Bydgoszcz
5C
Niebo częściowo zachmurzone
86% wilgotność
Wiatr: 3km/h SSW
H 6 • L 4
6C
Wt
7C
Sr
5C
Czw
6C
Pt
6C
Sob
Relacja na żywo z dróg w Bydgoszczy i regionie w naszej nowej usłudze TRAFFIC. Kliknij, aby zobaczyć więcej.
Metropolia BydgoskaBydgoszczInwestycjeDrogi przystanek wiedeński. Czy miasto dołoży pieniądze?
Focha Bydgoszcz
05.03.2019 | 13:31

Drogi przystanek wiedeński. Czy miasto dołoży pieniądze?

Na zdjęciu: Pierwszy w Bydgoszczy przystanek wiedeński powstanie przy placu Teatralnym.

Fot. ST

Do ponownego przetargu na budowę przystanku wiedeńskiego i infrastruktury rowerowej zgłosiła się jedna firma. Przedsiębiorstwo Strabag zaproponowało jednak bardzo wysoką cenę za wykonanie prac na ulicy Focha.

Drugie postępowanie w sprawie wyłonienia wykonawcy inwestycji, polegającej na budowie przystanku wiedeńskiego o długości 40 metrów oraz infrastruktury rowerowej w obrębie placu Teatralnego zostało ogłoszone 14 lutego. Pierwszy przetarg został bowiem unieważniony z powodu braku chętnych.

Wczoraj (4 marca) poznaliśmy ofertę jedynego podmiotu, który zainteresował się inwestycją. Firma Strabag (znana z realizacji trwającej przebudowy ulicy Bydgoskiej w Starym Fordonie) zaproponowała cenę 4,5 miliona złotych. To znacznie więcej niż oczekiwał ratusz, ponieważ kwota, jaką chciał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, wynosiła nieco ponad milion złotych. Teraz urzędnicy staną przed dylematem – czy prosić prezydenta i radnych o dodatkowe środki na kluczową inwestycje, czy po raz drugi unieważnić przetarg.

Roboty przy placu Teatralnym i skrzyżowaniu Jagiellońskiej i Gdańskiej planowane są na okres wakacyjny. Wówczas ruch tramwajowy na ulicy Focha zostanie zamknięty. Według deklaracji ZDMiKP budowa przystanku wiedeńskiego ma zakończyć się jesienią 2019 roku. Warto wspomnieć, że w budżecie miasta na 2019 rok wyznaczono środki na koncepcje stworzenia przystanków wiedeńskich na ulicy Gdańskiej (na odcinku od ulicy Jagiellońskiej do Kamiennej).

Przystanek wiedeński to rozwiązanie, zrealizowane po raz pierwszy w Wiedniu (stąd jego nazwa) polega na podniesieniu jezdni w rejonie przystanku do poziomu chodnika. Umożliwia to łatwiejsze dojście i wsiadanie do tramwaju oraz spowalnia ruch i poprawia bezpieczeństwo pieszych.

2
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
NemesisJan Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Jan
Gość
Jan

„Roboty przy placu Teatralnym i skrzyżowaniu Jagiellońskiej i Gdańskiej planowane są na okres wakacyjny. Wówczas ruch tramwajowy na ulicy Focha zostanie zamknięty”. Chyba nie do końca, ponieważ zgodnie z projektem Umowy: § 7, pkt.7.”Roboty prowadzone będą przy włączonym napięciu sieci trakcyjnej i odbywającym się ruchu tramwajowym. Wykonawca zatem ponosi pełną odpowiedzialność za prowadzone roboty i powinien je tak zorganizować aby nie doszło do żadnego wypadku z udziałem tramwajów oraz aby nie doszło do porażenia prądem z sieci trakcyjnej”. Zapewne powyższa okoliczność oraz stosunkowo krótki czas na wykonanie zadania (2 miesiące na przystanek wiedeński i 4 na resztę) spowodowały, że ofertę… Czytaj więcej »

Nemesis
Gość
Nemesis

takie pieniądze za takie śmieszne coś to skandal. Zrezygnowałbym z tego z tą kasę przeznaczył na rozbudowę systemu oświetlenia przejść dla pieszych dedykowanym jasnym i punktowym światłem jak to już zostało zrobione w kilkunastu miejscach w mieście. To naprawdę podnosi bardzo bezpieczeństwo w takich miejscach więc warto inwestować w to rozwiązanie niż w jedno miejsce tak duże kwoty. Firmy będą sobie z braku chętnych do wykonania żądać kosmicznych kwot więc nie ma co się przy tym upierać. Oświetlenie jest bardziej wartościowym sposobem na podnoszenie bezpieczeństwa i to w więcej niż jednym miejscu.

Powiązane treści