unii Lubelskiej maja powstac skocznie o kacie wybicie +50 st. Bielsko-Biala, Gora zar to trasy Enduro, Downhill – raczej dla rowerow o pelnym zawieszeniu i skoku zawieszenia od 140mm w gore. Rowery dirt to troche inna geometria i mniejszy skok zawieszenia z przodu. Tak – kiedys pod wspomnianym torem do 4-cross’u istnial drugi tor, wlasnie do jazdy dirt, tuz u podnoza wspomnianej gory. Niestety tez zostal zniszczony z dnia na dzien… Czytaj więcej »

Krzysztof
Krzysztof
3 miesięcy temu

@DirtPArk Bydgoszcz Ponoć został zlikwidowany, bo pełno było wypadków, od małych do ponoć, jak mi jeden znajomy powiedział, co był w kręgach bikerów, jeden bardzo poważny. Zresztą nikt tego nie pilnował i dzieciaki nawet na rowerach z komunii na trumnie latały i zapomnij nawet o podstawowych kaskach, A kto ponosił odpowiedzialność za wypadki, a no LPKiW to mieli dość i zaorali. Zresztą ten większy tor został wcześnie skasowany i fakt obok były hopki, ale tam co byłem to w 95% urzędowali na BMX-ach. Wiem, czym różni się rower dirt od fulla. Tylko po pierwsze, Unia to małą górka, za dzieciaka… Czytaj więcej »

DirtPArk Bydgoszcz
3 miesięcy temu

@Krzysztof – Skoro wiesz co do Dirt – to po co przyrownujesz Gorez Zar do tego ? Widziales tam BMX, rowery Dirt ? A moze na Twister widziales BMX ? To nie ten sport. Nie te wymagania co do terenu. Zapoznaj sie z planem projektu a pozniej rozpocznij krytyke. Tylko skoro juz jezdzisz tak dlugo, czemu nic nie zrobiles o czym piszesz ? 🙂 Bo prosciej krytykowac zza klawiatury. A co do trasy Enduro – to tez powstanie ale w innym miejscu. Na troche wiekszej gorce. PS. Stoku juz nie trzeba robic bo jest w Bydgoszczy. I tez znacznie mniejszy… Czytaj więcej »