Bydgoszcz
11C
Słonecznie
84% wilgotność
Wiatr: 6km/h W
H 12 • L 10
20C
Pon
20C
Wt
20C
Sr
22C
Czw
25C
Pt
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaREGIONNa sygnaleDroga do podpisania dwóch umów na dokończenie drogi S5 otwarta. Kontrole przetargów bez uwag
17.04.2020 | 14:25

Droga do podpisania dwóch umów na dokończenie drogi S5 otwarta. Kontrole przetargów bez uwag

Wartość obu kontraktów to ponad miliard złotych. Wykonawcami będą: Budimex oraz konsorcjum Kobylarni i Mirbudu.

Na zdjęciu: Odcinek trasy S5 Nowe Marzy - Świecie Południe w rejonie węzła Świecie Północ w czerwcu 2019 roku. Wówczas zerwano umowę na budowę z włoską Impresą Pizzarotti.

Fot. GDDKiA

Urząd Zamówień Publicznych nie stwierdził uchybień w dwóch przetargach na dokończenie budowy odcinków drogi S5 położonych na północ od Bydgoszczy. A to oznacza, że wkrótce już oficjalnie cała trasa w regionie będzie miała wykonawców.

Kontrole UZP dotyczyły odcinków nr 1 oraz 2: od Nowych Marz do węzła Świecie Południe (wcześniej Dworzysko) i dalej – od tego węzła do węzła Bydgoszcz Północ (dawniej Aleksandrowo). Miały charakter uprzedni, czyli były przeprowadzane jeszcze przed podpisaniem umów z wykonawcami – Budimexem (odcinek nr 1) i konsorcjum Kobylarni oraz Mirbudu (odcinek nr 2). Obie były też obligatoryjne z uwagi na wartość kontraktu oraz dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.

Jak oficjalnie poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, kontrolerzy nie znaleźli w obu postępowaniach nieprawidłowości. Dzięki temu usunięta została ostatnia formalna przeszkoda przed podpisaniem kontraktów. Wkrótce (dokładne terminy nie są jeszcze znane) umowy z wykonawcami zostaną parafowane. Zgodnie z wcześniejszymi przypuszczeniami nastąpi to na przełomie kwietnia i maja.


BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S5 » INFORMACJE NA BIEŻĄCO NA METROPOLIABYDGOSKA.PL


Roboty na odcinkach Nowe Marzy – Świecie Południe i Świecie Południe – Bydgoszcz Północ formalnie zostały wstrzymane w połowie czerwca ubiegłego roku, gdy GDDKiA zerwała umowy z ówczesnym wykonawcą – Impresą Pizzarotti. Faktycznie jednak prace zamarły już wcześniej, a włoska spółka już zimą 2019 roku domagała się dodatkowych pieniędzy za wznowienie działań.

Kontrakty na dokończenie robót po Włochach warte są ponad miliard złotych. Budimex za odcinek nr 1 otrzyma 567 mln złotych, a Kobylarnia i Mirbud za odcinek nr 2 – 583 mln zł. Aby zaakceptować te koszty, potrzebne było podpisanie aneksów do programów inwestycyjnych obu odcinków. Oferty, choć najniższe, przekraczały budżet drogowców łącznie o 280 mln zł (po 140 mln zł za każdy odcinek).

Kilka dni temu wznowiono z kolei prace na trzecim odcinku, które realizowała Impresa Pizzarotti. Mowa o niespełna 10-kilometrowym fragmencie od węzła Bydgoszcz Błonie (Białe Błota) do Szubina. Za jego realizację także odpowiada Kobylarnia oraz Mirbud. Umowa opiewa na 369 mln złotych. Także w tym przypadku potrzebne było zwiększenie finansowania – o około 60 mln złotych.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
8 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Andrzej
Andrzej
1 rok temu

Przepraszam panie redaktorze może pan pokaże w ktorym miejscu te prace zostały wznowione ???/Może na papierze !!!

Marek
Marek
1 rok temu

Andrzeju tu masz dowód że ruszyli:
http://s5bialeblota-szubin.pl/17042020-ukladanie-masy-bitumicznej
http://s5bialeblota-szubin.pl/prace-realizowane-w-okresie-13-kwietnia-19-kwietnia-2020-r

i jeszcze wczorajsza relacja od jednego z użytkowników branżowego forum SSC:
odcinek 5 : Kobylarnia przystąpiła do działania. Dzisiaj jechałem z i do Bydgoszczy i co zaobserwowałem:
Droga serwisowa/lokalna od Kołaczkowa do Rynarzewa: W okolicach Kołaczkowa mycie ciśnieniowe, przed Szubinem zlana emulsją i rozkładany asfalt. Czyli planują dość szybko przełożyć ruch.
prace ziemne w okolicach Kruszyna Krajeńskiego
W żwirowni pomiędzy Kołaczkowem a Szubinem powstałej typowo pod budowę tego odcinka dziś pracowali i wydobywali kruszywo.

Więc daruj sobie swoje liczne wykrzykniki i znaki zapytania.

Mateusz
Mateusz
1 rok temu

Marek, mówisz o odcinku 5tym, a gdzie umowa została już podpisana i trwają prace.
Andrzejowi chodziło zapewne o odcinki 1 i 2.

Marek
Marek
1 rok temu

Ludzie zacznijcie czytać ze zrozumieniem.
Cytat z artykułu:
„Kilka dni temu wznowiono z kolei prace na trzecim odcinku, które realizowała Impresa Pizzarotti. Mowa o niespełna 10-kilometrowym fragmencie od węzła Bydgoszcz Błonie (Białe Błota) do Szubina.”
W moim poście udowodniłem wam, że roboty na odcinku Białe Błota – Szubin trwają, co starał się zanegować Andrzej.
Poza tym jak ktoś może myśleć, że ruszyły jakikolwiek prace budowlane na odcinku nr 1 i 2 bez zawarcia umowy? Czekamy na zawarcie umowy na odcinki 1 i 2, następnie przekazanie placu budowy i jazda z tym bałaganem.

Andrzej
Andrzej
1 rok temu

No tak wznowiono z dozą niepewności To jak tak mocno wam się to udzielilo to przypomnę że odcinek Szybin -Biale Błota miał być ukończony w 2018 r

Marek
Marek
1 rok temu

I co chciałeś osiągnąć swoim przypomnieniem? Pokazać czyjąś nieudolność? Może sięgnij jeszcze dalej w przeszłość i wróć do obietnic związanych z tą drogą w kontekście Euro 2012? Daj już sobie spokój, przestań narzekać i siać defetyzm.
Poza tym niepewność to musiała się tobie udzielić, bo na szczęście na dokończenie budowy po Włochach zostali wybrani solidni i sprawdzeni Wykonawcy, których nikomu nie trzeba rekomendować, także powtórka scenariusza włoskiego nam nie grozi.

Leszek
Leszek
1 rok temu

Panie Marek doprawdy twoja dyskusja do roku 2012 jaki ma sens ?? Np taki że pis obiecało milion aut ,mieszkanie ,mosty ,drogi ,raj na ziemi itd a jest najwyżej czyściec a bliżej nam piekła ale czy o to tu chodzi ?nie Ta sama firma włoska buduje tunele zakopianki i co ? buduje

Marek
Marek
1 rok temu

Leszek zmień tabletki, bo bredzisz. Dyskusja była na jako takim poziomie a ty wpadłeś z ubrudzonymi od obornika buciorami i zgrywasz szeryfa. Coś wspominasz o pisie, coś o włoskiej firmie, kompletnie bez ładu i składu – artykuł i dyskusję (chyba) przeczytałeś, niczego nie zrozumiałeś (to na pewno), ale głos zabrałeś (kompletnie niepotrzebnie).
Twój post nie ma najmniejszej wartości merytorycznej a sposób i styl twojej wypowiedzi urąga czytającym, także kończ waść wstydu sobie oszczędź.

Powiązane treści