Bydgoszcz
7C
Słonecznie
87% wilgotność
Wiatr: 1km/h N
H 7 • L 7
14C
Wt
14C
Sr
15C
Czw
13C
Pt
19C
Sob
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaBydgoszczBiznesJak bydgoskie firmy inwestują w marketing?
09.09.2021 | 11:16

Jak bydgoskie firmy inwestują w marketing?

Na zdjęciu: Temat promocji własnej firmy jest bardzo szeroki.

Fot. nadesłane

Jako przedsiębiorca zapewne doskonale zdajesz sobie sprawę z faktu, że skuteczna reklama Twojej firmy pozwala zwiększać sprzedaż oraz zabezpieczyć się na wypadek trudniejszych czasów. Przekonało się o tym wiele bydgoskich przedsiębiorstw zwłaszcza w pierwszych miesiącach pandemii covid-19. Firmy, które od lat inwestowały w marketing i reklamę w zdecydowanej większości przeszły przez trudny okres niemal nietknięte (poza zamkniętymi biznesami, które mocno ucierpiały i firmami nastawionymi na eksport). Wynikało to z faktu, że dzięki skutecznej reklamie na co dzień miały więcej potencjalnych odbiorców niż mogły obsłużyć. Kryzys sprawił, że ilość potencjalnych zleceniobiorców spadła, jednak przychody pozostały na tym samym poziomie, a w niektórych przypadkach nawet wzrosły. Przyjrzyjmy się zatem w co inwestują bydgoscy przedsiębiorcy.

Temat promocji własnej firmy jest bardzo szeroki. Są przedsiębiorcy, którzy doskonale radzą sobie tylko i wyłącznie poprzez tak zwaną „pocztę pantoflową” będącą niezmiennie najlepszą z możliwych form reklamy. Nie każdy profil firmy pozwala jednak na pełne zaufanie i oparcie swojego biznesu na samych rekomendacjach. Wówczas trzeba szukać innych sposobów. Co ciekawe zauważyć można coraz mniejsze zaufanie do reklamy zewnętrznej. Banery, bilbordy, ulotki, które jeszcze 10-lat temu królowały w marketingu dziś sprawdzają się w coraz mniejszej ilości branż. Coraz więcej przedsiębiorstw przenosi swoją aktywność do Internetu i tam szuka swoich klientów. W tym miejscu dominują takie usługi jak pozycjonowanie stron, reklamy Google Ads oraz prowadzenie własnych profili w Social Mediach. Mimo, że życie (również firmowe) od lat przenosi się do Internetu, to nie zawsze promocja w sieci przynosi zamierzony skutek. Okazuje się, że nie wystarczy wyłożyć pieniądze i w spokoju oczekiwać pozytywnego efektu. Dlaczego tak się dzieje? Postanowiliśmy zapytać o to właściciela Grupy MDB, marki która specjalizuje się w pozycjonowaniu stron bydgoskich firm.

Problem braku skuteczności pozycjonowania stron oraz reklam Google Ads jest dość złożony. Na ogół problemem jest brak poświęcenia odpowiedniej ilości czasu klientowi przez firmę SEO/SEM zarówno na etapie wyceny, jak i w czasie trwania współpracy. Nastawienie na szybką sprzedaż, podpisanie umowy, brak spotkań w celu doprecyzowania strategii powoduje, że cele obu stron mogą nie być spójne. Mimo, że wiedza na temat SEO/SEM jest coraz większa i powszechna, to nadal przedsiębiorcy nie do końca potrafią odróżnić agencje SEO mającą tylko dobry PR od agencji SEO, która ma również dobrych pozycjonerów – powiedział Piotr Synakiewicz – CEO marki Grupa MDB.

Robiąc rekonesans do niniejszego artykułu zapytaliśmy bydgoskich przedsiębiorców o ich odczucia na temat pozycjonowania stron. Co ciekawe opinie są podzielone. Są firmy, które twierdzą, że inwestycja w Internet to najlepiej wydane pieniądze od lat. Niestety są również przedsiębiorstwa, które nie odczuwają pozytywnych skutków inwestycji. Mało tego, twierdzą że podpisali umowę na 18-24 miesiące, efektów brak a umowy nie da się wypowiedzieć bez zapłacenia wysokich kar. Dlaczego tak się dzieje? O wypowiedź ponownie poprosiliśmy Pana Piotra.

Uważam, że podpisywanie umowy tak zwanej „telekomunikacyjnej” na 24 miesiące bez możliwości zakończenia współpracy w dowolnym momencie jest nie fair w stosunku do firmy kupującej SEO. Nie kupujemy przecież abonamentu na rozmowy telefoniczne, a usługę, która w wielu przypadkach oznacza nasze „być albo nie być”. Najbezpieczniej dla przedsiębiorcy jest podpisać umowę na czas nieokreślony z 1-miesięcznym okresem wypowiedzenia. Współpraca musi opłacać się obu stronom na każdym etapie trwania umowy, a to firma SEO jako zleceniobiorca musi zadbać o taki efekt, aby klient poczuł sens współpracy i został partnerem na lata. Co do braku efektów przekładających się na zysk zleceniodawcy bardzo często przyczyną jest zła strategia SEO oraz zbyt duża automatyzacja w działaniach. Pozycjoner, który jest odpowiedzialny za pozycjonowanie 100-150 projektów siłą rzeczy korzysta z pełnej automatyzacji lecz nie będzie tak skuteczny, jak specjalista obsługujący maksymalnie 10-15 firm, który ma czas na analizę, testy czy czasochłonną optymalizację serwisu.

 


Podobne wpisy

Powiązane treści