Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Politechnika Bydgoska zaprojektuje stroje dla WARS-u. Wspólnie stworzą przyszłe uniformy

Dodano: 30.04.2025 | 09:26

Na zdjęciu: WARS i Politechnika Bydgoska łączą siły.

Fot. mat. prasowe

Politechnika Bydgoska ogłosiła współpracę z firmą WARS S.A. Wspólny projekt ma na celu stworzenie nowych uniformów dla pracowników. Wygląda jednak na to, że wspólnych zadań może być więcej.

Nowoczesną odzież dla pracowników WARS-u, lidera usług gastronomicznych w pociągach, zaprojektują studenci Wzornictwa. Jak zaznacza firma, projekt ten wpisuje się w szerszą transformację marki. Współpraca między Politechniką a WARS-em jest uzupełnieniem programu kształcenia młodych projektantów.

Współpraca z WARS-em to dla nas nie tylko projektowanie uniformów. To pełne zanurzenie w świecie współczesnej kolei, z całym jej kontekstem społecznym, funkcjonalnym i estetycznym. Interdyscyplinarny charakter naszego wydziału pozwala nam patrzeć szeroko – łączymy projektowanie ubioru, wzornictwo przemysłowe, komunikację wizualną i analizę potrzeb użytkowników. Obserwujemy, jak WARS przechodzi metamorfozę – i chcemy być jej częścią, oferując kompetencje projektowe, które realnie wpłyną na jakość podróży w Polsce – mówi dr Agnieszka Fujak, Kierownik Katedry Wzornictwa na Wydziale Sztuk Projektowych.

By jak najlepiej zrozumieć potrzeby pracowników, grupa studentów wraz z projektantką i wykładowczynią Wydziału Sztuk Projektowych mgr sztuki Sarą Betkier wybrali się w podróż do Krakowa, w czasie której mogli przyglądać się, jak wygląda praca w WARS-ie i z jakimi wyzwaniami się wiąże. Wszystko po to, by poznać wymagania, jakie muszą spełnić ubrania.

Uniformy dla pracowników wydają się być początkiem współpracy. Obie strony są zadowolone i zapowiadają kolejne wspólne projekty. Ma to być okazja do rozwoju dla studentów i wzmocnienia marki WARS.

– Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem energii, jaką wnosi zespół Wydziału Sztuk Projektowych – zarówno w zakresie designu, jak i praktycznej perspektywy współpracy z rynkiem. Wierzymy, że przed nami wyjątkowe przedsięwzięcie, które nie tylko przyniesie realne efekty w obszarze projektowym, ale również pokaże siłę połączenia edukacji, pasji i nowoczesnego podejścia do komunikacji – mówi Mikołaj Pawlak, Dyrektor Wykonawczy Biura Strategii i Marketingu WARS S.A.

Sebastian Torzewski