Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

O czym musisz pamiętać zanim zlecisz druk katalogów?

Dodano: 08.11.2019 | 20:52

Na zdjęciu: W katalogach reklamowych najważniejsze jest to, aby w sposób atrakcyjny zaprezentowały informacje.

Fot. materiał autora

Katalogi stanowią nie tylko formę promocji marki, ale także dają możliwość zaprezentowania oferty. Katalogi reklamowe zawierają najważniejsze informacje na temat usług i produktów, dlatego warto zadbać, aby były estetycznie wykonane. Przygotowując wydruk katalogów trzeba pamiętać nawet o najdrobniejszych szczegółach, aby całość zachęcała klientów do skorzystania z oferty.

Drukowanie katalogów – czy warto?

Na wizerunek firmy nie wpływa tylko jakość obsługi i oferowanych produktów, ale także sposób zaprezentowania informacji. Katalogi reklamowe mogą zostać wykorzystane w siedzibie firmy, a także podczas trwania targów i eventów branżowych. Katalog jest łatwy w transporcie, nie zajmuje dużo miejsca, a dodatkowo pozwala w atrakcyjny sposób zaprezentować ofertę. Zlecając druk katalogów profesjonalistom takim jak OpenPrint, można dodatkowo skorzystać z porad oraz pomocy w zaprojektowaniu graficznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz pod adresem: www.openprint.pl/katalog-szyty.

Od czego zależy cena druku katalogów?

Mając swoją firmę, warto inwestować w jej promocję. Dobrze zaplanowana kampania ma szansę dotrzeć do szerszego grona odbiorców, którzy mogą stać się klientami. Wydruk katalogów reklamowych jest znacznie tańszy niż inwestowanie w inne formy reklamy, a mimo to przynosi wymierne korzyści dla firmy. Cena druku katalogów zależy od ilości nakładu, skomplikowania projektu oraz wariantu broszury, dlatego koszt ustalany jest indywidualnie.

Jak przygotować katalog do druku?

W katalogach reklamowych najważniejsze jest to, aby w sposób atrakcyjny zaprezentowały informacje. Oprawa graficzna, odpowiednio opracowane zdjęcia oraz treściwy przekaz informacyjny to połowa sukcesu. Warto zadbać także o kolorystykę, aby nie przesłaniała najważniejszych informacji w czytelny sposób wpływała na jakość przekazu.

Jakie elementy umieścić w katalogu?

Bez względu na to czy katalogi reklamowe mają być wykorzystane w firmie, czy podczas eventów zewnętrznych, muszą posiadać spójne informacje. Warto więc zadbać o to, aby w katalogu zawarte były najważniejsze informacje o produktach, które mogą być istotne dla odbiorcy. Mogą to być parametry techniczne czy przykład zastosowań, a także wszystko to, co może wpłynąć na decyzje zakupowe klientów. Należy również pamiętać o tym, żeby ograniczyć przekaz do najważniejszych informacji, gdyż nadmiar tekstu nie zachęci do zapoznania się z produktami.

Profesjonalne zdjęcia

Katalog reklamowy ma stanowić wizytówkę firmy, dlatego należy zadbać o jego profesjonalny wygląd. Warto pamiętać, że umieszczone zdjęcia muszą zostać wykonane w odpowiedniej rozdzielczości, aby prezentowały się czytelnie i estetycznie. Zdjęcia do katalogów najlepiej zlecić profesjonalistom, którzy posiadają doświadczenie w tego typu pracach. Katalogi reklamowe mają zachęcać do skorzystania z oferty, dlatego wszystko musi być dopięte na ostatni guzik.

Wybór rodzaju katalogów

Przed zleceniem druku katalogów, trzeba podjąć decyzję o wyborze ich rodzaju. Drukarnie katalogów oferują katalogi klejone, szyte czy spiralowane, a każdy z nich pozwala na atrakcyjna ekspozycję oferty. Przed złożeniem zamówienia warto skonsultować swój wybór z profesjonalistą, który będzie w stanie określić, czy wybrany wariant sprawdzi się w przypadku konkretnej oferty.

Katalog jako skuteczna forma promocji

Katalogi reklamowe stanowią skuteczną formą promocji pod warunkiem, że zostaną dobrze zaprojektowane. Ważne są wszystkie detale mające wpływ na jakość przekaz. Zlecając wydruk katalogów trzeba wcześniej zoptymalizować projekt tak, aby wszystkie elementy zostały wyeksponowane w estetyczny sposób.

Justyna Torzewska