Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Trwa montaż 10 tramwajów dla Bydgoszczy. MZK i ZDMiKP z wizytą w PESIE

Dodano: 15.06.2023 | 09:49

Na zdjęciu: PESA prowadzi obecnie montaż konstrukcji członów nowych bydgoskich tramwajów.

Fot. ZDMiKP

W PESIE trwa montaż 10 nowych tramwajów dla Bydgoszczy. W poniedziałek, 12 czerwca przedstawiciele ZDMiKP i MZK przeprowadzili wizytę studyjną w fabryce przy Zygmunta Augusta. 

W ramach zawartego kontraktu pomiędzy miastem a PESĄ, bydgoski producent ma jesienią tego roku dostarczyć dziesięć tramwajów typu Swing za 102 mln zł. W związku ze zbliżającym się terminem dostawy, w poniedziałek, 12 czerwca w fabryce miała miejsce wizyta studyjna przedstawicieli zamawiającego.

Komisja składająca się z przedstawicieli Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy oraz MZK weryfikowała postępy w procesie budowy konstrukcji członów tramwaju, prac zabudowy wnętrza pojazdów oraz klejenia poszycia i lakierowania tramwaju – informują Miejskie Zakłady Komunikacyjne. ZDMiKP dodaje, że wraz z nowymi tramwajami pozyskane zostanie specjalistyczne wyposażenie obsługowe, pakiet eksploatacyjno-naprawczy i świadczenia dodatkowe.

Na 10 tramwajach się nie skończy. Miasto skorzystało z opcji rozszerzenia zamówienia

Kontrakt PESY z miastem na dostarczenie 10 pojazdów szynowych od początku zawierał możliwość skorzystania z opcji na zamówienie kolejnych 36 sztuk. W styczniu prezydent Rafał Bruski ogłosił, że miasto rozszerzyło zamówienie o kolejnych 11 tramwajów, a pod koniec marca bydgoski magistrat poinformował o zakupie kolejnych 19 pojazdów szynowych.

Bydgoszcz będzie jednym z pierwszych polskich miast z całkowicie wymieniona flotą tramwajów – mówił prezydent Bruski. Według zapisów umowy z lokalnym przedsiębiorstwem, ostatnie z 40 zamówionych składów mają pojawić w 2025 roku.

Co z torowiskiem na Łęgnowo? Nowe tramwaje tam nie pojadą

Zakupy nowych tramwajów powinny iść w parze z modernizacją infrastruktury torowej. Bydgoszcz przygotowuje się co prawda do przebudowy zajezdni tramwajowej (trwa przetarg na prace budowlane), ale przy tak zaawansowanych przygotowaniach do pozbycia się starych składów Konstal 805Na zasadne staje się pytanie o dalsze losy najbardziej zniszczonego odcinka torów w Bydgoszczy – wzdłuż ulicy Toruńskiej od zajezdni tramwajowej do pętli Łęgnowo.

Trasa wzdłuż Toruńskiej nie pozwala na to, by kursowały po niej tramwaje niskopodłogowe typu Swing, zatem pasażerowie linii nr 6 muszą korzystać wyłącznie z wysokopodłogowych, wysłużonych Konstali. Składy poruszają się wolno, by uniknąć wykolejeń i co za tym idzie – odcięcia Łęgnowa od bezpośredniego połączenia z centrum miasta.

Jak informowaliśmy niedawno, Bydgoszcz na razie nie ma konkretnego planu na remont tego torowiska. Ogłaszane dwa razy przetargi na modernizacje trasy były unieważniane z powodu zbyt wysokich ofert. – Sukcesywnie, wraz z nowymi projektami unijnymi bądź krajowymi – jeśli takie będą ogłaszane, będziemy realizowali przebudowę tego odcinka i tworzyli kolejną dokumentację. Nie wykluczone jest też, że znajdą się na to środki w obecnej perspektywie, tak jak miało to miejsce w poprzednich latach – przekazał niedawno zastępca prezydenta miasta Mirosław Kozłowicz.

CZYTAJ WIĘCEJ: Miasto kupuje nowe tramwaje, a torowisko na Łęgnowo wciąż stare. Co z remontem?

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Benc Benc 12
Benc Benc 12
8 miesięcy temu

PESA Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne , ciekawe ile z nich będzie stało na bocznicy z powodu awarii

Tadeusz
Tadeusz
6 miesięcy temu

Naprawa lub wymiana torowiska na ul.Jagielońskiej woła o pomstę do nieba jak też brak toru do ronda Bernardyńskiego z Babiej Wsi.