Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Jak zdobyć popularność na Instagramie?

Dodano: 28.03.2022 | 13:39

Na zdjęciu: Treści na każdych Social Mediach są najważniejsze, to one zachęcają naszych odbiorców do pozostania na naszych profilach

Fot. nadesłane

Instagram to obecnie bardzo popularny środek przekazu. Jest to platforma mediów społecznościowych, która ma bardzo prosty mechanizm działania, dlatego wiele osób zdecydowało się właśnie tu otworzyć swój kanał przekazu informacji i kontaktu z odbiorcami. To tu loguje się coraz więcej nowych użytkowników, a więc i potencjalnych odbiorców. Popularność na Instagramie jest więc nie tylko modnym trendem, ale też niekiedy biznesowym planem działania dla mniejszych czy większych firm.

Jak zdobyć popularność na Instagramie w 7 krokach?

Popularność konta na Instagramie to nie tylko korzyści z tego płynące, to też ciężka praca wynikająca z ogromnej konkurencji. Instagram ma obecnie ponad 2 miliardy użytkowników każdego miesiąca. Patrząc na to, że na świecie jest 6 miliardów ludzi, to logując się na tej platformie mamy dostęp do 1/3 ludności świata. Oczywiście te statystyki mogą być nieco odmienne (przecież niektórzy mają kilka kont, a inni prowadzą jedno konto w kilka osób). Niemniej jednak zasięg kontaktów, jak i konkurencja treści jest niewyobrażalnie duża. Zdobycie popularności, czyli obserwacje na Instagramie oraz lajki nie jest więc łatwe. Jak więc tego dokonać? Przeczytaj kilka naszych porad.

Treść czyli posty

Treści na każdych Social Mediach są najważniejsze, to one zachęcają naszych odbiorców do pozostania na naszych profilach. Nie zbudujemy potężnego konta, czy zaangażowanej społeczności mając 3 posty ze słabej jakości zdjęciami, z byle jakim podpisem i to sprzed roku. Dlatego tak ważne jest w naszych działaniach, aby największą uwagę poświęcić właśnie na publikowane przez nas treści. Zdjęcia powinny być estetyczne, dobrej jakości. Nie musisz od razu kupować studia fotograficznego. Wystarczy lepszej jakości smartfon. Jednak warto poczytać o tym, jak przygotować kompozycję do zdjęcia, czy jak je obrobić. Treść postu powinna od pierwszych słów zachęcać do kliknięcia „więcej” i lektury naszej pracy. Posty nie powinny być za długie. Powinny za to być rzeczowe, być po prostu o czymś.

Regularność w dodawaniu

Jak już wspomnieliśmy, post dodany przed rokiem nie zachęca nas do pozostania na takim koncie. Co więcej, nasi stali odbiorcy muszą regularnie otrzymywać nowe treści, aby o nas pamiętać, wiedzieć, że wciąż mogą otrzymać od nas ciekawe i przydatne materiały. Przyjmuje się, że optymalna częstotliwość dodawania postów mieści się w przedziale od dwóch postów na dobę do jednego w tygodniu. Wszystko zależy też od tematyki profilu. Blogerka modowa z łatwością przygotuje nowy materiał każdego dnia, jednak firma produkująca rury wentylacyjne, nie ma takich możliwości tematycznych, aby tak często publikować.

Informacje o sobie

Jest to kolejny bardzo istotny element. Osoba, która odwiedza twój profil, w pierwszej kolejności zwraca uwagę właśnie na to, co dany twórca może wnieść dobrego do jej życia. Zerka wtedy na BIO, czyli krótki opis profilu. Warto zamieścić tam informacje o tym, czym się zajmujemy i co ciekawego można u nas znaleźć. Niektórzy twórcy dodają tam również swój adres mailowy. Można to zrobić, jednak jest ku temu odrębna zakładka kontakt. Wpisanie maila w tym miejscu nie zjada nam cennych znaków z BIO.

Godziny największej aktywności

Godziny największej aktywności odbiorców Instagrama są różne. Najlepiej sprawdzić u siebie na profilu w statystykach, w jakich godzinach najwięcej osób odwiedza nasz profil w właśnie wtedy publikować nowe treści.

Aktywność u innych

Powyższe punkty operowały na tym, jak zapewnić wysoką jakość publikowanych treści, ale jak dotrzeć do odbiorców, przynajmniej tych pierwszych? Po pierwsze pokaż się. Zaobserwuj kilka kont, których treść cię interesuje. Bądź u nich aktywny. Jest duża szansa na to, że część tych osób zaobserwuje ciebie. Nie próbuj jednak zaobserwować 3000 nowych kont. Nie będziesz w stanie być u nich aktywny non stop. Co więcej, gdy ktoś wchodzi na twoje konto, widzi, ile osób zaobserwowałeś, a nie wygląda to obiecująco dla treści na twoim profilu (w myśl zasady, jeśli ktoś żebra o obserwacje, to nie może pokazać nam nic sensownego).

Wzajemne wspieranie

Jest świetnym sposobem na zdobycie nowych odbiorców. Polega na tym, że dwa lub więcej kont polecają się wzajemnie u swoich odbiorców. Najlepiej, jeśli profile te są o podobnej tematyce, wówczas istnieje szansa na dotarcie do osób, które interesują się tematyka naszego profilu.

Konkursy i Rozdania

Konkursy i rozdania to niewątpliwie najlepszy sposób na dotarcie do nowych odbiorców. Przy pomocy odpowiednich hasztagów (#konkurs, #rozdanie, #rozdania_polska itp.) możemy szybko dotrzeć do osób. Jeśli będziemy organizować te rozdania regularnie, to całkiem spora grupa ludzi zostanie u nas na dłużej lub nawet na stałe.

Mam nadzieję, że podane wyżej porady będą pomocne. Życzę Ci, abyś szybko zdobył wymarzoną popularność na Instagramie i mógł czerpać z tego korzyści.