Bydgoszcz
Nd
15C
Pon
Relacja na żywo z dróg w Bydgoszczy i regionie w naszej nowej usłudze TRAFFIC. Kliknij, aby zobaczyć więcej.
Metropolia BydgoskaBydgoszczKomunikacjaKolejni bydgoscy turyści nie mogą wrócić z urlopu. Utknęli na Rodos [ZDJĘCIA OD CZYTELNIKÓW]
lotnisko Rodos Bydgoszcz
18.08.2018 | 12:10

Eryk Dominiczak | e.dominiczak@metropoliabydgoska.pl

Na zdjęciu: 200 turystów czeka na powrót z Rodos do Polski. Od kilkunastu godzin nie mogą się dowiedzieć, kiedy ich samolot będzie sprawny.

Fot. nadesłane

Grupa około 200 osób, w tym bydgoszczanie, od piątku wieczorem nie może wylecieć w podróż powrotną z Rodos do Gdańska. Samolot, którym mieli udać się do Polsku, uległ awarii. – Czekamy na informacje od przewoźnika – rozkładają ręce przedstawiciele firmy Grecos, która organizowała wycieczkę.

Grecki scenariusz jest niemal kopią tego, który opisywaliśmy na początku tygodnia na MetropoliaBydgoska.PL, gdy bydgoscy turyści nie mogli wydostać się z tureckiego Bodrum i wrócili do kraju z kilkunastogodzinnym opóźnieniem, a część z nich spędziła na lotnisku całą z niedzieli na poniedziałek. – Mieliśmy wylecieć w piątek o godzinie 19:40 i dotrzeć do Gdańska około 22:00 – relacjonuje nam pan Wiesław, jeden z pasażerów czekających na lot z Rodos. Najpierw okazało się jednak, że samolot ma opóźnienie, a później na tablicy odlotów pojawiała się tylko lakoniczna informacja, że nowe wiadomości dotrą do podróżnych chwilę po 23:00. Dotarły, ale o kolejnym przesunięciu lotu.

Ostatecznie o godzinie 1:30 turyści zostali skierowani do hotelu. Jak ustaliliśmy, lotnisko na Rodos jest w nocy bowiem całkowicie zamknięte. – Biorąc pod uwagę przejazd do hotelu i poranny powrót na lotnisko, mieliśmy 2,5 godziny na sen – dodaje nasz rozmówca. Od sobotniego poranka 200-osobowa grupa Polaków, w tym rodziny z małymi dziećmi ponownie czekały w porcie. – W zasadzie bez żadnej informacji, jedzenia czy choćby wody – wylicza się pan Wiesław. Jak dodaje, od konsula dowiedział się, że linia Travel Service nie posiada umów zabezpieczających opiekę socjalną dla podróżnych na lotnisku.

Próbowaliśmy zweryfikować tę informację (jak i ustalić jakikolwiek termin wylotu) właśnie u niego, ale okazało się to niemożliwe. Spółka Travel Service Polska mieści się co prawda w Warszawie, ale jedyny numer telefonu, który można znaleźć w internecie kieruje nas do… Krosna. A właściwie – kierowałby, gdyby połączenie było skuteczne (linia kilkakrotnie automatycznie nas rozłączała). Kontakt dla dziennikarzy udostępnia jedynie właściciel spółki, czyli czeska spółka Travel Service. Tyle że do jej rzecznik prasowej Vladimiry Dufkovej pozostawiono jedynie kontakt mailowy.

Niewiele informacji udało się także uzyskać od przedstawicieli firmy Grecos, która sprzedała wycieczki na Rodos. Gdy nie udało nam się dodzwonić do Adama Górczewskiego, jej rzecznika prasowego, skierowaliśmy się na infolinię. Tam czekała na nas jedynie lakoniczna informacja, że Grecos „również czeka na informacje od Travel Service”. Podobne zapewnienie mieli usłyszeć pasażerowie na lotnisku od rezydentki na Rodos. – Faktycznie, nie mamy informacji na temat odlotu. Przewoźnik tego obecnie nie wskazuje – mówił nam po godzinie jedenastej Górczewski, który skontaktował się z naszą redakcją po prośbie o kontakt zwrotny.

Jak się dowiedzieliśmy, na płycie lotniska Rodos trwa próba naprawienia feralnego samolotu. Obecne są trzy pojazdy techniczne i grupa osób, która próbuje uruchomić maszynę. Kiedy to jednak nastąpi – nie wiadomo. – Niby jesteśmy w Europie, a komunikacja jak w trzecim świecie. Nikt nic nie może poza pobraniem kasy za wyjazd – denerwuje się pan Wiesław.

[AKTUALIZACJA]

Krótko po naszej publikacji, około godziny 12:15 otrzymaliśmy informację, że pasażerowie zostali wpuszczeni na pokład samolotu. Wkrótce maszyna ma się wzbić w powietrze i w sobotnie popołudnie grupa polskich turystów zamelduje się na lotnisku w Gdańsku.