Potrzeba 70 milionów na S5. Ale opóźnień nie ma
Dodano: 28.09.2016 | 14:10
- Termin realizacji inwestycji pozostaje niezmienny - to druga połowa 2019 roku - deklaruje Mirosław Jagodziński, dyrektor bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Na zdjęciu: Droga ekspresowa S5 będzie stanowić m.in. północno-zachodnią obwodnicę Bydgoszczy.
Fot. archiwum
Na biurko wojewody trafiło już sześć z siedmiu oczekiwanych wniosków na wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej dla kujawsko-pomorskich odcinków drogi S5. – W niektórych przypadkach potrzebne jest jednak uzupełnienie dokumentacji, a w jednym – zapewnienie dodatkowych środków – wyjaśnia Mirosław Jagodziński, szef GDDKiA w regionie.
CZYTAJ TAKŻE: Budowa S5 coraz bliżej. Formalności na ostatniej prostej
Najbardziej niepokojąco brzmi ta ostatnia informacja – trzeba bowiem znaleźć 70 milionów złotych, aby zbudować na potrzeby S5 wiadukt w Maksymilianowie. – W kwietniu PKP zmieniło warunki realizacji inwestycji, wskazując, że obiekt musi być jednoprzęsłowy – mówi dyrektor Jagodziński i uspokaja, że ani kwota, ani harmonogram prac nie są przez to zagrożone. – W ciągu kilku tygodni powinniśmy dysponować korektą w kontrakcie. Żaden dodatkowy przetarg nie będzie potrzebny – zapewnia w rozmowie z nami.
Aby nie zatrzymywać prac wykonawcy całego odcinka Aleksandrowo – Tryszczyn – konsorcjum Intercoru oraz Trakcji PRKiI – planowany jest podział tego zadania na dwie części. – Dzięki temu jedna z nich będzie mogła być realizowana niezależnie od ustaleń z PKP dotyczących wiaduktu – podkreśla Mirosław Jagodziński. Szczegóły mają być znane równolegle ze wspomnianymi zmianami w umowie.
Czterech wykonawców S5 w regionie (odcinki: Nowe Marzy – Dworzysko, Dworzysko – Aleksandrowo, Tryszczyn – Białe Błota oraz Białe Błota – Szubin) zostało wezwanych przez urząd wojewódzki do uzupełnienia wniosków o ZRID. – 12 września wszczęto z kolei postępowanie w sprawie zezwolenia dla odcinka od Jaroszewa do granicy województwa o długości 25 kilometrów – dodaje Adrian Mól, rzecznik wojewody. Z kolei 20 września rozpoczęła się procedura przyznania ZRID dla odcinka Szubin – Jaroszewo.
Koszt realizacji całej 130-kilometrowej trasy S5 w Kujawsko-Pomorskiem ma wynieść ok. 2,5 mld zł. Prace mają zakończyć się w listopadzie 2019 roku.
- Brawurowa ucieczka ulicami i chodnikami miasta. Sprawca zmyślił historię o kradzieży auta - 28 kwietnia 2022
- Pijany motocyklista doprowadził do zderzenia w parku przemysłowym. Tragedia była o krok - 28 kwietnia 2022
- Zabytkowe kamienice w Bydgoszczy idą do renowacji. W tym roku tylko trzy - 28 kwietnia 2022