Główny sponsor zostaje z koszykarską Astorią. Bydgoski klub ogłosił kolejny transfer
Dodano: 03.08.2022 | 22:35Na zdjęciu: Prezes Enea Astorii Bartłomiej Dzedzej i prezes firmy Abramczyk Czesław Abramczyk ogłosili dalszą współpracę na sezon 2022/2023.
Fot.
Firma Abramczyk nadal będzie sponsorem występującej w Energa Basket Lidze koszykarskiej drużyny Astorii. Podczas środowej (3 sierpnia) konferencji ogłoszono także nazwisko nowego gracza w składzie zespołu.
Nowym graczem w składzie drużyny prowadzonej przez Marka Popiołka został 24-letni Amerykanin Mike Smith. Będzie on nowym rozgrywającym drużyny. – Długo walczyliśmy o to, aby znaleźć odpowiednią osobę na tę pozycję – nie ukrywa prezes koszykarskiej Astorii Bartłomiej Dzedzej i precyzuje: – Zostaje nam jeszcze jeden zawodnik na pozycję numer pięć i na początek okresu przygotowawczego skład będzie zamknięty.
Szkoleniowiec jednocześnie charakteryzuje nowego gracza w zespole. – To gracz jeszcze młody, który ma duży potencjał do rozwoju – mówi Popiołek i precyzuje, że dopiero niedawno Smith zakończył grę na amerykańskich uczelniach. W minionym sezonie występował w zespole z Michigan. – Tam był w stanie przewartościować swoją grę na dobrego rozgrywającego, lepiej organizował grę i włączał graczy do zdobywania punktów – dodaje trener, który ma nadzieję na to, że to doświadczenie Smitha przełoży się na jego grę w ekstraklasie. Jak zaznacza, jest dwóch graczy na pozycję numer pięć (centra), którymi interesuje się bydgoski klub. Koszykarze Astorii we wtorek (9 sierpnia) przejdą szczegółowe badania, a trzy dni później (12.08) pierwszy koszykarski trening. Okazją do zobaczenia zespołu w akcji dla kibiców będzie zaplanowany na wrzesień turniej Abramczyk Cup, a w Sisu Arenie zagrają – obok Astorii – także wicemistrzowie Polski, Legia Warszawa, Trefl Sopot oraz King Szczecin. 9 września planowana jest oficjalna prezentacja zespołu, a w sumie w planach koszykarze „Asty” mają siedem sparingów. U siebie zagrają 20.08. z Twardymi Piernikami Toruń, a 23.08. we Włocławku z Anwilem (wszystko wskazuje na to, że oba mecze będą zamknięte dla publiczności). – Ta liczba sparingów jest odpowiednia do tego, aby przygotować zespół jak najlepiej – zaznacza.
W zbliżającym się sezonie sponsorem współtytularnym drużyny nadal będzie firma Abramczyk. – To dla nas bardzo ważna informacja, ponieważ niewiele klubów może liczyć na wsparcie dużej rodzimej, rodzinnej firmy ze swojego miasta – nie ukrywa Dzedzej i dodaje: – Dla nas to bardzo ważne, ponieważ w poszukiwaniu nowych sponsorów bardzo często podajemy przykład firmy Abramczyk, która jest z nami od ponad trzech lat i jest z nami dalej, co pokazuje, że warto inwestować w sport, dzielić tę pasję i być przy koszykówce w naszym mieście.
Nadmieńmy, że niedawno firma Abramczyk ogłosiła także, że w sezonie 2023 nadal będzie sponsorem tytularnym żużlowej Abramczyk Polonii, która w najbliższy weekend rozpoczyna rywalizację w ćwierćfinale eWinner I Ligi.
Podczas konferencji, prezes koszykarskiego klubu podziękował zarówno firmie Abramczyk, jak i prezydentowi Rafałowi Bruskiemu za dotychczasowe wsparcie zespołu. Wiadomo też, że nowy sezon Energa Basket Ligi rozpoczyna się 22 września.