Pesa przekazała pierwszą lokomotywę dla AlzaCargo. Będzie wykorzystana do obsługi portów w Trójmieście
Dodano: 21.05.2021 | 10:24Na zdjęciu: Tak wygląda lokomotywa Gama Marathon, którą bydgoska Pesa na zamówienie RCP, wyprodukowała dla AlzaCargo. Pozostałe dwa pojazdy są w trakcie produkcji, ich dostarczenie ma nastąpić do września.
Fot. PESA Bydgoszcz / materiały prasowe
Pierwsza z lokomotyw typu Gama wyprodukowana dla AlzaCargo przez bydgoską Pesę została przekazana. – Pozostałe pojazdy są w produkcji, ich dostarczenie planowane jest na jesień – słyszymy w zakładach.
Lokomotywy typu Gama zamówiła spółka RCP, która jako tzw. pool taborowy systematycznie zwiększa liczbę pojazdów, które są dzierżawione przewoźnikom towarowym. – Zgodnie z naszą strategią chcemy, by po polskich torach jeździły nowoczesne, przyjazne środowisku lokomotywy i takie właśnie pojazdy oferujemy naszym klientom – mówi prezes RCP Ireneusz Kozłowski i precyzuje, że stale zwiększana jest liczba pojazdów we flocie RCP. – We wrześniu będzie ich już 34 – zapowiada. Spółka obecnie dysponuje 27 lokomotywami, z czego 23 to Gamy, które wyprodukowała Pesa.
Przekazanie pierwszego z pojazdów dla AlzaCargo nastąpiło w czwartek (20 maja) w zakładach Pesy. – Wydzierżawione z RCP Gamy Marathon będą wykorzystywane między innymi do obsługi składów kierowanych do terminali portowych Gdańska i Gdyni – informuje bydgoska Pesa. Lokomotywa Gama Marathon to pojazd elektryczny ze spalinowym silnikiem dojazdowym. Takie rozwiązanie umożliwia prowadzenie składów na liniach pozbawionych trakcji elektrycznej i jest stosowane m.in. przy pracach manewrowych w portach czy kopalniach. – Dzięki wykorzystaniu modułu dojazdowego Gama Marathon przewoźnicy nie muszą wykorzystywać dodatkowej lokomotywy do prac manewrowych. Cieszę się, że to praktyczne, oszczędne i ekologiczne rozwiązanie doceniają kolejni klienci – przyznaje członek zarządu i dyrektor sprzedaży w Pesa Bydgoszcz Maciej Maciejewski.
Jak się dowiadujemy, w sumie RCP zamówiło w Pesie trzy pojazdy typu Gama dla AlzaCargo – polskiego przewoźnika towarowego, który zajmuje się spedycją i transportem kolejowym w Polsce i Europie. – Lokomotywy Gama Marathon, dzięki „last mile”, czyli modułowi dojazdowemu idealnie odpowiadają naszym potrzebom – przyznaje członek zarządu AlzaCargo Wojciech Nastawny. Z informacji, które uzyskaliśmy w Pesie wynika, że trwają prace przy produkcji pozostałych dwóch takich pojazdów. – Mają być one gotowe do września br. – słyszymy.
Dla Pesy, jednym z priorytetów obecnie jest produkcja lokomotywy manewrowej SM42, która wyposażona będzie tylko w napęd wodorowy. Pojazd ma zostać zaprezentowany we wrześniu, podczas targów Trako w Gdańsku. Wyprodukowana lokomotywa będzie wykorzystywana przez Orlen Koltrans do prac manewrowych na terenie rafinerii w Płocku.