Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Kto zaprojektuje inwestycje dla rowerzystów wzdłuż Fordońskiej? Tylko jedna oferta jest korzystna cenowo

Dodano: 10.03.2022 | 15:28

Na zdjęciu: Obecnie na zlecenie ZDMiKP przebudowywane są pierwsze fragmenty ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż Fordońskiej, m.in. na wysokości salonu VW Plichta.

Fot. BB

Sześć firm wystartowało w przetargu na przygotowanie koncepcji modernizacji kolejnych odcinków ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Fordońskiej, ale tylko jedna z ofert mieści się w budżecie ZDMiKP. W skład projektu ważnej dla jeżdżących na dwóch kółkach inwestycji wchodzi również odcinek wzdłuż ulic Kasztelańskiej i Ametystowej oraz przygotowanie trzech wariantów realizacji kładki nad torami magistrali węglowej. 

Trwająca obecnie przebudowa kilku fragmentów ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż jednej z najbardziej ruchliwych bydgoskich ulic stanowi pierwszą część zapowiadanej przez bydgoskich drogowców inwestycji. Kolejnym etapem będzie remont ciągu na odcinku od Inflanckiej aż do okolic Mostu Fordońskiego oraz przebudowa fragmentu w rejonie cmentarza przy Wiślanej wraz z realizacją kładki nad torami magistrali węglowej. We wtorek, 22 lutego ZDMiKP rozpoczął poszukiwania wykonawcy koncepcji dla tego zadania.

CZYTAJ WIĘCEJ: Fordońska ma być przyjazna rowerzystom. Szczegóły przebudowy ciągu pieszo-rowerowego

W dokumentacji przetargowej zawarto również przygotowanie koncepcji przebudowy chodników wzdłuż ulic Ametystowej i Kasztelańskiej na ciąg pieszo-rowerowy. Ma ona łączyć się z istniejącą infrastrukturą przy skrzyżowaniu Andersa-Kasztelańska i nowym ciągiem wzdłuż ulicy Andersa – obecnie trwa przetarg na jego budowę.

Do postępowania na przygotowanie koncepcji zgłosiło się sześć firm. Najtańszą ofertę złożyła warszawska spółka JPPC Polska – wynosi ona 291 tysięcy złotych. To jedyna propozycja, która mieści się w budżecie zarządu dróg na to zadanie, wynoszącym 317 tysięcy złotych. Pozostałe oferty wyceniono od 350 do nawet 700 tysięcy złotych.

Koncepcja przebudowy ciągu wzdłuż Fordońskiej ma być gotowa za rok. – Głównym celem zamówienia jest opracowanie optymalnego rozwiązania dla budowy infrastruktury pieszo-rowerowej, w uzgodnieniu z miastem Bydgoszcz. Na realizację inwestycji planuje się pozyskanie dofinansowania ze funduszy unijnych – przekonują drogowcy.