Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Projektowanie przebudowy odcinka DW 244 w Żołędowie nadal trwa. Ma się zakończyć w 2021 roku

Dodano: 16.07.2020 | 10:49

Na zdjęciu: Przebudowa ulicy Jastrzębiej w Żołędowie jest planowana od kilku lat.

Fot. Google Maps

Dokumentacja projektowa przebudowy odcinka drogi wojewódzkiej nr 244, przebiegającego przez ulice Jastrzębią w Żołędowie, ma być gotowa w pierwszej połowie 2021 roku – informuje Zarząd Dróg Wojewódzkich. Realizacja inwestycji jest zapowiadana już od kilku lat, a jej opóźnienie irytuje zarówno mieszkańców Żołędowa, jak i wójta gminy Osielsko.

Plany przebudowy trzykilometrowego odcinka ulicy Jastrzębiej w Żołędowie, który jest częścią drogi wojewódzkiej nr 244, sięgają 2017 roku. Wtedy to gmina Osielsko podpisała umowę z Województwem Kujawsko-Pomorskim, na mocy której udzieliła ona samorządowi województwa pomocy finansowej w formie dotacji celowej na opracowanie dokumentacji projektowej rozbudowy drogi.

Przetarg na wykonanie projektu, przeprowadzony przez Zarząd Dróg Wojewódzkich, wygrała firma Voessing Polska. Jak informowała na początku 2019 roku gmina Osielsko, w 2018 roku konieczne było zwiększenie dotacji na ten cel do kwoty 461 250 zł i podpisanie aneksu do umowy. W budżecie gminy Osielsko na rok 2019 na dotacje dla województwa zaplanowano 1 318 750 złotych – kwota pomocy finansowej uległa jednak zmniejszeniu na skutek przesunięcia terminu opracowania dokumentacji projektowej. W związku z tym dotacja celowa na opracowanie projektu znalazła się także w budżecie gminy na 2020. Jak pisaliśmy ponad rok temu, termin wykonania dokumentacji projektowej opóźnił się ze względu na wydłużenie procesu przygotowania projektów podziału nieruchomości wraz z wnioskiem o wydanie decyzji ZRID, a także ze względu na wydłużenie procedury uzyskania decyzji środowiskowych.

Projektowanie przebudowy odcinka DW 244 w Żołędowie nadal trwa. Ma się zakończyć w 2021 roku

Zobacz również:

Co z przebudową DW 244 w Żołędowie? Jest opóźnienie

Po kilkunastu miesiącach nadal nie wiadomo, kiedy może rozpocząć się oczekiwana przez mieszkańców Żołędowa i okolic przebudowa DW 244. Opieszałość w realizacji inwestycji widzi także wójt Osielska Wojciech Sypniewski. – Mam ciarki na plecach, gdyż współpraca z Zarządem Dróg Wojewódzkich, czyli marszałkiem nie układa się zbyt dobrze – mówił Sypniewski podczas listopadowego spotkania z mieszkańcami Osielska. W niedawnym raporcie o stanie gminy po raz kolejny podkreślił, że prace nad projektem przebudowy ulicy Jastrzębiej nadal się nie zakończyły.

Odbyło się wiele roboczych spotkań. Z naszej strony zrealizowaliśmy wszystkie elementy umowy (gotowy jest projekt przebudowy sieci wod-kan) natomiast projekt części drogowej, którego koszty zobowiązaliśmy się pokryć, a odpowiada za jego realizację samorząd województwa, dotąd nie ujrzał światła dziennego. Wobec powyższego, podtrzymuję swoje ubiegłoroczne stanowisko, że w niektórych przypadkach współpraca jest trudna i pomimo wszelkich starań, istnienia racjonalnych przesłanek, odbycia wielu spotkań roboczych, czy negocjacji nie zawsze osiąga się spodziewany rezultatstwierdził Sypniewski w raporcie.

O to, kiedy projekt przebudowy „ujrzy światło dzienne” i co jest powodem opóźnień w jego powstawaniu, zapytaliśmy w Zarządzie Dróg Wojewódzkich. Rzecznik ZDW Michał Sitarek podkreśla, że prace nad projektem rozbudowy są zaawansowane. – Ze względu na kompleksowy zakres inwestycji związany z wyposażeniem drogi w elementy poprawiające bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu oraz przebudowę uzbrojenia podziemnego i budowę nowych sieci dokumentacja projektowa wymaga szeregu opinii i uzgodnień – podkreśla Sitarek. I wylicza elementy, które musi zrealizować projektant inwestycji, wśród których są: opracowanie podziałów nieruchomości niezbędnych do poszerzenia drogi, uzyskanie ZRID, pozwolenia wodno-prawnego oraz decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, a także uzgodnić zadanie z gestorami sieci.

Rzecznik ZDW dodaje, że ustalenia co do ostatecznego kształtu rozwiązań projektowych wciąż trwają. – Wprowadzane są zmiany do dokumentacji projektowej wynikające z wymogów organu opiniującego materiały do decyzji środowiskowej. Dotyczą one przede wszystkim konieczności zachowania dopuszczalnego poziomu hałasu emitowanego przez ruch drogowy. W trakcie prac projektowych o zamiarze rozpoczęcia własnej inwestycji poinformował nas również operator sieci gazowej – co też wymaga dodatkowych uzgodnień w tym zakresie – wyjaśnia Sitarek. Kiedy projektant uzyska ostateczną decyzję środowiskową, wówczas wystąpi o pozwolenie wodno-prawne i ZRID.

Zakładamy, że cała dokumentacja z niezbędnymi pozwoleniami będzie skompletowana w pierwszej połowie przyszłego roku – informuje rzecznik. Oznacza to, że ogłoszenie przetargu na prace budowlane, a potem faktyczny start inwestycji spodziewany jest najwcześniej w połowie 2021 roku.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
1fisher
1fisher
3 lat temu

To jakaś kpina ze strony ZDW. Autostrady się tyle nie projektuje.