Bydgoszcz
10C
Opady
87% wilgotność
Wiatr: 3km/h SW
H 11 • L 9
16C
Czw
16C
Pt
12C
Sob
11C
Nd
13C
Pon
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaREGIONNa sygnaleDroga do podpisania dwóch umów na dokończenie drogi S5 otwarta. Kontrole przetargów bez uwag
droga_S5_biale_blota_szubin_luty2020_GDDKiA
17.04.2020 | 14:25

Droga do podpisania dwóch umów na dokończenie drogi S5 otwarta. Kontrole przetargów bez uwag

Wartość obu kontraktów to ponad miliard złotych. Wykonawcami będą: Budimex oraz konsorcjum Kobylarni i Mirbudu.

Na zdjęciu: Odcinek trasy S5 Nowe Marzy - Świecie Południe w rejonie węzła Świecie Północ w czerwcu 2019 roku. Wówczas zerwano umowę na budowę z włoską Impresą Pizzarotti.

Fot. GDDKiA

Urząd Zamówień Publicznych nie stwierdził uchybień w dwóch przetargach na dokończenie budowy odcinków drogi S5 położonych na północ od Bydgoszczy. A to oznacza, że wkrótce już oficjalnie cała trasa w regionie będzie miała wykonawców.

Kontrole UZP dotyczyły odcinków nr 1 oraz 2: od Nowych Marz do węzła Świecie Południe (wcześniej Dworzysko) i dalej – od tego węzła do węzła Bydgoszcz Północ (dawniej Aleksandrowo). Miały charakter uprzedni, czyli były przeprowadzane jeszcze przed podpisaniem umów z wykonawcami – Budimexem (odcinek nr 1) i konsorcjum Kobylarni oraz Mirbudu (odcinek nr 2). Obie były też obligatoryjne z uwagi na wartość kontraktu oraz dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.

Jak oficjalnie poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, kontrolerzy nie znaleźli w obu postępowaniach nieprawidłowości. Dzięki temu usunięta została ostatnia formalna przeszkoda przed podpisaniem kontraktów. Wkrótce (dokładne terminy nie są jeszcze znane) umowy z wykonawcami zostaną parafowane. Zgodnie z wcześniejszymi przypuszczeniami nastąpi to na przełomie kwietnia i maja.


BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S5 » INFORMACJE NA BIEŻĄCO NA METROPOLIABYDGOSKA.PL


Roboty na odcinkach Nowe Marzy – Świecie Południe i Świecie Południe – Bydgoszcz Północ formalnie zostały wstrzymane w połowie czerwca ubiegłego roku, gdy GDDKiA zerwała umowy z ówczesnym wykonawcą – Impresą Pizzarotti. Faktycznie jednak prace zamarły już wcześniej, a włoska spółka już zimą 2019 roku domagała się dodatkowych pieniędzy za wznowienie działań.

Kontrakty na dokończenie robót po Włochach warte są ponad miliard złotych. Budimex za odcinek nr 1 otrzyma 567 mln złotych, a Kobylarnia i Mirbud za odcinek nr 2 – 583 mln zł. Aby zaakceptować te koszty, potrzebne było podpisanie aneksów do programów inwestycyjnych obu odcinków. Oferty, choć najniższe, przekraczały budżet drogowców łącznie o 280 mln zł (po 140 mln zł za każdy odcinek).

Kilka dni temu wznowiono z kolei prace na trzecim odcinku, które realizowała Impresa Pizzarotti. Mowa o niespełna 10-kilometrowym fragmencie od węzła Bydgoszcz Błonie (Białe Błota) do Szubina. Za jego realizację także odpowiada Kobylarnia oraz Mirbud. Umowa opiewa na 369 mln złotych. Także w tym przypadku potrzebne było zwiększenie finansowania – o około 60 mln złotych.

8
Dodaj komentarz

avatar
8 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
MarekLeszekAndrzejMateusz Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Andrzej
Gość
Andrzej

Przepraszam panie redaktorze może pan pokaże w ktorym miejscu te prace zostały wznowione ???/Może na papierze !!!

Marek
Gość
Marek

Andrzeju tu masz dowód że ruszyli:
http://s5bialeblota-szubin.pl/17042020-ukladanie-masy-bitumicznej
http://s5bialeblota-szubin.pl/prace-realizowane-w-okresie-13-kwietnia-19-kwietnia-2020-r

i jeszcze wczorajsza relacja od jednego z użytkowników branżowego forum SSC:
odcinek 5 : Kobylarnia przystąpiła do działania. Dzisiaj jechałem z i do Bydgoszczy i co zaobserwowałem:
Droga serwisowa/lokalna od Kołaczkowa do Rynarzewa: W okolicach Kołaczkowa mycie ciśnieniowe, przed Szubinem zlana emulsją i rozkładany asfalt. Czyli planują dość szybko przełożyć ruch.
prace ziemne w okolicach Kruszyna Krajeńskiego
W żwirowni pomiędzy Kołaczkowem a Szubinem powstałej typowo pod budowę tego odcinka dziś pracowali i wydobywali kruszywo.

Więc daruj sobie swoje liczne wykrzykniki i znaki zapytania.

Mateusz
Gość
Mateusz

Marek, mówisz o odcinku 5tym, a gdzie umowa została już podpisana i trwają prace.
Andrzejowi chodziło zapewne o odcinki 1 i 2.

Marek
Gość
Marek

Ludzie zacznijcie czytać ze zrozumieniem.
Cytat z artykułu:
„Kilka dni temu wznowiono z kolei prace na trzecim odcinku, które realizowała Impresa Pizzarotti. Mowa o niespełna 10-kilometrowym fragmencie od węzła Bydgoszcz Błonie (Białe Błota) do Szubina.”
W moim poście udowodniłem wam, że roboty na odcinku Białe Błota – Szubin trwają, co starał się zanegować Andrzej.
Poza tym jak ktoś może myśleć, że ruszyły jakikolwiek prace budowlane na odcinku nr 1 i 2 bez zawarcia umowy? Czekamy na zawarcie umowy na odcinki 1 i 2, następnie przekazanie placu budowy i jazda z tym bałaganem.

Andrzej
Gość
Andrzej

No tak wznowiono z dozą niepewności To jak tak mocno wam się to udzielilo to przypomnę że odcinek Szybin -Biale Błota miał być ukończony w 2018 r

Marek
Gość
Marek

I co chciałeś osiągnąć swoim przypomnieniem? Pokazać czyjąś nieudolność? Może sięgnij jeszcze dalej w przeszłość i wróć do obietnic związanych z tą drogą w kontekście Euro 2012? Daj już sobie spokój, przestań narzekać i siać defetyzm.
Poza tym niepewność to musiała się tobie udzielić, bo na szczęście na dokończenie budowy po Włochach zostali wybrani solidni i sprawdzeni Wykonawcy, których nikomu nie trzeba rekomendować, także powtórka scenariusza włoskiego nam nie grozi.

Leszek
Gość
Leszek

Panie Marek doprawdy twoja dyskusja do roku 2012 jaki ma sens ?? Np taki że pis obiecało milion aut ,mieszkanie ,mosty ,drogi ,raj na ziemi itd a jest najwyżej czyściec a bliżej nam piekła ale czy o to tu chodzi ?nie Ta sama firma włoska buduje tunele zakopianki i co ? buduje

Marek
Gość
Marek

Leszek zmień tabletki, bo bredzisz. Dyskusja była na jako takim poziomie a ty wpadłeś z ubrudzonymi od obornika buciorami i zgrywasz szeryfa. Coś wspominasz o pisie, coś o włoskiej firmie, kompletnie bez ładu i składu – artykuł i dyskusję (chyba) przeczytałeś, niczego nie zrozumiałeś (to na pewno), ale głos zabrałeś (kompletnie niepotrzebnie).
Twój post nie ma najmniejszej wartości merytorycznej a sposób i styl twojej wypowiedzi urąga czytającym, także kończ waść wstydu sobie oszczędź.

Powiązane treści