Bydgoszcz
5C
Słonecznie
70% wilgotność
Wiatr: 4km/h S
H 6 • L 5
3C
Pt
2C
Sob
1C
Nd
2C
Pon
1C
Wt
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaBydgoszczBiznesGdzie serwisuje się Darty produkcji bydgoskiej Pesy? Sprawdziliśmy! [WIDEO]
pesa_dart_minsk_maz_DG
19.03.2017 | 18:19

Gdzie serwisuje się Darty produkcji bydgoskiej Pesy? Sprawdziliśmy! [WIDEO]

Podczas podróży po Polsce z Dartem pokonaliśmy ponad 1,5 tysiąca kilometrów. Dotarliśmy m.in. do Mińska Mazowieckiego.

Na zdjęciu: Serwisownia w Mińsku Mazowieckim, gdzie pociągi PESA Dart przechodzą okresowe przeglądy.

Fot. MetropoliaBydgoska.PL

Redakcja MetropoliaBydgoska.PL postanowiła sprawdzić, jak podróżuje się jednym z flagowych pojazdów bydgoskiej Pesy – Dartem. Niestety, mieszkańcy naszego regionu nie mają okazji do tego typu podróży – niezbędna była wyprawa do Wrocławia, Warszawy i Łodzi.

Podróż trwała trzy dni i rozpoczęła się w Łodzi. Wrażenie było tym większe, że startowaliśmy z niedawno oddanego do użytku dworca Łódź Fabryczna – jednej z największych inwestycji kolejowych w Unii Europejskiej, a zarazem jednego z najnowocześniejszych podziemnych dworców na świecie. Dart doskonale wpisuje się w klimat tego miejsca. I nie chodzi tu tylko o design, ale też o funkcjonalność i nowoczesne rozwiązania. – To światowy poziom – powiedział nam jeden z pasażerów i trudno się z nim nie zgodzić. Przejechaliśmy zresztą trasę między Łodzią a Warszawą i sami mogliśmy to ocenić.

Bez problemu znaleźliśmy swoje miejsca, a podczas jazdy swobodnie mogliśmy pracować. Do dyspozycji mieliśmy wygodne stoliki, a pod fotelami znajdowały się gniazdka elektryczne. Mieliśmy również dostęp do WiFi. – To jest kolejny argument, można wykorzystać ten czas zamiast prowadzić pojazd – zauważył jeden z podróżujących. Inni chwalili sobie również dostęp do części restauracyjnej, ergonomiczne fotele, miłą obsługę, czyste łazienki, korzystną cenę, a także szybką, ale bezpieczną jazdę. Zapytaliśmy o opinię kilkadziesiąt osób – były wśród nich dzieci, młodzież i dorośli, osoby z różnych części Polski, ale także pasażerowie z zagranicy. Zdecydowana większość była zadowolona z komfortu jazdy.

Sporo osób zwróciło również uwagę na fakt, że jadąc pojazdem Dart czuje się bezpiecznie. – Jest mniejsze prawdopodobieństwo kolizji, wypadku, co się dość często zdarza na drodze (…). Wtedy jest droga zablokowana i można zapomnieć, że się na czas dotrze na miejsce – mówiła nam pasażerka, która regularnie podróżuje Dartami. Tutaj ryzyko kolizji jest minimalne, a czas jazdy łatwo przewidzieć.

Sytuacje awaryjne zdarzają się natomiast bardzo rzadko, bo każdorazowo po przejechaniu ok. 15 tys. km (tj. średnio co 3 tygodnie) pojazdy trafiają na przegląd. Serwis odbywa się w Mińsku Mazowieckim, gdzie zresztą też byliśmy. Sprawdziliśmy, jak przebiega taki przegląd, jak długo trwa, a nawet co znajduje się w magazynach serwisu! W sumie spędziliśmy na miejscu kilka godzin.

Równie długo byliśmy zresztą we Wrocławiu. Tamtejszy „Główny” to w końcu jeden z najładniejszych dworców kolejowych w Polsce. O jego oryginalności świadczą monumentalna bryła, przestronny hol i zadaszona hala peronowa. Tutaj również można zobaczyć Darta.

Co ciekawe, pasażerowie często tak organizują sobie podróż, by wsiąść właśnie w pojazd Pesy – powiedział nam pracownik informacji PKP. Ludzie cenią sobie to, że Darty są szybkie, komfortowe i niezawodne. Rozmowy z ludźmi, których spotkaliśmy na wrocławskim dworcu zresztą to potwierdziły. – To, co usłyszeli reporterzy, nas nie dziwi. Czekamy na wspólne z IC podsumowanie pierwszego roku eksploatacji tych pojazdów. Jestem przekonany, że wskaźniki i wyniki badań satysfakcji pasażerów będą dla wielu pozytywnym zaskoczeniem. Darty spisują się naprawdę dobrze, a pasażerowie chwalą podróże pociągami polskiej produkcji. To najważniejsze chyba argumenty, aby uruchomić opcję zakupu dodatkowych dziesięciu pojazdów – mówi Sławomir Piątek, dyrektor marketingu PESA Bydgoszcz. Co więcej, PKP Intercity powinno nie tylko zamówić dodatkowe pojazdy, lecz również skierować je na tory Kujaw i Pomorza.

Podczas naszej wyprawy przeprowadziliśmy również test. W tym samym czasie, gdy wybraliśmy się w trasę Dartem z Warszawy Wschodniej do stacji Łódź Fabryczna, jeden z nas pokonywał drogę samochodem. Chcieliśmy sprawdzić, czy i jeśli tak, to jak bardzo będą różnić się koszty i czas podróży. Jaki był wynik naszego testu? Odpowiedź znajdziecie w jednym z materiałów wideo, które od kilku dni publikujemy na naszym Facebooku www.facebook.com/MetropoliaBydgoskaPL.


Powiązane treści