Bydgoszcz
21C
Niebo częściowo zachmurzone
68% wilgotność
Wiatr: 4km/h WNW
H 22 • L 20
25C
Sr
25C
Czw
24C
Pt
24C
Sob
27C
Nd
Relacja na żywo z dróg w Bydgoszczy i regionie w naszej nowej usłudze TRAFFIC. Kliknij, aby zobaczyć więcej.
Metropolia BydgoskaPORADY I CIEKAWOSTKIJak założyć mały sklep internetowy
metropoliabydgoska
03.07.2019 | 13:08

Jak założyć mały sklep internetowy

Na zdjęciu:

Fot.

Handel internetowy jest coraz bardziej popularnym sposobem na biznes. Nic dziwnego — Polacy masowo kupują w e-sklepach, wykorzystując duży wybór towarów, niskie ceny i tanie przesyłki kurierskie. Korzystają na tym nie tylko duzi, ale i mniejsi sprzedawcy. Warto zatem zastanowić się nad założeniem małego sklepu internetowego, gdyż jest to proste i kosztuje niewiele.

Stwórz plan

Zanim zdecydujemy się wejść na rynek e-commerce, powinniśmy dobrze zaplanować nasz biznes. Przede wszystkim należy zrobić analizę konkurencji, by wiedzieć, jak wygląda działanie w wybranej przez nas branży. Dobre zorientowanie się w otoczeniu rynkowym być może pozwoli nam znaleźć niszę, którą moglibyśmy zagospodarować.

Ważne, aby wyszczególnić cechy, które będą wyróżniały nasz biznes. Może to być bogaty asortyment, kompetentne doradztwo czy np. świetny marketing w mediach społecznościowych. Dzięki temu będziemy mogli przygotować strategię działania.

Jej częścią powinna być polityka cenowa sklepu. Należy pamiętać, że do ostatecznej ceny towaru klient zawsze musi doliczyć koszt przesyłki kurierskiej lub pocztowej, dlatego należy zastanowić się jak być w tym kontekście konkurencyjnym.

Sklep na abonament
Dla małego sklepu dobrym rozwiązaniem może być korzystanie z oprogramowania typu SaaS. Są to platformy do handlu internetowego, z których można korzystać, opłacając abonament. Wynosi on przeciętnie od 50 do 300 zł miesięcznie, w zależności od wielkości sklepu. Najpopularniejsze platformy tego typu to Shopper, Shoplo czy Sky-Shop.

Aby założyć sklep SaaS, nie trzeba wykupywać usługi hostingowej ani ponosić kosztów instalacji i personalizacji oprogramowania. Wszystkie kwestie bezpieczeństwa oraz aktualizacji platformy są po stronie usługodawcy, zatem nie będziemy potrzebować pomocy informatyka.

Zaletą rozwiązań SaaS jest także intuicyjna obsługa. Z łatwością także zainstalujemy dodatki oraz zintegrujemy sklep z usługami kurierskimi.

Wadą sklepów abonamentowych jest to, że nie należą one do nas, jedynie je wynajmujemy. Nie będziemy mieli także możliwości wprowadzenia dalej idących zmian w witrynie, np. personalizacji grafiki czy dodania innych funkcjonalności niż te oferowane przez dostawcę oprogramowania.

Łatwy i własny WooCommerce

Alternatywnym rozwiązaniem dla małego sklepu jest bezpłatne oprogramowanie WooCommerce. Jest to dodatek do najpopularniejszego na świecie systemu umożliwiającego tworzenie stron i zarządzanie nimi – WordPressa.

WooCommerce jest łatwy w obsłudze i można go rozwijać, korzystając z olbrzymiej ilości dostępnych dodatków (także bezpłatnych). Przede wszystkim jednak jesteśmy właścicielami sklepu i możemy go zaprojektować zgodnie ze swoim życzeniem.

Korzyścią będą także liczne integracje z zewnętrznymi usługodawcami. Będziemy mogli np. obsługiwać różnych spedytorów, dzięki czemu cena przesyłki kurierskiej może być bardziej atrakcyjna dla klienta. Z łatwością podłączymy także systemy płatności online.

WooCommerce wymaga od nas wykupienia usługi hostingowej oraz najczęściej zatrudnienia specjalisty do zainstalowania i personalizacji sklepu. Jego późniejszy rozwój może czasem także wymagać pomocy informatyka, aczkolwiek większość zmian i aktualizacji dokonamy samodzielnie.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Podobne wpisy

Powiązane treści