[awesome-weather owm_city_id="3102014" location="Bydgoszcz" units="C" size="wide" show_icons="1" custom_bg_color="#070738"]
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Promocja w internecie. Jak pokazać swoją firmę w Bydgoszczy?

Dodano: 26.10.2022 | 10:20

Na zdjęciu: Pozycjonowanie stron to dziś jedno z najważniejszych działań realizowanych w ramach promocji firmy w internecie.

Fot. freepik

Obecność firmy w Internecie to dziś podstawowy warunek jej działalności. Na powodzenie biznesu wpływają już nie tylko atrakcyjna oferta, renoma i tradycyjna reklama. Równie ważna są kampanie na portalach internetowych, w mediach społecznościowych oraz wyszukiwarkach, a także pozycjonowanie stron. Bydgoszcz jest jednym z wielu polskich miast, gdzie promocja w internecie często ma ogromny wpływ na przyszłość firmy.

Komunikacja z klientem w internecie jest dziś podstawą działalności każdej firmy w praktycznie każdej branży. Dobrym przykładem były lockdowny wprowadzane w czasie pandemii koronawirusa. Gdy wszyscy zostali w domach, to właśnie te firmy, które miały już dobrze rozwinięte źródła dotarcia do swoich klientów w internecie, były o krok przed konkurencją.

Ci przedsiębiorcy, którzy dotychczas nie dbali o stronę internetową lub profile w mediach społecznościowych, mieli ogromny problem, aby dotrzeć do klientów. Nie mogli nawet poinformować, czy nadal działają i czy wprowadzają zmiany w swojej ofercie. Mogli na szybko zakładać konta w mediach społecznościowych, ale potrzebowali czasu, aby zgromadzić tam odbiorców.

Gdy w tym samym czasie wiele naszych aktywności przeniosło się do świata wirtualnego, przedsiębiorcy przekonali się jak ważne jest skuteczne pozycjonowanie stron. W Bydgoszczy funkcjonuje wiele przedsiębiorstw konkurujących w tej samej branży. Którą wybierzemy? Bardzo często jedną z tych, które wyświetlą się na jednej z pierwszych pozycji w wyszukiwarce.

Jeśli więc nie masz strony internetowej, a ostatni post na firmowego Facebooka dodałeś dwa lata temu, to niewykluczone, że – choć jest świetnym specjalistą w swojej branży – klient nie zaufa twojej firmie i wybierze konkurencję, która skuteczniej promuje się w internecie.

Nie tylko Facebook

Kiedyś prezentację swojej firmy zaczynało się od przygotowania strony internetowej. Dziś sytuacja jest nieco inna. Wiele firm w pierwszej kolejności pokazuje się na Facebooku. Czy to dobry pomysł?

Nie można oczywiście umniejszać obecnej roli mediów społecznościowych w naszym życiu. Wiele osób od razu po przebudzeniu oraz krótko przed snem sięga po telefon, aby przewijać posty znajomych. Regularnemu wchodzeniu na serwisy social media sprzyja też ciągły wzrost ruchu na urządzeniach mobilnych.

O stronie internetowej nie można jednak zapominać. Po pierwsze jest to sposób na czytelne przedstawienie swojej działalności. Gdy klient będzie chciał szybko znaleźć konkretne informacji o działalności firmy, na stronie internetowej można przedstawić je w zdecydowanie bardziej przejrzysty sposób niż na Facebooku.

Należy też pamiętać, że w mediach społecznościowych jesteśmy niejako skazani na właścicieli tych serwisów i ich pomysły. Nie mamy wpływu na zmiany wizualne czy nowe algorytmy. Jeśli serwis społecznościowy stanowiący podstawę naszego kontaktu z klientem traci użytkowników, to my tracimy klientów razem z nim. Jeśli zaś ma awarię i nie działa w ogóle, to my – jeśli nie mamy strony internetowej – jesteśmy w sieci nieobecni.

Pozycjonowanie stron w Bydgoszczy

Strona internetowa jest jak wizytówka naszej firmy, więc powinna wyglądać profesjonalnie i zachęcać do skorzystania z naszych produktów bądź usług. W innym razie można osiągnąć efekt odwrotny do zamierzonego – nieaktualne informacje, staroświecki wygląd albo niedostosowanie do wersji mobilnej mogą sprawić, że klient zrezygnuje z kontaktu.

Strona internetowa jest też świetną bazą do promocji firmy za pomocą działań takich jak kampanie Google Ads oraz pozycjonowanie.

Pozycjonowanie stron (SEO) ma doprowadzić do zwiększenia widoczności w wynikach wyszukiwani na określone słowo kluczowe. Jeśli na przykład prowadzisz zakład fryzjerski, to warto, aby pod hasłem „fryzjer Bydgoszcz” wyświetlać się na jednej z pierwszych pozycji.

Kwestie pozycjonowania warto przemyśleć już podczas tworzenia strony internetowej. Dlatego warto już wtedy podjąć współpracę z agencją marketingową, która skutecznie przeprowadzi pozycjonowanie stron w Bydgoszczy. W przeciwnym może się okazać, że choć twoja strona wygląda dobrze wizualnie, to i tak wymaga modyfikacji, aby spodobała się też wyszukiwarce Google.

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Podstawą jest dobór odpowiednich słów kluczowych. Za pomocą specjalnych narzędzi można sprawdzić, jaka jest popularność danego hasła wśród użytkowników. Po zdobyciu tej wiedzy można przystąpić do opracowania strategii.

Jako pozycjonowanie stron przeprowadzany jest szereg działań związanych z funkcjonowaniem serwisu oraz budowaniem pozytywnej historii domeny (tzw. link builgingiem). Specjalista zajmuje się między innymi utworzeniem mapy witryny, linkowaniem wewnętrznym i zewnętrznym oraz optymalizacją kodu źródłowego, struktury nagłówków i obrazów.

Efekty nie przyjdą z dnia na dzień, jednak już po kilku miesiącach będzie można zobaczyć rezultaty, dzięki którym zwiększy się ruch na naszej stronie internetowej. Jednocześnie można poprawiać widoczność swojej strony dzięki kampaniom Google Ads.

Kampanie Google Ads

Kampanie Google Ads również bazują na odpowiednim doborze słów kluczowych, ale umożliwiają osiągnięcie zdecydowanie szybszych efektów niż pozycjonowanie stron. Dzięki nim strona pojawia się w miejscach przeznaczonych dla płatnych linków w wyszukiwarce Google oraz na poszczególnych stronach internetowych, które udostępniają część swoich powierzchni reklamowych właśnie dla kampanii Google Ads.

Widoczność na najlepszych pozycjach jest uzależniona od m.in. oferowanej stawki i konkurencyjności promowanej strony internetowej. Przeznaczony budżet jest pomniejszany o konkretną kwotę wraz z każdym wejściem użytkownika na twoją stronę.

Zaletą takich kampanii jest możliwość dokładnego spersonalizowania odbiorcy. Zamiast wyświetlać reklamę losowym użytkowników, można wybrać na przykład miejsce zamieszkania, wiek czy zainteresowania adresatów naszych działań promocyjnych.

Która forma promocji w internecie jest najlepsza?

Przypadek każdej firmy jest inny, dlatego warto postawić na indywidualnie opracowaną strategię działań marketingowych. Wszystko zależy od tego, jaką grupę odbiorców tworzą klienci twojej firmy.

Na pewno jednak warto postawić na kompleksowe działania. Pozycjonowanie strony internetowej połączone z płatną kampanią w Google razem z aktywnością w mediach społecznościowych – to sposób na budowę świadomości i wizerunku marki, a także na komunikację z klientami.

Promocja w internecie. Jak pokazać swoją firmę w Bydgoszczy?
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments