Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaBydgoszczBiznesPesa dostarczy kolejne lokomotywy dla uznanej firmy. Podpisano kolejny dokument
18.12.2023 | 06:00

Pesa dostarczy kolejne lokomotywy dla uznanej firmy. Podpisano kolejny dokument

Zdjęcia: CargoUnit / materiały prasowe

Kolejne lokomotywy Gama Marathon wyprodukowane przez Pesę Bydgoszcz trafią na wyposażenie firmy CargoUnit. Obie marki podpisały aneks do umowy, w którym zawarto opcję dodatkowego zamówienia nowych pojazdów.

To aneks do umowy, którą pod koniec października ubiegłego roku zawarli prezesi Pesy Krzysztof Zdziarski i firmy CargoUnit – Łukasz Boroń. Na jej mocy, na początku do CargoUnit trafiło dziesięć lokomotyw typu Gama Marathon, przy czym zawarto opcję na dostawę dwudziestu kolejnych. Teraz zamówienie zostało zwiększone, a to oznacza, że do końca 2024 roku Pesa dostarczy do CargoUnit w sumie czterdzieści takich pojazdów.


CZYTAJ WIĘCEJ: Lokomotywa wodorowa PESA Bydgoszcz po testach, jest kolejny chętny do jej zakupu. Zobacz WIDEO


– Zakup lokomotyw z PESA okazał się właściwą decyzją biznesową w odpowiedzi na potrzeby przewoźników w zakresie nowoczesnych lokomotyw – nie ukrywa prezes CargoUnit. Łukasz Boroń dodaje, że obecnie jest dziewiętnaście takich lokomotyw na stanie, a klienci je chwalą. – Doceniają zalety podwójnego napędu, który pozwala prowadzić składy w trakcji elektrycznej, a następnie przy użyciu tej samej lokomotywy wykonywać prace manewrowe w portach czy terminalach. To rozwiązanie oznacza oszczędność czasu, zmniejszenie kosztów i większą efektywność przewozów – wylicza. Boroń zapowiada, że wkrótce firma odbierze kolejne lokomotywy Gama Marathon, a te już odebrane systematycznie trafiają do klientów.

Pojazdy, które Pesa dostarcza do CargoUnit to lokomotywy Gama Marathon – pojazdy elektryczne z modułem dojazdowym. Napędzany dodatkowym, nowoczesnym i ekologicznym silnikiem agregat prądotwórczy umożliwia poruszanie się̨ lokomotywy na odcinkach pozbawionych sieci trakcyjnej. Ten użytkowany i doceniany przez przewoźników dodatkowy napęd, przeznaczony głównie do prac manewrowych, umożliwia prowadzenie składu towarowego o masie 3 200 ton na wzniesieniu sięgającym nawet 7 promili. Jest także przydatny w sytuacjach awaryjnych, pozwalając doprowadzić pociąg do celu pomimo nagłego zaniku napięcia w sieci. – Dotychczas wyprodukowaliśmy i przekazaliśmy do użytkowanie 62 lokomotywy elektrycznej wyposażone w dodatkowy moduł dojazdowy – mówi Piotr Rościszewski z Pesy i wylicza: – Lokomotywy są eksploatowane przez uznanych polskich przewoźników, m.in. Olavion, Lotos Kolej, Pol-Miedź Trans, Alza Cargo, LTG Cargo, Ciech Cargo, Cemet, Bahnoperator, CTL Logistics, PPM-T.

Bydgoska firma zapowiada, że jeszcze w tym roku, jak i w przyszłym założono produkcję minimum kolejnych 45 lokomotyw typu Gama Marathon. – Zapewniam, że w kwestii lokomotyw nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa – tajemniczo zdradza wiceprezes Pesy Maciej Maciejewski.